Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Virvellä menee suurin piirtein 4 euroa päivässä ja 120 euroa kuussa ruokaostoksiin

Vierailija
03.02.2021 |

Bloggaaja Virve Fredman perusteli MTV:lle, miksi kaikkien kannattaisi ostaa punalapputuotteita ja kertoi, miten niiden suosiminen vaikuttaa myös kauppalaskuun. Virven kahden henkilön taloudessa ruokaan kuluu kuukausitasolla noin 240 euroa, eli 120 euroa henkeä kohden.

– Olemme aika hintatietoisia ja ruokaan menee suurin pirtein neljä euroa päivässä per henki.

Kommentit (90)

Vierailija
21/90 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan nämä vertailut oikeastaan ihan turhia.

Tai ainakin otsikointi harhaan johtavaa. Otsikon pitäisi olla esim.  " Punalappuostoksia syövä Liisukka pärjää tällä summalla kuukaudessa "  Tai " Suurimmaksi osaksi omavaraisesti syövä perhe syö tällä ja tällä summalla"  Tai " Ulosotto kierteestä selvitä päättänyt Juuso, syö enimmäkseen linssi- papu  ja herneruokia ja pärjää näin halvalla" Tai " opiskelija- Ilona pärjää alle satasella, koska on pakko".

Esim. itse syön halvalla, kun on pakko, pääsääntöisesti kasvisruokaa. ja kesällä minulla on niin pieni kasvimaa, villiyrttien keruu hallussa, kuin onneksi parikin paikkaa mistä saan kerätä marjoja ja omenoita. Myös metsään menen mielelläni jos sieniä ja marjoja löytyy. ja lapsesta saakka olen oppinut kotiruuan teon, leipoimisen ja säilömisen.

Vierailija
22/90 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käytin 400 e tammikuussa ruokaan, asun yksin. Miksi pihistellä maailman parhaasta asiasta? :) Rakastan eksoottisia makuja ja hyviä viinejä. En aio jatkossakaan laskea budjettiani, elän vain kerran.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/90 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika perus. Meillä menee ehkä 150€/kk, yhden aikuisen ja yhden lapsen talous. (Lapsi saa päiväkodissa arkisin lounaan + välipalan. Itse syön kaiken kotona.)

Ostan paljon punalaputettuja tuotteita, ResQ-leipäkasseja ja S-ryhmän 50 sentin hevihävikkipusseja. Kaksi viimeksi mainittua tuovat aivan JÄRJETTÖMÄN säästön.

Vierailija
24/90 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu hyvin paljon kaupasta onko edes tarvetta laputtaa tuotteita. Osa kaupoista handlaa sisäänostot toisia paremmin jolloin laputettavaa ei edes välttämättä jää. Toiset merkitsevät sen "muulla hintalapulla", jossa on sitten maininta huom! päiväys.

Joissakin kaupoissa nämä laputukseen menevät tuotteet annetaan hyväntekeväisyyteen esim. Manna-apu jne. jotka jakavat ruoan sitten eteenpäin ruokajonojen yms. kautta.

Ei ole kovin hyvä kaupalle, jos laputettuja tuotteita on paljon joka päivä. Tuleen tunne, että siellä on kaikki ruoka "vanhaa". 

Vierailija
25/90 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikein usko ja luota näihin nykyajan "matkasaarnaajiin", koska jutut ovat usein aika keksittyjä ja todellisuudessa elävät ihan erilaista elämää, kuin mistä saarnaavat.

Vierailija
26/90 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä käytin 400 e tammikuussa ruokaan, asun yksin. Miksi pihistellä maailman parhaasta asiasta? :) Rakastan eksoottisia makuja ja hyviä viinejä. En aio jatkossakaan laskea budjettiani, elän vain kerran.

Näin minäkin tekisin jos voisin. tämä on myös ollut vanhemmilta saamani malli. Että hyvästä ruuasta ei tingitä. Omien epäonnistumisteni myötä se ei vain ole ollut täysin mahdollista. Siksi pidänkin tärkeänä tehdä itse kaiken mahdollisen, hyvän ja puhtaan ruuan eteen.

Vierailija
27/90 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin minäkin tekisin jos voisin. tämä on myös ollut vanhemmilta saamani malli. Että hyvästä ruuasta ei tingitä. Omien epäonnistumisteni myötä se ei vain ole ollut täysin mahdollista. Siksi pidänkin tärkeänä tehdä itse kaiken mahdollisen, hyvän ja puhtaan ruuan eteen.

ja olin siis vastaaja 21

Vierailija
28/90 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asuvat kaupan vieressä. ei onnistu meillä, jotka käymme kerran tai kahdesti viikossa kaupassa

Minä käyn aina kaupassa kerran tai pari viikossa ja hyvin pystyn ostamaan punalapputuotteita. Jos nyt ostan punalapputuotteen, joka on päivätty huomiselle 3.3, niin sen voi vielä aivan hyvin syödä esim 6.3 tai 7.3. Sitten haen seuraavana päivänä lisää.

