Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tarpeeton piikittely

Vierailija
02.02.2021 |

Lähi kaveripiirissäni olen huomannut tämmöinen ilkeän kaverin. Hän kommentoi ja piikittelee mielestäni tarpeettoman ilkeästi asioita. Ja hän on ollut aina luonteeltaan semmoinen vaikeneva ja miellyttävä. Mutta viimeaikoina hän on latonut minulle suoraan ilkeitä kommenttejä elämääni liittyen ja hyvistäkin asioista keksinyt jotain piikin aihetta. Varsinkin silloin kun on muita paikalla hän tykkää vinoilla minusta muille ja nauraa perään. En sitten tiedä onko hän ollut aina tämmöinen selkäni takana ja nyt aloittanut sen myös vasten kasvoja? Vai onko se jostain syystä alkanut viime aikoina.. mutta itse todella harvoin riitelen kenenkään kavereiden kanssa ja meillä on kaikkien ystävien kesken todella mukavat ja rauhalliset välit ja kukaan ei halua toisilleen pahaa, mutta tästä kaverista tulee tunne että hän haluaa minulle pahaa. En tiedä mitä tehdä pitäisikö vain suinpäin laittaa välit poikki ja ottaa etäisyyttä vai onko tätä kaverisuhdetta mahdollista pelastaa mitenkään normaaliksi.

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisten välinen ystävyys on upeaa.

Kyllä ne miehetkin osaavat. Mulle on sattunut jo kaksi tapailumiestä, jotka ovat alkaneet piikittelemään ja nälvimään tapailun edetessä. Eihän siinä jää muuta vaihtoehtoa kuin pistää homma poikki, koska kuka sellaista lyttäämistä jaksaa kuunnella?

Vierailija
22/24 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mahdollista muuttaa toista. Erilleen meno olisi järkevää. Monilla on noista kokemusta runsaasti, parisuhteessa tai muualla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ilkeily ja piikittely kohdistuuko se vain sinuun vai onko kyseinen kaverisi muillekkin samanlainen? Koska luultavasti tämä on ihmisen pahan olon ja huonon itsetunnon kompensoimista, jos hän purkaa pahaa oloaan muihinkin ja on ilkeä. Jos se on yksin omaan kohdistunut sinuun niin voisin sanoa että häntä ärsyttää sinussa jokin että jos et ole mitään ”väärää” tehnyt niin kateellisuus on syynä. Jos hän sinua vihaisi niin ei olisi kanssasi missään tekemisissä tai yrittää viestiä ettei halua olla kaverisi? Kumminkin näin aikuisiällä kaverit voi valita ja voit viettää aikaa juuri niiden kanssa keiden haluat ei olla ala-asteella jossa kaikki kuului ottaa mukaan ja piti olla kaikkien kaveri. Ei ole mitään velvollisuutta viettää ihmisten kanssa aikaa joiden kanssa et halua.

Ja kannattaa pitää myös omasta arvokkuudestasi kiinni. Jokainen itseään arvostava osaa kieltäytyä moiselta käyttäytymiseltä, jossa toista ei selvästikkään arvosteta. Kaverit voi valita. Ja olet oman onnesi seppä, älä taannu ja ole tekemättä mitään. Olet kuitenkin itse vastuussa omasta onnestasi niin luo edellytykset sille ja jätä tämä ystävä taka-alalle ja vietä semmoisten ihmisten kanssa aikaa jotka saavat sinut hyvälle tuulelle.

Vierailija
24/24 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tahallinen ilkeys on pahinta mitä tiedän. Joko sanoilla tai teoilla.

Niin on. Ja lopulta puuduttavaa ja jos itse voit pahoin kaverisi seurassa niin ei hyvä. Ystävät ovat niitä joiden kanssa vietetään hyviä hetkiä ja pidetään hauskaa. Itse huonon päivän jälkeen vietän ystävieni kanssa aikaa ja mieli on heti parempi tykkään heistä kaikista ja en ikinä haluaisi heille mitään pahaa vaan teen mitä vain että olisimme ystäviä aina! Ei aidot ystävät ole noin pahansuopia tuo ei ole ystävä ollenkaan