Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko tämä realistinen laihdutustavoite elokuun alkuun mennessä?

Vierailija
02.02.2021 |

On kauan odotettu lomamatka edessä ja tavoitteena olisi olla hoikka silloin!
Alkupaino 78 kg, tavoitepaino 65.

Miten ajattelin toteuttaa sen?
Pätkäpaastolla eli jättämällä aamiaisen pois, syömällä ensimmäisen kerran klo 12 kunnon lounaan, sitten kevyt iltapala töiden jälkeen klo 18.

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen laihtunut pätkäpaastolla vaikka syön syömisikkunan aikana reilun kokoisen aamupalan, lounaan ja päivällisen ja päiväkahvit herkun kera. Rasvaa ja proteiinia säästelemättä.

Mun kropalle pätkäpaastossa tärkeintä on se kunnon lepo, minkä ruuansulatuselimistö saa kun en koko ajan pupella jotain.

Vierailija
22/32 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei pätkäpaasto ole oikotie onneen vaan toimiva tapa laihtua joillekin ! Kai tiesit että ihmiset ovat erilaisia?! Tuo jatkuva syöminen monta kertaa päivässä ei esimerkiksi sovi minulle. Sinkkuaikoina tietämättäni pätkäpaastosin ja tunsin huonoa omaatuntoa siitä että aamupala ei maistu. Tämä siis 15 v sitten kun pätkäpaastosta ei puhuttu missään. Viikonloppuisin saatoin syödä ekan kerran klo 14-15. Juu, eikä ollut paino-ongelmia.

Toisilla on jatkuva tarve puputtaa koko ajan jotain, toiset voivat olla tuntitolkulla paastolla. Itse asiassa ihmisten elimistö on luotu paastoiluun. Niinhän jo luolaihmisetkin söivät silloin kun saalista saivat ja joutuivat sietämään nälkää kun ruokaa ei ollut.

Sama täällä. En edelleenkään näin nelikymppisenä syö aamupalaa, enkä välttämättä lounastakaan. Kun ei maistu niin ei maistu. Tietämättäni olen pätkäpaastonnut lähes koko elämäni.

Eipä tosin tarvitse taistella painon kanssa, ilmeisesti syy on sitten tässä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuo ei sopinut, käytin 8 tunnin aikaikkunaa, sinulla on vain 6 tuntia. Jos olisin yksin asuva niin ehkä joo, mutta kun muun perheen on syötävä ja heille tehtävä ruokaa muinakin aikoina, se oli kauheaa, nälän tunsi niinä hetkinä ikävästi. Olen myös kokeillut 5:2 pätkä paastoa jolloin kahtena päivänä viikossa saa syödä vain 500 kcal/pvä , muina päivnä normaalisti. Ei toiminut sekään, vaikka pyrki syömään normaalisiti muina päivinä tuli kuitenkin ehkä herkuteltua liikaa (noiden paastopäivine varjolla) koska paino ei pudonnut. Parhaiten on toiminut annoskokojen rajoittaminen ja kasvisten ja hedelmien lisääminen.

Jos laihduttaminen olisi helppoa niin eihän läskejä olisi.

Vierailija
24/32 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painoa on pudonnut nyt 1,5 kg eli jopa hieman enemmän kuin 0,5 kg viikossa. Alussa ehkä putoaakin nopeammin. Hyvin on mennyt ja uuteen syömistyyliin alkaa pikkuhiljaa tottua.

Ap

Vierailija
25/32 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tule onnistumaan. Jos jätät aamupalan pois niin syöt valtavan annoksen lounaalla ja illalla vielä lisää. Kun aiot illalla syödä vaan jotain pientä, niin et tule jaksamaan, jos syöt vasta seuraavan päivän lounaalla seuraavan kerran.

Vierailija
26/32 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä realistinen tavoite. Kannattaa liittyä myös Sulamoon (näet ongelmakohdat, saat vertaistukea ja käyristä näkee edistymisen ja junien sattuessa sen, missä painon pitäisi olla jne) ja lukea Hyvänvointia mielelläsi (0€ ellibsissä).

Vierailija
27/32 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitin 18. Joulukuuta tuosta 78 kg:sta, nyt olen 71 kg ja tavoite on 65 kg, kesällä olen tuon painoinen. Jätin kaikki sokeriset pois, suolaisia vähensin, 4 ateriaa pv:ssä (hedelmiä voin välissä ottaa, jos tarve vaatii), niidenkin kokoa vähän pienensin, punaista lihaa vähemmän, kasviksia enemmän. Lähes kaikki terveysongelmat/vaivat hävisivät heti, ei sellaista näläntunnetta ole ollut, että olisin repsahtanut ylimääräisiin välipaloihin.

Vierailija
28/32 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tule onnistumaan. Jos jätät aamupalan pois niin syöt valtavan annoksen lounaalla ja illalla vielä lisää. Kun aiot illalla syödä vaan jotain pientä, niin et tule jaksamaan, jos syöt vasta seuraavan päivän lounaalla seuraavan kerran.

En kerkeä enkä voi syödä mitään valtavaa määrää, kun annos on mikä on. Työt jatkuu sen jälkeen. Töissä ei voi syödä mitään.

Illaksi olen varannut ruuan, enkä syö mitä sattuu kaapeista nälissäni. Ruoka on valmiina odottamassa kotiin tuloani.

Ap

Vierailija
29/32 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Junien=jumien sattuessa. Kannattaa myös muistaa että runsas liikunnan lisäys nostaa painoa, jos siis aloitat vaikka salilla käymisen tms raskaan, siitä ei kannata pelästyä, paino jatkaa kyllä putoamista. Itsensä kannattaa punnita vähintään pari kertaa viikkoon. Itse käyn vaaalla joka aamu, plussat ei tuota pettymystä, kun tietää että painon vaihtelut on normaalia, kunhan suunta on oikea viikkoa kohti.

Vierailija
30/32 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä jaksamista ap:lla on, kun työ alkaa vasta puolilta päivin?

Vierailija
31/32 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos aamulla ei ole nälkä niin turha sitä on mussuttaa. Ainakin mulla kun koitin saada jotain virallisterveellistä aamupalaa alas, niin sit olikin nälkä jatkuvasti ja söin enemmän.

Kun en pakota niin jaksan kevyesti kahteen, neljään, jopa kahdeksaan.

Tykkään syödä yhden tai kaksi isompaa annosta, se sopii mulle ja aamulenkitkin sujuu.

Olin paljon pulleampi kun söin aamupalaa.

Ihmiset aina perustelevat lihansyöntiäkin sillä, että ei ne luola-aikojenkaan ihmiset rehuja syöneet. Ei ne alkuaikojen ihmisetkään syöneet kolmen tunnin välein vaan sillon kun ruokaa oli saatavilla.

Jotkut tietenkin jaksavat paremmin kun saavat ruokaa tasaisesti pitkin päivää.

Vierailija
32/32 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse laihdutin vuosia sitten 17 kiloa reilussa 4 kuukaudessa, yksinkertaisesti syömällä paljon vähemmän. En laskenut kaloreita. Kilot eivät ole tulleet takaisin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi yhdeksän