Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kun köyhät huijaa köyhiltä rahaa tori.fissä

Vierailija
03.02.2021 |

..niin tympeää kun luulee opiskelijana säästävänsä. Huijaisivat prkle edes niitä keillä on varallisuutta eikä tällaista opiskelijaa, joka joutuu laskemaan onko tällä viikolla edes varaa ostaa kahvin kanssa maitoa vai juodaanko kahvi mustana (Jos edes on koko kahvia :'D). Toki huijaaminen ja varastaminen ei koskaan ole hyväksyttävää, mutta "kiva" itse pienibudjettisena joutua maksamaan jonkun lähiöpuliakan nortin polttelu ja tissuttelu.. :/ Itse toimin aina rehdisti torilla, kuvailen tuotteen kunnon rehellisesti kokonaisvaltaisesti, koska haluan, että second hand kauppa rullaa ja on voimissaan ihan eettisten ja ekologistenkin syiden takia.

Miten teitä on höynäytetty torilla? Miten olette toimineet huijauksen jälkeen?

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole koskaan huijattu. Maksan käteisellä noutaessani ja todettuani että tavara on kuvatun mukainen. Muutaman kerran (en montaa) olen antanut pakit, kun tavara oli roskaa. Muutaman kerran on myyjä mennyt puihin, kun en suotunut postitukseen vaan vaadin, että saan noutaa.

Myydessä en suostu varaamaan enkä kuljettamaan mihinkään, vaan nopein noutaa minun pihastani ja maksaa käteisellä. Suostun myös postittamaan ostajan kustannuksella, jos maksaa kaiken etukäteen tilille tai käyttää MB:tä tai Pivoa.

Vierailija
2/38 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei koskaan huijattu kirjoitti:

Ei ole koskaan huijattu. Maksan käteisellä noutaessani ja todettuani että tavara on kuvatun mukainen. Muutaman kerran (en montaa) olen antanut pakit, kun tavara oli roskaa. Muutaman kerran on myyjä mennyt puihin, kun en suotunut postitukseen vaan vaadin, että saan noutaa.

Myydessä en suostu varaamaan enkä kuljettamaan mihinkään, vaan nopein noutaa minun pihastani ja maksaa käteisellä. Suostun myös postittamaan ostajan kustannuksella, jos maksaa kaiken etukäteen tilille tai käyttää MB:tä tai Pivoa.

Tuo on kyllä hyvä, että ainoastaan nouto. Asun niin pienellä paikkakunnalla, että täällä käytetyn tavaran markkinat ovat pienehköt ja siksi tullut välillä käytettyä pakettiostoa torilla. Ennen onkin tullut ihan hyviä ostoja ja rehellisiä kauppakumppaneita, mutta tämä viimeisin nyt joka sattui on sitä mieltä, että näin verrannollisesti aurinkolasit ovat käyttökelpoiset ilman sankoja, hokee vain että "näkemyksiä on monia" 🙄

Mitä on tuollaisen elämässä tapahtunut, että on noin alas täytynyt vajoja, että muutamia kymppejä huijaillaan verkkomarkkinoilla toisilta vähävaraisilta.. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole joutunut huijatuksi. Toivottavasti rehellinen kauppa jatkuu, sillä kierrättäminen on tärkeää jo pelkästään ympäristösyistä.

Vierailija
4/38 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa ikävä tuo ap:n tilanne, ymmärrän harmituksen. Mulla ei ole huonoja kokemuksia tori.fi:stä (olen ainoastaan myynyt) mutta toisaalta "vain nouto" toimii ihan eri tavoin pk-seudulla kuin pienemmmillä paikkakunnilla. Toimisikohan, jos olisi joku pakko rekisteröityä ja sitten myyjille ja ostajille arvosteluja samaan tapaan kuin huuto.fissä. Tai no ei välttämättä auttaisi. Paatuneimmat huijarit tekisivät sitten feikkiprofiileista itselleen valekehuja, tai värväisivät ystävänsä siihen hommaan. 

Vierailija
5/38 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole joutunut huijatuksi. Toivottavasti rehellinen kauppa jatkuu, sillä kierrättäminen on tärkeää jo pelkästään ympäristösyistä.

No sanopa muuta, siksi tällaiset huijarit harmittaakin. Vievät uskoa tori-kaupoista.

Miten olette toimineet jos olette joutuneet huijarin kohteeksi?

Ap

Vierailija
6/38 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpa ikävä tuo ap:n tilanne, ymmärrän harmituksen. Mulla ei ole huonoja kokemuksia tori.fi:stä (olen ainoastaan myynyt) mutta toisaalta "vain nouto" toimii ihan eri tavoin pk-seudulla kuin pienemmmillä paikkakunnilla. Toimisikohan, jos olisi joku pakko rekisteröityä ja sitten myyjille ja ostajille arvosteluja samaan tapaan kuin huuto.fissä. Tai no ei välttämättä auttaisi. Paatuneimmat huijarit tekisivät sitten feikkiprofiileista itselleen valekehuja, tai värväisivät ystävänsä siihen hommaan. 

