Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko asumusero sama ku ero

Vierailija
02.02.2021 |

Onko kukaan palannut yhteen asumuseron jälkeen?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hetkeksi, mutta lopulta ero tuli kuitenkin.

2/21 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun vanhemmat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki mun tuntemat pariskunnat ovat palanneet asumuseron jälkeen yhteen ja eronneet sitten myöhemmin kokonaan. Siksi jätin itse asumuserovaiheen kokonaan välistä.

Vierailija
4/21 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tavannut kaksi miestä, jotka kertoivat olevansa asumuserossa (päästäkseen treffeille kanssani?) ja sitten myöhemmin ilmeni, että tämä ns asumusero oli sitä että elelevät eri osissa taloa?! Tämän jälkeen olen kiertänyt kaukaa nämä epäselvät tapaukset.

Vierailija
5/21 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
6/21 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi naiset sitten huijaavat miestä löysässä hirressä asumuserolla jos kerran ero siinä tulee. miksi ei eroa suoraan niin se on helpompi vaan kerrasta poikki.

Onko joku tosiaan muuttanut yhteen ja sitten rakastunut: aah tuo ihana mies tuossa. Vai onko se semmosta vetkuttelua ennen lopullista avioeroa tai suhteen päättämistä?

Miksi ihmiset tekee tätä jos ero on väistämätön 99% tapauksista

ap

Vierailija
7/21 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ole sama asia. Taitaa tuhansia "asua asumuserossa" että saa korotettuja tukia.

Vierailija
8/21 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asumusero ja asua erikseen on ihan eri asia. itse en ole yhdenkään miehen kanssa asunut yhdessä, enkä k yllä aiokaan. Nykyäänkin asun yksin. mies toisessa kaupungissa.

Asumusero on sama kuin oltu yhdessä saman katon alla ja sitten se ei sovikaan. Eli jos kerran muuttaa yhteen ja muuttaa erilleen, se on ero. 

ap

Vierailija
9/21 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asumusero ja asua erikseen on ihan eri asia. itse en ole yhdenkään miehen kanssa asunut yhdessä, enkä k yllä aiokaan. Nykyäänkin asun yksin. mies toisessa kaupungissa.

Asumusero on sama kuin oltu yhdessä saman katon alla ja sitten se ei sovikaan. Eli jos kerran muuttaa yhteen ja muuttaa erilleen, se on ero. 

ap

Jos ollaan avioliitossa, niin se asumusero on yleensä sitä harkinta-aikaa. Avoliittohan purkautuu sillä sekunnilla kun ei asuta enää samassa taloudessa.

Toki kummassakin tapauksessa voi olla että kun jonkun aikaa on erillään ja miettii rauhassa asioita, voi päätös joko erosta tai yhdessä pysymisestä selkiytyä. 

Onhan sitä paljon pariskuntia jotka on olleet eron partaalla ja jonkin aikaa asuneet erillään ja sitten palanneet takaisin yhteen. Ei kai siinä mitään kummallista ole.

Vierailija
10/21 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummasti en tiedä yhtään joka ois palanut yhteen

Ap

Vierailija
11/21 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko asumusero sama kuin ero arkikielessä? Luuleeko joskus joku että joku toivo löytyy

Vierailija
12/21 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen tavannut kaksi miestä, jotka kertoivat olevansa asumuserossa (päästäkseen treffeille kanssani?) ja sitten myöhemmin ilmeni, että tämä ns asumusero oli sitä että elelevät eri osissa taloa?! Tämän jälkeen olen kiertänyt kaukaa nämä epäselvät tapaukset.

Samantapaisia kokemuksia!

13/21 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On mutta siihe liittyy asumus

Jos Sijaltainen nousisi.

Vierailija
14/21 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No me muutettiin takaisin yhteen. Puoli vuotta oli asumuseroa.

Vierailija
15/21 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On niin tapauskohtasta.

Sisko ja sen mies ottivat asumuseron avoliiton aikana, nyt ovat olleet yli 20 v naimisissa. Serkku eli vuosia erossa (samassa kunnassa) erossa puolisonsa kanssa, nyt on heilläkin taas yhteinen asunto.

Eli lähipiirin kumpikaan asumusero ei ole tarkoittanut eroa.

Vierailija
16/21 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ap

Eli jos puoliso vaikka muuttaa ulkomaille tai toiselle paikkakunnalle töihin niin se on mielestäsi asumusero?

Tuon määritelmän mukaan itselläni on nyt asumusero sitten. Kokeilemme puolison kanssa erillisiä asuntoja muutaman kuukauden ja katsomme sen jälkeen, mikä on meille sopivin asumismuoto jatkossa. Muutimme avoliittoon suoraan etäsuhteesta, joten tämä on ensimmäinen kerta kun asumme erillämme pystyen kuitenkin tapaamaan toisiamme vaikka joka päivä jos siltä tuntuu.

Vierailija
17/21 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolen vuoden odotusaika siinä eron saamisessa. Saisi olla lyhyempi.

Vierailija
18/21 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On niitä ihmisiä, jotka asuvat yhdessä. Oikeesti se toinen ei ole virallisesti siinä kirjoilla. Paljon pareja asuu erikseen. Esim. Sun ja mun lapset ei välttämättä kestä olla samassa taloudessa. Riippuu syystä.

Vierailija
19/21 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ap

Minä olen ymmärtänyt, että asumusero on sitä, että välien rikkoutumisen vuoksi aviopari muuttaa erilleen, mutta ei hae avioeroa. Joskus myös avioeron harkinta-aikaa, jolloin asutaan erillään, mutta ollaan vielä virallisesti naimisissa, kutsutaan asumuseroksi.

Jos pari muuttaa esim. työn tai opintojen vuoksi erilleen, mutta jatkavat edelleen parisuhdetta, kyseessä ei ole asumusero, vaan etäsuhde.

Vierailija
20/21 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni nainen ottaa asumuseron kun ei kehtaa erota äijästä. Enkä tarkoita kehtaamisella sitä että ei kehtaisi vaan ei viitsi erota. Haluaa pitää äijän hirressä. No erohan näistä aina tulee. Äijä toki kulli kovana oottaa muijan päätöstä takaisin.