Miksi kodittomia kissoja ja koiria säilytetään?
Eikö sen pitäisi mennä niin, että jos omistaja ei kahden viikon kuluessa nouda karannutta lemmikkiään, se lopetetaan. Miksi säilytellä kissoja ja koiria, jotka eivät ole kenenkään? Sitä en pysty ymmärtämään.
Kommentit (21)
Olen sanaton tästä tyhmyydestä! Toivottavasti ette ota koskaan lemmikkiä!
Ulkokissa voi olla jopa kuukausia reissullaan ja vaan ilmestyy joskus kotiin. Ei siitä mitään tule, että omistaja soittaisi viikottain löytöeläintaloihin pitkin maakuntaa pelko persiissä, että siltä viedään siellä henki!
Miksiköhän sinullakaan on elämisen oikeus ? Ei sinusta kukaan ikinä tykkää.
Vierailija kirjoitti:
Ulkokissa voi olla jopa kuukausia reissullaan ja vaan ilmestyy joskus kotiin. Ei siitä mitään tule, että omistaja soittaisi viikottain löytöeläintaloihin pitkin maakuntaa pelko persiissä, että siltä viedään siellä henki!
Yksin ulkoilu on aina riskialtista. Tuskin niitä taajaman ulkpuolelta loukutetaan.
Käyttäjä7437 kirjoitti:
Miksiköhän sinullakaan on elämisen oikeus ? Ei sinusta kukaan ikinä tykkää.
Ei ihmistä ja eläintä voi keskenään verrata.
Joku voi ottaa myöhemminkin itselleen löytöeläintalosta lemmikin kuin kahden viikon kuluttua.
Missä niitä muka säilytetään? Onko katu joku säilytyslokero?
On se kun niitä elukoita elätetään valtion varoilla, ja kodittomat ihmiset saavat paleltua pakkasessa.
Vierailija kirjoitti:
Joku voi ottaa myöhemminkin itselleen löytöeläintalosta lemmikin kuin kahden viikon kuluttua.
Varastettuja lemmikkejä, joilla rahastetaan.
Vierailija kirjoitti:
On se kun niitä elukoita elätetään valtion varoilla, ja kodittomat ihmiset saavat paleltua pakkasessa.
Juuri nän. Edes yksi järkevä täällä.
Koska tässä maassa pääsääntöisesti ihmiset ovat sivistyneitä, eikä mitään b a r b aareja jotka ei nää eläimen hengellä mitään arvoa. Ihmisiä yritetään jatkuvasti valistaa lemmikkien leikkuuttamisesta ja vastuullisesta omistamisesta ja hoitamisesta. Loputon suohan se on, mutta mitä me oltaisiin jos ei edes yritettäisi parantaa asioita?
Vähemmän niitä kissoja ennenvanhaan oli, vaikka ei steriloitu. Ja nykyään on päihdeongelmaisilla järjestään koira.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen sitä mieltä, että ensin ihminen ja sitten vasta eläin. Mutta kumpiakin voi
auttaa, niin asunnotomia ihmisiä kuin eläimiäkin. En näe siinä mitään ristiriitaa.
Veljeni otti vasta vaimonsa kanssa kodittoman koiran lemmikiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varastettuja lemmikkejä, joilla rahastetaan.
No ei ole, ainakaan Suomessa.
No kun ihmiset kumminkin haluavat lemmikkejä, niin eikö se ole parempi ottaa sellainen jo olemassa oleva kuin tupata uusia pentuja maailmaan.
Aika raflaava aloitus, mutta ikävä kyllä olen tietyllä tapaa aapeen kanssa samoilla linjoilla. En ole sitä mieltä että kaikki tapaukset joita ei haeta kahdessa viikossa kuuluu lopettaa automaattisesti, mutta onhan löytölöissä paljon sellaisia ressukkakoiria ja -kissoja joita kukaan ei halua.
Esimerkkinä haetaan kissalle kotia. "Arka, hieman pelkoaggressiivinen ihana kissaherra etsii kotia jo kolmatta vuotta. Ollut sijaiskodissa 6 kk, ei vielä ota kontaktia ihmiseen. Palautunut löytölään 2 kertaa."
Olen vakaasti sitä mieltä että olisi kaikkein lempeintä päästää paikasta toiseen riepotettu pelokas kissa vehreämmille metsästysmaille.
Vierailija kirjoitti:
Kissa voi livistää tiehensä vahingossa , Kun omistaja kattinsa löytöeläin talosta noutaa , EI se ilmaista ole . Eikä kissat jotka sieltä saa uuden kodin , lähde enään ulkokissoiksi , eikä ilmaiseksi.Moni lapsi on päässyt säikähdyksellä , kun oma rakas kisuli onkin sitten löytynyt.
Mä otin kaksi rassukkakissaa Hesyltä, toisella oli jalkavaiva. Nyt he ovat ihastuttaneet elämäämme jo 10 vuotta, ja niin ihania ja rakastavia kissoja harvoin olen kohdannut. Jalkavaiva näkyy (sojotta hiukan oudossa kulmassa), mutta ei edelleen näy juuri vaivaavan, joku kerta on tutkittu eläinlääkärissä " mutta ei näy kipua olevan, liikkuua hyvin, ei kannta leikata yms"
Vierailija kirjoitti:
No kun ihmiset kumminkin haluavat lemmikkejä, niin eikö se ole parempi ottaa sellainen jo olemassa oleva kuin tupata uusia pentuja maailmaan.
Antaisivat noi koirat ilmaiseksi haluavalle, ihme rahastusta.
Sen pitää loppua. Ja rahankerjuun.