Huudossakin on näitä joilla on negatiivisia palautteita jo tyyliin satoja, mutta silti ihmiset ostaa 😯 Tästä ei osannut sanoa, että on huijari kunnes tuote saapui täysin käyttökelvottomana. Laitoin kuvaviestiä, että mitäs nyt kun tuote on tässä kunnossa, että ilmoituksessasi oli muuta, niin vastasi agressiivisesti, että ei ole kuvat hänen tuotteestaan ja vaikutan huijarilta!! Vielä lyö lyötyä! Varastan vähät rahasi ja haukun sinut, ryöstetyn huijariksi.. tyylikästä toimintaa 🙄 Ja siis varmaanhan tällä huijarimammalla on rahat loppu kun täytyy tällaista touhuta, mutta eikö ole muuta keinoa kun varastaa toiselta kuka myös elää tiukalla budjetilla.. Ap

Vierailija
7/38 |
04.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rikosilmoitus vaan näistä hörhöhuijareista. Todennäköisesti et olisi ensimmäinen joka tekee.

Vierailija
8/38 |
04.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rikosilmoitus vaan näistä hörhöhuijareista. Todennäköisesti et olisi ensimmäinen joka tekee.

Just näin. Rikosilmoitus vaan menemään

👍👍👍

Vierailija
9/38 |
04.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin vaan sellaista että jos todella on rahasta tiukkaa niin miten aurinkolasit on silti pakko ostaa....

Aurinkolasit,.... Älä sano. Olet varmasti töissä jossain kuljetusliikkeessä ja työnantaja velvoittaa että ajaessa on oltava aurinkolasit.

Vierailija
10/38 |
04.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin on sattunut näitä roskistavaran lähettäjiä ja suosittelen lämpimästi samaa kuin edellä, jos roskistavaran myyjä on vielä aggressiivinen niin huijari on kyseessä varmasti.

Vierailija
11/38 |
04.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua huijattiin niin että ostamaani tavaraa ei koskaan lähetetty. Myyjä katosi kuin tuhka tuuleen, nimellä ei löytynyt mitään tietoja hänestä. Onneksi oli "vain" 20 euron tappio, mutta suututtaa kuinka joku viitsii tehdä tällaista?

Vierailija
12/38 |
04.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tosi tarkka ostoistani. Suosin Facebook kirppareita toriin verrattuna ja noudan lähes aina jolloin tarkistan tuotteen. Ei ongelmia koskaan. Postitse olen tilannut ehkä 3-4 kertaa ja nekin sujuneet hyvin. En ikinä tilaisi postitse yli parinkympin arvoista tavaraa, ellen tuntisi myyjää.

Vierailija
13/38 |
04.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mietin vaan sellaista että jos todella on rahasta tiukkaa niin miten aurinkolasit on silti pakko ostaa....

Aurinkolasit,.... Älä sano. Olet varmasti töissä jossain kuljetusliikkeessä ja työnantaja velvoittaa että ajaessa on oltava aurinkolasit.

Juuri sinunlaistesi takia ap käytti aurinkolaseja esimerkkinä, ettei takerruttaisi siihen mitä hän osti.

Vierailija
14/38 |
04.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mietin samaa! Muutama kymppi aurinkolaseihin, käytettyihin! Jos on rahasta tiukkaa niin ei kuulosta hyvältä. Nehän voi olla jo naarmuuntuneet tai muuta vastaavaa. Ostaisin halppislasit jostain henkkamaukasta. Sitten kun on varaa voi ostella merkkiarskat.

Vierailija
15/38 |
04.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä aina ilmoitan: vain nouto + käteinen.

Reilu peli - molemmille.

Asiakas näkee tavaran ja yhdessä on todettu tavan olevan kuvatunlainen. Kauppa on silloin hyväksytty molemmin puolin.

Kummasti aina tulee pyyntöjä lähettää tuote. En lähetä!

Vierailija
16/38 |
04.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Reilu peli - molemmille.

Asiakas näkee tavaran ja yhdessä on todettu tavan olevan kuvatunlainen. Kauppa on silloin hyväksytty molemmin puolin.

*tavan = tavaran

Vierailija
17/38 |
04.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittaisin viestiä, että joko palautat rahat tililleni tänään klo 20 mennessä (lähetä minulle screenshot kuitista) tai sitten painan Lähetä-nappulaa valmiiksi täyttämässäni rikosilmoituksessa. Ilmianna sinut myös Tori.fille jolloin tilisi poistetaan.

Vierailija
18/38 |
04.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi paljon on postituksen haluajia vaikka mulla ilmoituksessa "vain nouto".

Mä olen kylläkin rehellinen kauppoja tehdessäni ja postitan pientä lisämaksua ja postikuluja vastaan kun rahat näkyy tilillä. Mä olen vain myynyt tavaraa, en ole uskaltanut ostaa mitään. Kerran hain 150 km päästä ilmaiseksi kerrossängyn osia ja ne oli paremmassa kunnossa kuin ilmoitus antoi olettaa. Jäi hyvä mieli.

Kyllä varmaan torin ylläpitoon ilmoittaisin jos myyjä olisi huijari.

Vierailija
19/38 |
04.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Reilu peli - molemmille.

Mulla kerran suuttui yksi polkupyörän ostaja kun en lähettänyt polkupyörää HKI ----> ROVANIEMI.

Maksaisikohan matkahuollolla tyyliin 50e pelkkä lähetys? En tiedä olisiko edes maksanut sitä vaan pelkän pyörän hinnan.

Vieläkin tipahtaa leuka lattiaan 😲

T. Sama

Vierailija
20/38 |
04.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko saada narkkarina rahaa piriin. Mutta joo ihmiset on ahneita ja hyväuskoisia kun laittaa tarpeeksi halvalla niin moni menee ilmiselviin huijauksiin. Oon myynyt esim pelejä ja puhelimia mitä mulla ei edes ole. :D Jostain googlesta vaan ottanut kuvan ja moni ihminen on valmis maksamaan etukäteen tilille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kaksi