Vaikuttaisiko ruokakauppasi valintaan jos liike kieltäytyisi ottamasta maskittomia asiakkaita sisään?
Maskeja käyttää jo selkeä enemmistö asiakkaista. Jos kaikki kauppaketjut vaatisivat samaa, kenellekään ei tulisi liikevaihdon menetyksiä.
Kommentit (40)
Asun maassa, jossa maskin käyttö on pakollista joka paikassa. En ymmärrä mikä siinä on niin vaikeaa suomalaisille.
Vierailija kirjoitti:
rasistista ja invalideja syrjivä.
Mikä tuossa on rasistista? Asia koskisi kaikkia, ei pelkästään tiettyjä ihmisryhmiä.
Kai tällaisiin säädöksiin sisällytettäisiin vapautus terveydellin perustein. Visiirikin on vaihtoehto.
En menisi tällaiseen liikkeeseen. Saan maskista migreenikohtauksia joten en käytä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä tuossa on rasistista? Asia koskisi kaikkia, ei pelkästään tiettyjä ihmisryhmiä.
Kai tällaisiin säädöksiin sisällytettäisiin vapautus terveydellin perustein. Visiirikin on vaihtoehto.
Kauppiaan pussista koulutus myyjille että ymmärtävät lääketieteen numerokoodit? Ei taida moni kauppa mukaan lähteä.
Tämä käytäntö on ollut täällä jo viimeiset 7 kuukautta. Ilman maskia ei ole asiaa yhtään minnekään
Kyllä. Menisin heti. Pyytäisin kaveriani videoimaan siltä varalta että joku kävisi kimppuun.
Vaatisin oikeudessa jättipotin väkivallasta ja perustuslain rikkomisesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo alkup. kommentti taisi viitata siihen, että maskia käyttämättömät ovat jotenkin invalideja, koska eivät suostu käyttämään maskia, joten siksi vaatimus käyttää maskia olisi "rasistista ja invalideja syrjivä".
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Menisin heti. Pyytäisin kaveriani videoimaan siltä varalta että joku kävisi kimppuun.
Vaatisin oikeudessa jättipotin väkivallasta ja perustuslain rikkomisesta.
Kannattaa vielä maalata naama mustaksi niin ei tule riitaa oikeudessa ja Sauli lähettää vuoden ruuat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Terveystiedot eivät kuulu kauppiaille eikä kaupan henkilökunnalle. Sen vuoksi mä en menisi sellaiseen kauppaan, jossa ei saisi käydä ilman maskia. Mä kyllä käytän maskia, mutta periaatteesta en menisi sellaiseen kauppaan, jossa olisi maskipakko ja henkilökunnalle pitäisi näyttää jokin lääkärintodistus päästäkseen sisään.
Tilaan ostokset kotiin, koska en ole kiinnostunut maskipelleilystä.
Säästän maskien ja heräteostojen hinnassa sekä aikaa moninverroin verrattuna kuljetusmaskuun.
Kyllä.
Menisin siihen kauppaan kaikkien mieluiten.
Jopa pitemmän matkan takaa.
Ei vaikutusta, olen jo kahden vuoden ajan tilannut ostokseni kotiovelle kannettuna. Muiden maskittomuus tai maskin pitäminen on minulle yhdentekevää.
Vierailija kirjoitti:
Ainakin itse tarkkailen maskien käyttöä. Olen jopa vaihtanut kauempana sijaitsevaan liikkeeseen koska lähikauppani asiakaskunta tuntuu laistavan näistä suosituksista.
Tein saman. Tykkään asuinalueestani tietyistä syistä mutta jotenkin arvasinkin etukäteen että täällä ei paljon maskit kiinnostele.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rasismi tapahtuu, kun myyjä tai vartija pyytää maskittomia ruskeita asiakkaita laittamaan maskin tai poistumaan. Sinulla ei ole oikeutta mitätöidä alistetun ryhmän kokemaa rasismia heppoisilla tekosyillä tasapuolisuudesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rasismi tapahtuu, kun myyjä tai vartija pyytää maskittomia ruskeita asiakkaita laittamaan maskin tai poistumaan. Sinulla ei ole oikeutta mitätöidä alistetun ryhmän kokemaa rasismia heppoisilla tekosyillä tasapuolisuudesta.
Suurin ihmusryhmä joka ei käytä maskeja. Toinen ryhmä ovat raksamiehet, hekin yleensä ulkkeja, tosin vaaleampia. Kysymys ei enää pitäisi olla informaation puutteesta. Silkkaa ilkeyttä.
Suosisin tätä liikettä, jos se ei ole ahdas, mutta voin mennä hiljaiseen aikaan muuallekin. En halua ruuhkaan tai että tungetaan iholle, oli maski päällä tai ei.
Ainakin itse tarkkailen maskien käyttöä. Olen jopa vaihtanut kauempana sijaitsevaan liikkeeseen koska lähikauppani asiakaskunta tuntuu laistavan näistä suosituksista.