kun köyhät huijaa köyhiltä rahaa tori.fissä
..niin tympeää kun luulee opiskelijana säästävänsä. Huijaisivat prkle edes niitä keillä on varallisuutta eikä tällaista opiskelijaa, joka joutuu laskemaan onko tällä viikolla edes varaa ostaa kahvin kanssa maitoa vai juodaanko kahvi mustana (Jos edes on koko kahvia :'D). Toki huijaaminen ja varastaminen ei koskaan ole hyväksyttävää, mutta "kiva" itse pienibudjettisena joutua maksamaan jonkun lähiöpuliakan nortin polttelu ja tissuttelu.. :/ Itse toimin aina rehdisti torilla, kuvailen tuotteen kunnon rehellisesti kokonaisvaltaisesti, koska haluan, että second hand kauppa rullaa ja on voimissaan ihan eettisten ja ekologistenkin syiden takia.
Miten teitä on höynäytetty torilla? Miten olette toimineet huijauksen jälkeen?
Kommentit (38)
Huijauksista aina rikosilmoitus. Ilmoittakaa aina myös Tori.fi:lle. Ja kyllä. minuakin onnistuttiin huijaamaan, prkl. Täytyy kyllä myöntää, että oli hitsin taidokas huijaus... :/
Vierailija kirjoitti:
Huijauksista aina rikosilmoitus. Ilmoittakaa aina myös Tori.fi:lle. Ja kyllä. minuakin onnistuttiin huijaamaan, prkl. Täytyy kyllä myöntää, että oli hitsin taidokas huijaus... :/
Mitä ne poliisista meinaa kun tavara on kyllä lähetetty mutta rikkinäisenä, joka ei vastaa kuvausta? Eli nyhdetty rahaa valheellisella tuotekuvauksella tavarasta jonka oikea paikka olisi kaatiksella? 😕
Vierailija kirjoitti:
Mietin vaan sellaista että jos todella on rahasta tiukkaa niin miten aurinkolasit on silti pakko ostaa....
Aurinkolasit,.... Älä sano. Olet varmasti töissä jossain kuljetusliikkeessä ja työnantaja velvoittaa että ajaessa on oltava aurinkolasit.
Tulinpa kurkkaamaan ketjuani. Aurinkolasit olivat vertauskuva; käyttötavara joka joko on käyttökunnossa tai ei ole. Aurinkolasit minulta onneksi löytyy, ovat 10 vuotta vanhat ja priima kunnossa, pakko käyttää aurinkoisina päivinä ettei silmät vetistä 😄
Aavee raati tuntuu olevan siis melko yksimielinen, että rikosilmoitusta menemään? Myyjä on todella agressiivinen, väittää minun tuhonneen tavaran 🙄 Minulla on aikuisia todistajia läsnä (onneksi, sattumalta olivat käymässä) jotka näkivät, että tuote oli käyttökelvoton jo paketista tullessaan. Ap
Ikävä kyllä otat riskin ostaessasi torista, jos et tavaraa hae itse. Tavara on nimittäin voinut vaikka mennä rikki postissa, joten turhaahan se on lähteä syyttämään kuka on tavaran rikkonut, koska todistetta siitä ei varmasti kenelläkään ole.
Pitää vaan oppia, että jos rahat on niin vähissä, että pitää jokaviikko laskea onko varaa kahviin, niin sitten ei oteta tuollaisia riskejä, joissa voi menettää rahat. Itseasiassa tuossa tilanteessa ei pitäisi ostaa yhtään mitään tarpeetonta.
Miestä höynäytettiin jokunen vuosi sitten. Osti konsolipelin n.25€ mutta se ei tullut koskaan. Joku rikosilmoituksen raja oli tuolloin n.30€ joten mies ei tehnyt ilmoitusta. Ilmeisesti se myyjä ehti myydä olemattomia pelejä paljon.
Kuka edes ostaa tietokoneita ja puhelimia tori.fi:n kautta, ellei näe tuotetta, kuittia jne.
