Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Rv30 ja lentäminen

05.08.2006 |

Ollaan varattu lomamatka syyskuulle, jolloin minulla on rv 29-30.

Lento kestää nelisen tuntia. Onko kellään kokemusta lentämisestä noilla viikoilla? Mitä pitää erityisesti ottaa huomioon?

Neuvolalääkäri on juuri ennen matkaa, joten häneltä saan " luvan" lentämiseen ja kirjallisen lapun, jos lentoyhtiö sitä vaatii.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
05.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jollakin olisi kokemuksia jakaa =)

Vierailija
2/10 |
05.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä lensin Kanarialle (6h lento) rv35+ ja hyvin meni kaikki. Kannattaa varautua, ettei lentsikan tarjotin mahdu laskeutumaan alas koska masu tulee eteen. Minäkin söin aterian miehen tarjottimelta :) Meillä oli vielä viikkoa vailla 2v esikoinen mukana, joten hän istui lisäksi paljon sylissäni, joten ahdasta oli! Lisäksi olen pitkä (177cm) joten istuminen oli senkin takia aika tukalaa. Samoin ikkunapaikalta vierustoverien penkkien ohi änkeminen vessaan.

Mutta en mä tiedä mitä muuta kannattaisi ottaa huomioon.. Voihan sitä kokeilla vaikka tukisukkia ettei jalat turpoaisi kovasti. Mulle ei kyllä turvotusta tullut.

Siispä toivottelen vain hyvää lentomatkaa ja lomaa!! :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
06.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosin lentoaika oli vaan puoli tuntia. Ihan hyvin meni, mulla oli tukisukat(/lentosukat) jalassa, tosin käytän niitä muutenkin lentäessä. Mielestäni ne on hyvät, jotenkin ei jalat niin helposti turpoa. Pöytä ei tosiaan mahtunut alas, mutta ei se kovin suuti ongelma ole. Kannattaa varmaan matkan aikana pari kertaa vaikka käydä vessassa tai muuten vaan jalotella vähän, ettei täysin puudu =)

Lääkärin todistuksesta, ainakaan SAS:illa sitä ei tarvita ennen rv36. Sen jälkeen piti olla. Eikä kukaan minulta mitään kyllä kysellyt, vaikka oli tosi valtava maha.

Hauskaa matkaa teille

Tipy+ipana 10kk+ papuliini rv 13+2

Vierailija
4/10 |
07.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei muuta kun matkaa odottelemaan. Kolmen viikon päästä olis startti =)

Vierailija
5/10 |
07.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä lensin rv 28 ja lento kesti n.3h. Kaverini oli samalla lennolla rv 29. Mä laitoin jalkaan lentosukat jo ennen matkaa. Kaverinki täytyi laittaa kesken matkan, koska jalkoja alkoi pakottamaan niin kovasti. Viikkoa aikaisemmin oltiin lennetty myös ja molemmilla oli sukat, eikä kummankaa jalat oireillu. Muuten lento ei tuntunut ollenkaan rankemmalta kuin yleensä.

Finnairilla tarvitset lentoluvan lääkäriltä 28 rv:n jälkeen, monilla muilla yhtiöillä vasta 32 viikon jälkeen. Toivottavasti et joudu varauloskäynnin kohdalle. Minun oli ainaki vaikea istua siinä, koska penkin selkänojaa ei saa laskettua alemmas. Masu vaikeutti jo istumista niin pystyasennossa.

Vierailija
6/10 |
07.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan lähdössä Saksaan vajaan kolmen viikon päästä ja pyysin jo lääkäriltä lupaa viime perjantain käynnillä. Luvanhan saa, jos raskaus on edennyt normaalisti, ei ole paljoa supisteluja tai tulehduksia tai muuta, joka voisi aiheuttaa kohdunsuulla muutoksia. Kannattaa tarkistaa lentoyhtiön sivuilta, mistä viikosta lähtien lupa vaaditaan.

Lensin toissaviikolla viimeksi kolmen tunnin lennot suuntaansa (mennessä myös puolen tunnin kotimaan lento), enkä kokenut niitä mitenkään raskaiksi. Paljon raskaampaa matkustamisessa on monet muut asiat, kuten kävely, seisoskelu jne. Menolennolla käytin tukisukkia, paluumatkalla en.

Finnairin koneessa mulla mahtui vielä turvavyökin normaalisti, palatessa British Airwaysilla piti pyytää jatkopalaa. Kannatta kyllä pyytää, jos vähänkin kiristää, koska ei ole kiva istua montaa tuntia kiristävä hihna vatsan päällä. Kannattaa myös koettaa kävellä, jos jalkoja alkaa pakottamaan.

Hauskaa matkaa!

-Osse rv 26+5

Vierailija
7/10 |
08.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tukisukathan pitäisi laittaa lentopäivän aamulla jalkaan jo ennen kuin nousee sängystä, että ne toimisivat kunnolla. Itse käytän niitä pidemmillä lennoilla aina. Kannattaa myös pidemmällä lennolla käydä välillä jaloittelemassa koneen käytävillä.

Vierailija
8/10 |
08.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

raskaus ei ole sairaus...mutta kaikenlaista voi sattua. Hyvä, että sulla tuo lääkäri juuri ennen....sieltä kuulet sitten onko turvallista lentää. Jos kaikki sujuu normaalisti (kohdunsuu ei ole pehmentynyt tai auki) niin mikäs siinä. Mutta koskaan ei tiedä, joten tuo lääkärin lupa aika ehdoton juttu! Tsemppiä!

Vierailija
9/10 |
08.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tukisukat minulla onkin, käytän niitä päivittäin töissä, joten ne samat vedän jalkaan lähtöaamuna. Raskaus on sujunut hyvin tähän asti, mutta koskaanhan ei voi tietää mitä päivät tuovat tullessaan. Oon asennoitunut niin, että lääkäri päättää mun lähtemisestä viime kädessä. Jos kohdunsuulla on tapahtunut jotain, niin reissua on siirrettävä synnytyksen jälkeen.

Vierailija
10/10 |
08.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

viikoilla lähes vuorokauden pituisen matkan ongelmitta. Kerran kyllä ollessani 34 rvkolla, jolloin kyseessä piti olla vain tunnin lento, jouduimmekin odottelemaan kiitoradalla tuntikausia saamatta edes poistua paikaltamme ja sitten lopulta vaihtamaan konetta niin että matkan pituudeksi tulikin lopulta 10 tuntia, jalkani turposivat todella paljon. Näin lyhyeen pyrähdykseen en ollut viitsinyt pukea lentosukkia, varsinkin kun ulkona oli vielä 35 astetta lämmintä. Mutta jos raskautesi on normaali, lento menee yleensä hyvin. Hauskaa matkaa!