Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tarpeeton piikittely

Vierailija
02.02.2021 |

Lähi kaveripiirissäni olen huomannut tämmöinen ilkeän kaverin. Hän kommentoi ja piikittelee mielestäni tarpeettoman ilkeästi asioita. Ja hän on ollut aina luonteeltaan semmoinen vaikeneva ja miellyttävä. Mutta viimeaikoina hän on latonut minulle suoraan ilkeitä kommenttejä elämääni liittyen ja hyvistäkin asioista keksinyt jotain piikin aihetta. Varsinkin silloin kun on muita paikalla hän tykkää vinoilla minusta muille ja nauraa perään. En sitten tiedä onko hän ollut aina tämmöinen selkäni takana ja nyt aloittanut sen myös vasten kasvoja? Vai onko se jostain syystä alkanut viime aikoina.. mutta itse todella harvoin riitelen kenenkään kavereiden kanssa ja meillä on kaikkien ystävien kesken todella mukavat ja rauhalliset välit ja kukaan ei halua toisilleen pahaa, mutta tästä kaverista tulee tunne että hän haluaa minulle pahaa. En tiedä mitä tehdä pitäisikö vain suinpäin laittaa välit poikki ja ottaa etäisyyttä vai onko tätä kaverisuhdetta mahdollista pelastaa mitenkään normaaliksi.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On aina ollut. Aina vihannut sinua. Hän pitää sinua uhkana. Hän haluaa sut pois kaveripiiristä. Hän on myrkkyä.

Vierailija
2/24 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy siltä mikä hänen ongelmansa on. Mielellään muiden kuullen. Ota asia esille rauhallisesti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi hän vihaisi minua ja olisi ollut samalla kaverini kaikki nämä vuodet

Vierailija
4/24 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä mikä on takana. Jos on tahallaan ilkeä, niin ehkä ei auta mikään, jos on omaksunut tavan hiljattain muualta, ei ehkä tajua olevansa ilkeä ja tähän auttaa ihan puhe.

Omakohtainen kokemukseni on, että kasvoin ypäristössä, jossa oli aivan normaalia keksiä ilkeitä piikkejä toisista ja tämä tapahan sitten tarttui. Ystäväni sanoi sitten kerran ettei tunnu kivalta kun sanon niin ja aloin ajatella että herranen aika, mitä mä oikein oon tehnyt ja lopetin tämä lapsuudesta asti normaalina pitämäni tavan kerrasta. Olen hyvin kiitollinen ystävälleni että sanoi sen nätisti ja suoraan, jolloin pystyin korjaamaan käytöstäni. Luultavasti se oli ärsyttänyt ihmisiä jo pitkään, muttei kukaan muu ollut siitä uskaltanut sanoa ja itse en vaan kyennyt näkemään miten törkeä tapa se oli.

Vierailija
5/24 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hän on kateellinen sinulle.

Vierailija
6/24 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä mikä on takana. Jos on tahallaan ilkeä, niin ehkä ei auta mikään, jos on omaksunut tavan hiljattain muualta, ei ehkä tajua olevansa ilkeä ja tähän auttaa ihan puhe.

Omakohtainen kokemukseni on, että kasvoin ypäristössä, jossa oli aivan normaalia keksiä ilkeitä piikkejä toisista ja tämä tapahan sitten tarttui. Ystäväni sanoi sitten kerran ettei tunnu kivalta kun sanon niin ja aloin ajatella että herranen aika, mitä mä oikein oon tehnyt ja lopetin tämä lapsuudesta asti normaalina pitämäni tavan kerrasta. Olen hyvin kiitollinen ystävälleni että sanoi sen nätisti ja suoraan, jolloin pystyin korjaamaan käytöstäni. Luultavasti se oli ärsyttänyt ihmisiä jo pitkään, muttei kukaan muu ollut siitä uskaltanut sanoa ja itse en vaan kyennyt näkemään miten törkeä tapa se oli.

Suomessa on ihmeellinen tapa piikitellä ihmisiä. Ei kannata valittaa jos joku saattaa suoraan tirvasta lättyyn joskus.

Vierailija
7/24 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa on ihmeellinen tapa piikitellä ihmisiä. Ei kannata valittaa jos joku saattaa suoraan tirvasta lättyyn joskus.

Niin että kun se yksi sanominen riitti muuttamaan tavan, enkä ole pariinkymmeneen vuoteen noin toiminut, niin sinusta minua pitää vetästä lättyyn? Asia selvä. 

Vierailija
8/24 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisten välinen ystävyys on upeaa.

Vierailija
9/24 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän lähes jokaisella ole kokemusta vastaavista "ystävistä". Englannin frenemy-sana kuvaa hyvin tilannetta. Monet ovat tekemisissä ihmisten kanssa, joita pitävät todellisuudessa ärsyttävänä tai joita jopa halveksuvat vähän. Moni purkaa pahaa oloaan muihin, jotkut ovat kateellisia. Syitä on monia.

Sano jatkossa aina, kun kyseinen henkilö heittää piikin, että "mitä sanoit, voisitko toistaa?" Ihan kuin et muka olisi kuullut tai olisit niin häkeltynyt, että haluat varmistaa, kuulitko oikein. Voit myös kysyä ihmetellen "mitä tarkoitit, miten niin?". Pysy ihan rauhallisena koko ajan. Voit lopulta myös kommentoida, että "ahaa, sinähän yrität loukata minua". Yleensä ilkeilijät menevät hämilleen ja hiljenevät nopeasti. Jos sinulla vain on pokkaa, niin testaa ihmeessä.