Tyttäreni Mac-kone myytiin Mresellille. Hinta-arvio netissä, sopimus, kotoa noutaminen (DHL) kuului palveluun ja rahat sai tarkistuksen jälkeen tilille. Jos myisi 345 e:n arvoisen koneen yksityiselle, olisi kamalaa säätöä...
Toisaalta voin ostaa ko. firmasta Applen puhelimen, jossa takuu jne.
Vierailija kirjoitti:
Miestä höynäytettiin jokunen vuosi sitten. Osti konsolipelin n.25€ mutta se ei tullut koskaan. Joku rikosilmoituksen raja oli tuolloin n.30€ joten mies ei tehnyt ilmoitusta. Ilmeisesti se myyjä ehti myydä olemattomia pelejä paljon.
Siis rikosilmoituksessako raja, mitä pienempiä rikoksia ei saa ilmoittaa? En kyllä millään usko. Muutenhan olisi ihan loistobisnes huijarille huijata parinkympin edestä tavaraa useammalta sadalta ostajalta, eikä kukaan voisi tehdä rikosilmoitusta.
Ehdotan ap:ta tarjoamaan tarinaansa kuvine päivineen johonkin iltapäivälehteen. Kyllähän tuollaisia tarinoita aina silloin tällöin julkaistaan hyvällä nyyhkyotsikolla. "Huijari vei nettikirppiksellä köyhän opiskelijan Miran, 23, viimeiset ruokarahat - Ikävä, että köyhät huijaa toisilta köyhiltä ja sitten vielä uhkaillaan minua, Mira ihmettelee". Ja sitten jutussa kuvakaappaukset huijarin viesteistä niin, että epäsuorasti on ehkä tunnistettavissa ainakin muiden tori.fi käyttäjien joukossa.
Itse ostin Torista aikanaan paljon pikkulasten vaatteita, mutta sitten yksi välikausihaalari olikin ihan järkyttävän kulahtanut ja haalistunut- aivan eri näköinen kuin kuvassa. Siis ei millään mittapuulla siisti ja ajanmukainen vaan jostain ullakolta kaivettu. Enää en sitten toria käytä vaan kirppareita tai kauppoja, helpompaakin se ostelu.
Vierailija kirjoitti:
Ikävä kyllä otat riskin ostaessasi torista, jos et tavaraa hae itse. Tavara on nimittäin voinut vaikka mennä rikki postissa, joten turhaahan se on lähteä syyttämään kuka on tavaran rikkonut, koska todistetta siitä ei varmasti kenelläkään ole.
Pitää vaan oppia, että jos rahat on niin vähissä, että pitää jokaviikko laskea onko varaa kahviin, niin sitten ei oteta tuollaisia riskejä, joissa voi menettää rahat. Itseasiassa tuossa tilanteessa ei pitäisi ostaa yhtään mitään tarpeetonta.
Tämä ei ollut sellainen jonka posti olisi voinut rikkoa. Käytöstä aiheutunutta jonka myyjä jätti sanomatta. Sitä vaan on ennen ollut hyviä kokemuksia tori-ostoista posteilla ja haluaisi luottaa ihmisten hyvyyteen. Itsekin haluan aina myydä rehdisti kuvailtuja tuotteita torilla, kaikki mahdolliset viat tiskiin lyötyinä. Ap
Vierailija kirjoitti:
Ehdotan ap:ta tarjoamaan tarinaansa kuvine päivineen johonkin iltapäivälehteen. Kyllähän tuollaisia tarinoita aina silloin tällöin julkaistaan hyvällä nyyhkyotsikolla. "Huijari vei nettikirppiksellä köyhän opiskelijan Miran, 23, viimeiset ruokarahat - Ikävä, että köyhät huijaa toisilta köyhiltä ja sitten vielä uhkaillaan minua, Mira ihmettelee". Ja sitten jutussa kuvakaappaukset huijarin viesteistä niin, että epäsuorasti on ehkä tunnistettavissa ainakin muiden tori.fi käyttäjien joukossa.
Tää on kyllä hyvä ehdotus!
