Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vihdoin selvyys alkoholin etämyyntikaaokseen? EU-komissio aloitti tutkinnan Suomen toimista

Viinaville
02.02.2021 |

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/23d1d2f4-a371-4889-89f1-759a88ae1…

Euroopan komissio on käynnistänyt Suomea vastaan niin sanotun EU-Pilot-tutkintamenettelyn. Komissio selvittää, onko Suomi mahdollisesti rikkonut EU:n lainsäädäntöä alkoholin etämyyntiin liittyvillä käytännöillään.

Loistavaa! Suomen alkoholinysvärit kuriin ja nuhteeseen!
Kohta saa olutta ja viinaa tilata yllinkyllin ja luvan kanssa ulkomaisista nettikaupoista!

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihdoin, tätä on jo odotettu.

Vierailija
2/19 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon miettinyt toimiiko nämä yksityishenkilön kantelut, näköjään 👍

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholin etämyynnistä ei ole pykäliä alkoholilaissa. Silti viranomaisten toiminnasta on välittynyt mielikuva, että se on kiellettyä.

Vierailija
4/19 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on ihan selvä homma. Tavaran vapaa liikkuvuus on eu sopimus. Suomen virkamiehet anteeksi henkilöt ovat ihan oman mielensä mukaan väittäneet alkoholin tilaamista laittomaksi.

Vierailija
5/19 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

karkkivero poistui samasta syystä, seuraavaksi takaisin autojen verotukseen sekä tupakka uutena listoille. Näin mennään asia kerrallaan eteenpäin.

Vierailija
6/19 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko etämyynti jonkun mielestä oikeasti hyvä asia? Lisää vaan halpaa viinaa Suomeen, ihmiset juovat itsensä kuoliaiksi. Verotulot pienenevät mutta haitat jäävät suomalaisen terveydenhuollon maksettavaksi. Oi autuutta.

Vierailija
7/19 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaiken lisäksi Suomi estää Suomessa toimivien pienpanimoiden ja tislaamojen ulkomaisille markkinoille kohdistettua markkinointia.

Vierailija
8/19 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisiko etämyynti jonkun mielestä oikeasti hyvä asia? Lisää vaan halpaa viinaa Suomeen, ihmiset juovat itsensä kuoliaiksi. Verotulot pienenevät mutta haitat jäävät suomalaisen terveydenhuollon maksettavaksi. Oi autuutta.

Ehkä olisi kannattanut miettiä liittymisen yhteydessä, nyt vähän myöhäistä. Ehkä vähän demonisoit mutta 0,16€ tölkistä raikasta mallasjuomaa on halpaa, onko jo kaikkein halvin neste mitä saatavilla Suomessa.

Vierailija
9/19 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todellakin on hyvä asia. Ostaisin kyllä suomesta mutta tuplariistohinnat.. pitäkööt siis tunkkinsa.

Kerran se kirpaisee että juopot kuolevat pois, uusi sukupolvi osaa eurooppalaiseen tapaan suhtautua järkevästi alkoholiin.

Vierailija
10/19 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tilannut Saksasta juomani jo monta vuotta. Selvähän se on, että se on sallittua. Kertoo paljon kuinka pahasti Suomi on oikeusvaltion vastainen kun yksittäiset virkamiehet voivat rikkoa lakia ilman seuraamuksia ja tulkita lakia miten haluaa.

Vierailija
11/19 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä olisi kannattanut miettiä liittymisen yhteydessä, nyt vähän myöhäistä. Ehkä vähän demonisoit mutta 0,16€ tölkistä raikasta mallasjuomaa on halpaa, onko jo kaikkein halvin neste mitä saatavilla Suomessa.

Suomen halvin neste on se alkoholista tuhoutunut aivojen harmaa aine. Sillä ei tee enää mitään. Onnea juopoille.

Vierailija
12/19 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinäs näette, että Suomessa on valehtelevia virkamiehiä. Tottakai EU:ssa pitäisi tavaroilla olla vapaa liikkuvuus, kun niin kerta aikoinaan liittyessä luvattiin. Aivan naurettavaa on väkisin kannatella Alkon monopoliasemaa.

