Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos työpaikallesi palkattaisiin väkeä, niin suosittelisitko työtöntä ystävääsi?

Vierailija
02.02.2021 |

Mun ystävä jaksaa usein muistuttaa että mainitsen hänen nimensä jos tulee tarvetta työntekijöille. Ihana ja hyvä ystävä, mutta aivan onneton työelämässä. Ei ole koskaan pystynyt pitämään työtään kovinkaan pitkään. Kyllästyy nopeasti ja sitten alkaa työkavereiden haukkuminen. Olen tämän oppinut hänestä jo monta vuotta sitten. En haluaisi häntä työkaverikseni, mutta tuntuu että ystävänä minun pitäisi auttaa. Mitä neuvoja antaisit?

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En varmaan suosittelisi, koska en tiedä millainen työntekijä hän on. Pomoille sanoisin, että hän on ystäväni, mutta hänen ammattitaidostaan en tiedä tarkemmin. Ystävälle kyllä sanoisin, että meillä on paikka avoinna ja hän voi hakea halutessaan. 

Vierailija
22/33 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En suosittelisi, koska en tiedä millaisia ystäväni ovat työelämässä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen aina kiertänyt nuo asiat toteamalla, että meillä on nyt aika hiljaista rekryn puolella.

Vierailija
24/33 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran olen suositellut ja toista kertaa en sitä tee. Osoittautui saikuttelijaksi ja lusmuksi.

Vierailija
25/33 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla ole ystäviä jotka olisi työttömiä ja koulutettuja alalle. Ja meille kyllä otettais, jos vaan olisi sopivia hakijoita...

Vierailija
26/33 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En suosittele omalla nimelläni ketään, jonka osaamisesta tai asenteesta en voi mennä takuuseen. Töissäni olen ensisijaisesti työnantajan palveluksessa ja minun tulee ajatella hänen etuaan, sekä myös varjella omaa luotettavuuttani.

Jos mielestäni ystävä ei sopisi työpaikalleni, sanoisin luultavasti, että valitettavasti en voi toimia suosittelijana, mutta voit tietenkin hakea paikkaa. 

Vierailija
27/33 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koska haluan pitää työn ja ystävyyssuhteet erillään.

Vierailija
28/33 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä tiedä. En välttämättä haluaisi. Ja onhan tuo ihan selvö homma, mitä itekkin kerroit, jos ei pärjää työelämässä niin et suosittele. Kerrot valkoisen valheen että oot muka suositellut että pomo sitten varmaan ottaa yheyttä jos kiinnostuu hakemuksen perusteella.

Vierailija
29/33 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä valehtelisitte ystävälle? En ymmärrä tuollaista selkärangattomuutta.

Kertokaa miksi käskette valehtelemaan ystävälle, että olette suositelleet häntä. Miksi ihmeessä? Kuulostaa joltakin teinibestistouhulta, ei aikuisten jutulta.

Vierailija
30/33 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enpä tiedä. En välttämättä haluaisi. Ja onhan tuo ihan selvö homma, mitä itekkin kerroit, jos ei pärjää työelämässä niin et suosittele. Kerrot valkoisen valheen että oot muka suositellut että pomo sitten varmaan ottaa yheyttä jos kiinnostuu hakemuksen perusteella.

Miksi valkoinen valhe?

Vierailija
31/33 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sanoin ystävälleni etten todellakaan suosittele häntä meille. Tämä sen jälkeen kun hän oli todennut, että hänelle tärkeintä töissä on saada muut tekemään hänen hommat, ja että hän saa vietettyä mahdollisimman paljon aikaa netissä (sanoi siis oikeasti näin!). Ja olinhan sen nähnyt, ettei hän jaksa samassa paikassa montaa kuukautta olla, hän on tällainen levoton sielu.

että kyllä musta voi sanoa myös ihan suoraan, en ymmärrä miksi pitäisi valehdella.

Vierailija
32/33 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikea kysymys koska tunnen kaverini vain kavereina, eli heillä voi olla erilainen rooli ja olemus työelämässä. mutta sinä ap tiedät ilmeisesti hänen joutuvan usein töissä ongelmiin, niin en kyllä suosittelisi. en kertoisi hänelle että en suosittele, jottei tule riitaa. vaihtaisin vaan aihetta tai sanoisin etten tiedä rekryistä.

Vierailija
33/33 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä sanoin ystävälleni etten todellakaan suosittele häntä meille. Tämä sen jälkeen kun hän oli todennut, että hänelle tärkeintä töissä on saada muut tekemään hänen hommat, ja että hän saa vietettyä mahdollisimman paljon aikaa netissä (sanoi siis oikeasti näin!). Ja olinhan sen nähnyt, ettei hän jaksa samassa paikassa montaa kuukautta olla, hän on tällainen levoton sielu.

että kyllä musta voi sanoa myös ihan suoraan, en ymmärrä miksi pitäisi valehdella.

Älä jaksa esittää ettet ymmärrä. Vähän eri asia sanoa asiasta suoraan ystävälle, joka on juuri varta vasten mainostanut olevansa paska työntekijä. Versus siis kaverille, joka ajattelee ettei sinulla ole mitään syytä olettaa hänen olevan huono työntekijä tai muuten kurja tyyppi.

Vauvapalstalta saa usein sosiaalisista suhteista kovin suoraviivaisen ja yksinkertaisen kuvan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kahdeksan