Joo joo! Rikosilmoitus kehiin jos roskan myyjä uhkailee sinua huijariksi, kertoo siitä, että on itse huijari, koittaa saada sinut säikähtämään! Todennäköisesti on ennenkin tehtaillut näitä huijauksia.
Vierailija kirjoitti:
Itse ostin Torista aikanaan paljon pikkulasten vaatteita, mutta sitten yksi välikausihaalari olikin ihan järkyttävän kulahtanut ja haalistunut- aivan eri näköinen kuin kuvassa. Siis ei millään mittapuulla siisti ja ajanmukainen vaan jostain ullakolta kaivettu. Enää en sitten toria käytä vaan kirppareita tai kauppoja, helpompaakin se ostelu.
Mullakin kävi kerran näin, sain paketillisen kellastuneita lastenvaatteita jostain 90-luvun alusta halkeiluilla leijona kuningas printeillä 🙈
Mulla on harvoista tori.fi myynti- ja ostokokemuksista ihan hyvä fiilis. Enemmän harmaita hiuksia mulle ni omien tuotteiden myynnit on aiheuttaneet, kuin ostaminen, eli olen selvästi päässyt helpolla.
Mullakin lukee aina myydessä, että vain nouto. Abt aina sieltä kysellään, että voisinko tuoda. Se jotenkin tympii mua, kai mä nyt laittaisin siihen ilmoitukseen, että myös kuljetus mahdollista jos se olisi. Toinen mikä ärsyttää on se, että kiinnostuneet ei lue sitä ilmoitusta. Että kysellään jotain saakelin mittoja, jotka lukee heti ensimmäisenä siinä ilmoituksessa. Mutta yleisellä tasolla kivan helpoksi on tämä käytetyn tavaran kiertoon laittaminen tehty :)
Vierailija kirjoitti:
Mulla on harvoista tori.fi myynti- ja ostokokemuksista ihan hyvä fiilis. Enemmän harmaita hiuksia mulle ni omien tuotteiden myynnit on aiheuttaneet, kuin ostaminen, eli olen selvästi päässyt helpolla.
Mullakin lukee aina myydessä, että vain nouto. Abt aina sieltä kysellään, että voisinko tuoda. Se jotenkin tympii mua, kai mä nyt laittaisin siihen ilmoitukseen, että myös kuljetus mahdollista jos se olisi. Toinen mikä ärsyttää on se, että kiinnostuneet ei lue sitä ilmoitusta. Että kysellään jotain saakelin mittoja, jotka lukee heti ensimmäisenä siinä ilmoituksessa. Mutta yleisellä tasolla kivan helpoksi on tämä käytetyn tavaran kiertoon laittaminen tehty :)
Se on kyllä totta, sitten seassa on muutamia mätiä omenia jotka juuri lähettävät risaa tavaraa tai ei mitään, sama asia jos lähettää käyttökelvottoman tavara.
samoja kokemuksia, nistit varastelee moottoripyörät ja autot
nämä halvemmat kun lähtee ruuvimeisselillä vielä käyntiin
ajelee niin että bensa loppuu, sitten tietyillä fraaseilla jaa poliiseilta pelkän "rahanpesu" tuomion, siitä että varastaa kulkuneuvon. väittävät siis ostaneensa sen ilman papereita kaverilta joka sanoi lähtevänsä ensimmäisellä junalla moskovaan.
Myin lasten Ticket-haalarin 10 eurolla. Nainen nouti kotoa ja maksoi, haalari ei ollut priima, mutta ehjä.
Soitti myöh., ja sanoi, että haalari on huonokuntoinen ja minun olisi pitänyt mennä yli 20 km päästä se noutamaan pois, kun itse ei pääse tuomaan.
Sanoin, että pidä hyvänäsi ja anna tilinumero.
Palautin 10 ja muija sai ilmaiseksi ihan käyttökelpoisen vaatteen lapselle tai jatkomyyntiin kirppikselle.
Tähän loppui vaatteiden myynti. Vien kaiken seurakunnan kirppikselle tai Fidaan..
Mulla olis halvalla piriä myydä, kiinnostasko? Maksu ennakkoon btc.