Vierailija
13/19 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tilailisin erikoispullotteita viskiä, jota en siis kittaa pohjanmaan kautta vaan maistellen itse tai ystävieni kanssa. Aikanaan niitä saikin, mutta sitten virkamies lähetti uhkailukirjeitä kaupoille jotka lakkasivat toimittamasta Suomeen.

Vierailija
14/19 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomelta lähtee paljon työpaikkoja ja verotuloja.

Vierailija
15/19 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo on ihan selvä homma. Tavaran vapaa liikkuvuus on eu sopimus. Suomen virkamiehet anteeksi henkilöt ovat ihan oman mielensä mukaan väittäneet alkoholin tilaamista laittomaksi.

Alkoholi kuten monet muutkin vahvemmat aineet eivät kuulu niihin tavaroihin joita yksityishenkilöiden kuuluisi saada tilata ulkomaisista kaupoista mielin määrin. Kuten eivät myöskään lääkkeet, räjähdysaineet, aseet tai polttonesteet.

EU sallii aika mittavan matkustajatuonnin joten niille joille kotimaan viina ja viinivalikoimat ja hinnat eivät sovi, mars mars itse ulkomaille ostamaan!

En ole mikään raittiusintoilija mutta mulla on varaa ostaa täkäläisistä kaupoista ja  kärsivällisyyttä odottaa että pääsee ulkomaille ostamaan.

Vierailija
16/19 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alkoholi kuten monet muutkin vahvemmat aineet eivät kuulu niihin tavaroihin joita yksityishenkilöiden kuuluisi saada tilata ulkomaisista kaupoista mielin määrin. Kuten eivät myöskään lääkkeet, räjähdysaineet, aseet tai polttonesteet.

EU sallii aika mittavan matkustajatuonnin joten niille joille kotimaan viina ja viinivalikoimat ja hinnat eivät sovi, mars mars itse ulkomaille ostamaan!

En ole mikään raittiusintoilija mutta mulla on varaa ostaa täkäläisistä kaupoista ja  kärsivällisyyttä odottaa että pääsee ulkomaille ostamaan.

Kyllä kuuluu, miksi ei kuuluisi?

Ennemmin toisin matkoilta, sitten kun korona joskus suo, jotain muita tuliaisia, kuin alkoholia. Varaa minulla toki on ostaa täältäkin, mutta v1tuttaa silti tämä kaiken kuoliaaksi verottaminen ja holhoaminen.

Vierailija
17/19 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitat varmaan suojatyöpaikkoja, Alkon tehokkuus on yksi vitsi.

Vierailija
18/19 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vapauttamalla alkoholinmyynti kauppoihin, tulisi lisää työpaikkoja ja verotuloja. 

Vierailija
19/19 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä kuuluu, miksi ei kuuluisi?

Ennemmin toisin matkoilta, sitten kun korona joskus suo, jotain muita tuliaisia, kuin alkoholia. Varaa minulla toki on ostaa täältäkin, mutta v1tuttaa silti tämä kaiken kuoliaaksi verottaminen ja holhoaminen.

1. Siitä pitää maksaa veroa, pelkkä ostomaahan maksettu ALV ei riitä. Jos viinalaatikko jää tulliin ja käy itse lunastamassa sen maksamalla verot, niin OK, muuten ei.

2. meillä on ikärajat alkoholin ostamiseen. 18 vuotta miedoille, 20 v viinoille. Lisäksi juopuneille ei saa myydä. Ei posti tai kuriirifirman kuski  voi varmistua että henkillölle jolle viinalaatikko viedään  on täyttää ostoikävaatimukset eikä ole rapajuoppo jolta krapulaviinat on päässyt loppumaan. 

3. mitä enemmän vaahtoatte siitä että pitäisi saada ostaa puoli-ilmaista viinaa nettikaupoista, sen varmemmin raittius-intoilijat  lähinnä keskustapuolueesta ja kristillisdemokraateitsa, jonkun demarin ja vassarin säestäminä, alkavat vaatia oluet pois ruokakaupoista, muyös matkustajatuonnin kieltämistä tai promillerajojen alentamista nollaan.  Olen itse ollut nuori kun viina Alkossa maksoi n kolme kerta enemmän kuin nyt ja Viroon pääsi vain viisumilla joka piti hakea pitkän kaavan mukaan.