Vierailija
29/90 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse elän auringovalolla. Pysyy hoikkana näin talvella.

Vierailija
30/90 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tuo 120 euroa kuukaudessa edes ole vähän. Sehän tekee noin 30€ viikkoa kohti. Minä olen joskus joutunut syömään 15-20 euron viikkobudjetilla. 30€ on minulle jo vähintäänkin normaali summa, enkä pidä sitä enää edes erityisen halpana.

Vierailija
31/90 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruoka on kaikista hölmöin säästökohde, koska se vaikuttaa suoraan terveyteen. Vaikkapa hevi-osaston tavarat ovat harvemmin punalaputettuja, vaikka jotain salaattisekoitusta sieltä joskus ehkä löytyykin punaisella lapulla. Saahan sitä toki vetää jotain alennettua valmisruokaa halutessaan.

Vierailija
32/90 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En näe kaupoissa lappuruokia. Varmaan joku muu on ehtinyt ne ostaa. Joudun ostamaan normaalilla hinnalla.

Vierailija
33/90 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osta punalapputuotteita mutta 10e/3 henkeä on riittävästi

Vierailija
34/90 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Just laskin huvikseni, että 57 pakettia nauta-sika jauhelihaa maksaisi 120e. Se olisi n. 62700 kaloria joka jaettuna päivälle on 2090 kaloria.

Ihan vaan mietin,että minkä verran kaloreita saa jos ostaa 120 eurolla jotain vähempi kalorista.

Jos kilon kaurahiutaleita saa eurolla, niitä saisi 456.000kcal edestä, päivää kohti 15.200kcal.

Vierailija
35/90 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruoka on kaikista hölmöin säästökohde, koska se vaikuttaa suoraan terveyteen. Vaikkapa hevi-osaston tavarat ovat harvemmin punalaputettuja, vaikka jotain salaattisekoitusta sieltä joskus ehkä löytyykin punaisella lapulla. Saahan sitä toki vetää jotain alennettua valmisruokaa halutessaan.

Hevi-osaston tuotteiden ei tarvitsekaan olla, koska puoli kiloa pakastewokkiavinakkeksia tai parsakaalia ei muutenkaan maksa kuin vähän päälle euron.

Vierailija
36/90 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jukka Nyyssölä laski että punttiukon ruoka 3000kcal/pv maksaa vajaan kympin päivässä. Itselläni menee vähemmän, kun ostan lähinnä halpamerkkejä enkä kalliita valion rahkoja ja uncle bens riisejä.

Vierailija
37/90 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän mulla meni tänään ruokiin:

- ukkojugurttia 150g, Lidlin mysliä 2 rkl. 0.55e

- munakas 2 kananmunaa, siivu kinkkua ja juustoa 0.60e

- carbonara300g, muutama kirsikkatomaatti 1.4e

- smoothie ukkojugurttia 100g, sokeritonta mehukeittoa 1dl ja marjoja (itse poimittuja) 0.60e

Yhteensä 3,20e

Normipäivä, emme tingi ruuasta. Kaikki tehdään itse

Vierailija
38/90 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kolme henkeä, ruokaan menee 600€/kk. Ihan sama kun rahaa on.

Vierailija
39/90 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 4-hengen perhe ja korkeintaan 500e menee ruokaan. Ihan normaalia kotiruokaa syödään ja ostan myös herkkuja. En osta punalappuisia tuotteita koska niitä ei ole. Kauppana K-kauppa.

Vierailija
40/90 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse käytän punalapputuotteita paljon. Käyn S-marketissa ja Prismassa usein päivällä tekemässä tiedustelukierroksen ja katsomassa, paljonko punalappuista tavaraa on tarjolla. Joskus jos on jotain oikein hyvää ja arvokasta, niin otan hyllyn takaosasta tuoretta eteen, jotta kukaan muu ei äkkäisi niitä ja valokuvan puhelimella, jotta muistan missä tavarat on. Sitten illalla menen n. puolta tuntia tai kolmea varttia ennen ilta-alen alkamista keräilemään kaikki lapputuotteet + nuo piilotetut ja sitten kiertelen ympäri kauppaa sen aikaa, että ilta-ale alkaa. Säästö on tosi iso.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kolme