Jos jokin maksaa "toista sataa" euroa, paljonko se mielestäsi tarkoittaa?
Kommentit (58)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
200 tai vähän yli. Toista sataa tarkoittaa minulle toisena olevaa satasta eli 200.
Toinen satanen on 101-199. Yli 200e on jo kolmas satanen menossa. Eikä tämä ole mikään mielipideasia.
Jos otsikossa kysytään "paljonko se MIELESTÄSI tarkoittaa" on tämä silloin mielipide asia.
Toiset ei niin ymmärrä numeroiden päälle ja toisille on luetun ymmärtäminen hankalaa.
Niin me vaan ollaan kaikki erilaisia 👍Mielipiteiden lisäksi on olemassa faktoja. Ja fakta on, että toista sataa on jotakin välillä 100-200. Mielipide voi olla mitä vaan.
Tai oikeastaan 100
Vierailija kirjoitti:
175-200 euroa.
Tuo makso lähemmäs toistasataa euroa, ihme jut... ja niin edelleen. Jos menee yli kahdensadan niin sitten on, että: Tuo makso rapiat toistasataa euroa, ihme jut... jne.
Taidat olla se uutistenlukija, joka kertoi uhreja olleen lähemmäs toistakymmentä (muualta selvisi niitä olleen 19)
Jos sanotaan paikalla olleen toista ihmistä, ajattelen että lähemmäs 200 ihmistä. Jotain 170-190.
Kummallisia mielipiteitä joillain.
Minulle toistasataa on n. 101-140. Tuota enemmän olisi puolitoistasataa.
Toista sataa tarkoittaa jotain, mikä on yli sadan, mutta alle 200.
Käytän puheessani kuitenkin ilmaisua kuvaamaan asiaa, mikä on jotain 100 ja 150 väliltä. Noin 150 puhuttaessa sanon että noin 150. Kun mennään lähemmäs 200, sanon, että lähemmäs 200. Se on mielestäni tarkempi kuvaus, jos ihmisiä on esimerkiksi 180. Jos sanon, että paikalla oli toista sataa ihmistä, tarkoitan, että oli vaikkapa 120. Minulle ilmaisu toista sataa antaa ajatuksen, että on juuri lähdetty sille toiselle sadalle.
Oikeati se on kai jotain väliltä 101-199
Mutta sata on mielestäni niin suuri luku että itse miellän sen sinne loppupäähän välille 170-199
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
200 tai vähän yli. Toista sataa tarkoittaa minulle toisena olevaa satasta eli 200.
Toinen satanen on 101-199. Yli 200e on jo kolmas satanen menossa. Eikä tämä ole mikään mielipideasia.
Jos otsikossa kysytään "paljonko se MIELESTÄSI tarkoittaa" on tämä silloin mielipide asia.
Toiset ei niin ymmärrä numeroiden päälle ja toisille on luetun ymmärtäminen hankalaa.
Niin me vaan ollaan kaikki erilaisia 👍
Ja joillekin sekä numerot että äidinkieli tuottaa näköjään vaikeuksia.
ja jollekulle 199e tarkoittaa 100 e...tää on jännä juttu....mulle se on kuitenkin 200e ennenkuin 100e.
Naiset on oikeasti tyhymiä. MOT
Vain vaja akki möläyttää "toista sataa", kun hinta on 199.
Tuloksista päätellen ilmaisua ei kannata käyttää, jos haluaa tulla ymmärretyksi.
Oikea vastaus on 100,01-110. Sanonta tarkoittaa, että luku on yli sata, mutta niin vähän, ettei sillä ole isoa merkitystä. Esim. 120 on jo mainittava täsmälukuna.
101-119. Joku maksaa satasen, toista sataa, satakakskymppiä. Siitä eteenpäin sit "noin 130, 140..."
Vierailija kirjoitti:
175-200 euroa.
Tuo makso lähemmäs toistasataa euroa, ihme jut... ja niin edelleen. Jos menee yli kahdensadan niin sitten on, että: Tuo makso rapiat toistasataa euroa, ihme jut... jne.
Kuka oikeasti puhuu noin? "Lähemmäs toista sataa" = melkein yli satasen, "rapiat toista sataa" = vähän yli yli satasen. Kuulostaa siis oudolta, että valmiiksi epämääräiseen lukusanaan pitää lisätä vielä epämääräinen lisämääre. Vähän niinkuin "vähän yli muutama".
Vierailija kirjoitti:
Alle 170e.
Jos enemmän, sanoisin jo lähes 200e.
Tämä.
Vierailija kirjoitti:
Tuloksista päätellen ilmaisua ei kannata käyttää, jos haluaa tulla ymmärretyksi.
Oikea vastaus on 100,01-110. Sanonta tarkoittaa, että luku on yli sata, mutta niin vähän, ettei sillä ole isoa merkitystä. Esim. 120 on jo mainittava täsmälukuna.
No ei ole, sen kun lyöt Googleen "toista sataa" niin löydät oikean määritelmän. Se on yli 100 ja alle 200.
Vierailija kirjoitti:
Naiset on oikeasti tyhymiä. MOT
Vain vaja akki möläyttää "toista sataa", kun hinta on 199.
Tähän!
Sata ylittyy jonkin verran.
Jänniä logiikkoja ihmisillä kyllä.
"niin suuri luku että itse miellän sen sinne loppupäähän välille 170-199"
"ajattelen että lähemmäs 200 ihmistä. Jotain 170-190."
"toista sataa on jotakin välillä 100-200"
Mites ilmaus "vähän toista sataa", se kai kertoo jo jotain, vai onko joku joskus kuullut sanottavan "paljon toista sataa", mikä vois sitten jollain logiikalla olla sen lähes 200?
Vierailija kirjoitti:
Ei tähän ole muuta oikeaa vastausta kuin että "toistaa sataa" kattaa luvut 100 ja 200 välillä. Eikai tuollaista ilmaisua muutenkaan käytetä kuin silloin kun puhutaan suuruusluokista, siis ei täsmällisistä hinnoista. Ei siis esim. kaupanteon yhteydessä vaan vaikka small talkissa kun jutellaan niitä näitä.
Mulle toista sataa on vähän päälle satasen. Pitkälti toista sataa on sitten enemmän kuin pelkkä toista sataa ja enemmän tulkinnanvarainen.
Mielipiteiden lisäksi on olemassa faktoja. Ja fakta on, että toista sataa on jotakin välillä 100-200. Mielipide voi olla mitä vaan.