Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Silmälääkäriin korona-aikana

Vierailija
03.02.2021 |

Onko kukaan uskaltautunut viime viikkoina silmälääkäriin? Kävitkö julkisella vai yksityisellä? Miten koronatilanne oli siellä huomioitu eli oliko turvallinen vai turvaton olotila? Meillä on kotona vaikean koronavirusinfektion riskiryhmään kuuluva ja itsekin kuulun koronan riskiryhmään, joten siksi hieman pelottaa silmälääkärissä käynti. Siinä kuitenkin lääkäri on hyvin lähellä potilasta silmänpohjia tutkiessaan eli välimatkaa on mahdotonta pitää.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maskit molemmilla, niin suhteellisen turvallista on. Olen käynyt silmänpohjaskannauksessakin, niin ei tarvinnut maskia riisua. Enemmän vaarassa on odotustiloissa jos sinne lasketaan maskittomia ihmisiä.

Vierailija
2/9 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maskit toki suojaavat. Itse laitan FFP2 tasoisen maskin. Itse ehkä enemmän huolissani silmien kautta tarttumisesta esim. huonosti puhdistetun tonometrin kautta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maskit molemmilla, niin suhteellisen turvallista on. Olen käynyt silmänpohjaskannauksessakin, niin ei tarvinnut maskia riisua. Enemmän vaarassa on odotustiloissa jos sinne lasketaan maskittomia ihmisiä.

Mä kävin eilen lääkärissä. Jouduin odottelemaan noin 10 minuuttia. Samassa odotustilassa oli nainen, joka tuona aikana otti maskin pois kasvoiltaan ainakin 5 kertaa. Ja puhui lapselleen ilman maskia. Oli aika sama, vaikka nainen olisi ollut kokonaan ilman maskia. 

Vierailija
4/9 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hysteerikkoja siis riittää edelleen.

Vierailija
5/9 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lisään vielä, että meillä on aika hyvä koronatilanne, 0-4 tartuntaa koko kaupungissa päivässä.

Ja voit ihan hyvin soittaa ja kysyä aikaa varatessa heidän koronaan varautumistavoistaan.

Vierailija
6/9 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kerran pitää kysyä, et uskalla.

Vierailija
7/9 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pitää mennä niin pitää tai siirrät aikaa jos ei akuutti. Itse kävin hammaslääkärissä syyskuussa 45min. Oli pakko. Hengissä olen. Riskiryhmäläinen.

Vierailija
8/9 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisi pakko, niin maski päällä menisin. Jos ei ole pakottavaa tarvetta, siirtäisin turvallisempaan aikaan. Riippuu tietysti siitä kotikuntasi koronatilanteestakin. Itse hoidin todella paljon sellaisia ei-pakollisia, mutta ihan hyvähän se olisi -juttuja pois alta kesällä mökkikunnassani, jossa silloin oli todella rauhallinen koronatilane. Kävin näöntarkastuksessa, gynellä, yksityisellä hammastarkastuksessa, fyssarilla, vaateostoksilla ja kenkäostoksilla hankkimassa sovitusta vaativat jne. Eipä tarvitse nyt sitten täällä pääkaupunkiseudulla stressata, pitäisikö mennä vai ei.

Vierailija
9/9 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hysteerikkoja siis riittää edelleen.

Onneksi riittää. Jos näitä "hysteerikkoja" ei oli niin valtaisaa osaa suomalaisista, te hälläväliäomaannapaantuijottajat olisitte saaneet tänne päälle samanlaisen kaaoksen kuin Portugalissa ja UK:ssa ja ties missä muissa maissa viimeistään elokuusta alakaen. Että olkaa vain kiitollisia, että voitte jatkaa itsekästä perseilyänne noinkin huoletta, kun "hysteerikot" pitävät teidätkin turvassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi viisi