Vierailija
10/24 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siskoni ovat tuollaisia mut ovatkin todennäköisesti narsisteja, avoimen kateellisia ja vihamielisiä piikittelijöitä, mutta en ole enää tekemisissä, koska tuhoavat terveyteni ja elämäni latistamalla kaiken vähänkin pienen ilon elämästäni just tollasella "piilo"piikittelyillään. Lapsesta asti vihanneet minua.

Vierailija
11/24 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paranoidi.

Vierailija
12/24 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän lähes jokaisella ole kokemusta vastaavista "ystävistä". Englannin frenemy-sana kuvaa hyvin tilannetta. Monet ovat tekemisissä ihmisten kanssa, joita pitävät todellisuudessa ärsyttävänä tai joita jopa halveksuvat vähän. Moni purkaa pahaa oloaan muihin, jotkut ovat kateellisia. Syitä on monia.

Sano jatkossa aina, kun kyseinen henkilö heittää piikin, että "mitä sanoit, voisitko toistaa?" Ihan kuin et muka olisi kuullut tai olisit niin häkeltynyt, että haluat varmistaa, kuulitko oikein. Voit myös kysyä ihmetellen "mitä tarkoitit, miten niin?". Pysy ihan rauhallisena koko ajan. Voit lopulta myös kommentoida, että "ahaa, sinähän yrität loukata minua". Yleensä ilkeilijät menevät hämilleen ja hiljenevät nopeasti. Jos sinulla vain on pokkaa, niin testaa ihmeessä.

Kevyttä kauraa.

Vierailija
13/24 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tahallinen ilkeys on pahinta mitä tiedän. Joko sanoilla tai teoilla.

Vierailija
14/24 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kans töissä yksi muija muuttunut just tuollaiseksi. En osaa enää puhua kyseiselle ihmiselle normaalisti kun on niin ilkeä koko ajan.. Alussa oli mukava ja pystyi juttelemaan normaalisti, mutta eipä enää.

Vierailija
15/24 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän tarkalleen mistä puhut. Usein ilkeily peitetään "muka huumoriin" mutta ne jutut osuu arkoihin kohtiin.  Hänellä on ongelma ja paha olo jostain itsetunnon heikkoudesta ja yrittää saada sinutkin näyttämään huonolta. Sinussa ei ole mitään oikeaa vikaa vaan kaikki johtuu kateudesta. Valitse seurasi paremmin. 

Vierailija
16/24 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siskoni ovat tuollaisia mut ovatkin todennäköisesti narsisteja, avoimen kateellisia ja vihamielisiä piikittelijöitä, mutta en ole enää tekemisissä, koska tuhoavat terveyteni ja elämäni latistamalla kaiken vähänkin pienen ilon elämästäni just tollasella "piilo"piikittelyillään. Lapsesta asti vihanneet minua.

Eivät kaikki piikittelevät ja ilkeät ihmiset ole narsisteja, eivät tosiaankaan.

Ja suvussa sisarten kesken on tosi paljon sisarkateutta.  Ei se mitään vihaamista ole, aivan varmasti kommentoijankin sisaret surisivat suuresti jos hän sairastuisi vakavasti tai menehtyisi.

Jokaisen pitäisi myös sietää tietty määrä ilkeyttä, piikittelyä ja kateutta toisilta, se on tavallaan normaalia elämää.  Siihen törmää joka puolella, niin työelämässä kuin vapaa-ajallakin.

Aivan outokin ihminen saattaa sanoa tosi ilkeästi, jos itse epähuomiossa sanoo jonkun asian väärin, kysyessään jotain, vaikk kaupassa tai virastossa,

Ja tottahan läheisten jatkuvien läheisten ilkeilyn takia, kannattaa kanssakäyminen viedä minimiin.

Mitäs iloa sellaisista läheisistä ja ystävistä on, jotka jatkuvasti vain ivaavat toista.

Vierailija
17/24 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisten välinen ystävyys on upeaa.

XDDDD samaistun

Vierailija
18/24 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän tarkalleen mistä puhut. Usein ilkeily peitetään "muka huumoriin" mutta ne jutut osuu arkoihin kohtiin.  Hänellä on ongelma ja paha olo jostain itsetunnon heikkoudesta ja yrittää saada sinutkin näyttämään huonolta. Sinussa ei ole mitään oikeaa vikaa vaan kaikki johtuu kateudesta. Valitse seurasi paremmin. 

Kyllä, ystävät eivät halua toisilleen pahaa ja vaikka itse ajattelisin jotain niin kaikkea ei tarvitse sanoa ääneen. Juurikin siitä syystä etten halua loukata. Ystävä on kateellinen sinulle ja haluaa että tunnet huonommuutta jostain syystä. Tai sitten loogisesti jos joku tuntee itsensä huonoksi tai on paha olla se purkaantuu kyseisellä tavalla, yrittää saada itsensä näyttämään paremmalta...

Vierailija
19/24 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tahallinen ilkeys on pahinta mitä tiedän. Joko sanoilla tai teoilla.

Pahansuopuus on kyllä kavereissa hälytysmerkki kertoo ihmisestä ehkä ystävänä.. Joskus huonona päivänä saattaa purkaantua toiseen mutta kyllä se aina kaduttaa ja pahoittelee asiaa myöhemmin. Jatkuva ilkeily ja piikittely on jo ikävää karkottaa kyllä kavereilta ympäriltä tehokkaasti :/ toisen käytökseen ei voi vaikuttaa vain omaan. Kerää ympärillesi positiivisia ja hyväitsetuntoisia ihmisiä niin heidän ympärillään on huomattavasti helpompi olla.

Vierailija
20/24 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummoni piikitteli: oli vanha, katkera ja sairas eli oli paljon kipuja jne.