Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Teinin unettomuus. Kokemuksia?

Vierailija
01.02.2021 |

Poika on joka aamu ihan silmät ristissä. Ei kuulema tule uni. Herää myös herkästi janoon tai vessaan. Sen jälkeen ei saa unta. Kuulema torkkuu ja havahtuu hereille jos joku muu herää (meillä iso perhe). On aamulla vaikea siis herätä kouluun ja on kiukkunen. Terveydenhoitaja ei määrää lääkettä. Pojalla on kyllä stressiä -pelkästään jo siksi ettei saa unta. Pitääkö tässä yksityiselle varata aikaa vai onko jotain kikkoja mitä voitais vielä kokeilla?

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olin teininä tosi herkkä äänille ja varsinkin siskon valvominen piti mutkin hereillä. Jospa rauhoittaisitte yöt niin, että kukaan ei saa kukkua ja häiritä muita.

Olen samaa mieltä.

Hiljentäkää talonne yöksi! Lienee ainoa lääkkeetön keino.

Vierailija
22/32 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olin teininä tosi herkkä äänille ja varsinkin siskon valvominen piti mutkin hereillä. Jospa rauhoittaisitte yöt niin, että kukaan ei saa kukkua ja häiritä muita.

Meillä iso perhe ja esimerkiksi kolme alle kouluikäistä. Ei voi oikein täyttä hiljaisuutta vaatia. Tahallaan ei kyllä kukuta. Mutta hyvä ehdotus! Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unettomuuden hoidossa säännöllisyys ja rutiinit on tärkeitä. Samaan aikaan sänkyyn, samaan aikaan ylös. Ei pidä nukkua 'univelkaa' pois, se vain pahentaa tilannetta. Myös liian aikaisin sänkyyn menemisellä on haittavaikutuksia. Sängyssä ei missään nimessä puhelinta eikä tablettia.

Vierailija
24/32 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos herää pissahätään ja janoon niin onko diabetes tutkittu?

Ihan oikeesti, unettomuuteen ei auta iltakävelyt ja säännölliset ruokarytmit..

Joo on. Ei ole semmosta vaivaa. Varmaan tapa se juominen ja vessassa ramppaaminen kun ei tule uni. Ap

Vierailija
25/32 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska ne jäkisharkat on? Luultavasti liian myöhään illalla, ja kroppa käy kierroksilla pitkään sen jälkeen. Iso ongelma nuorten urheilussa.

Vierailija
26/32 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile melatoniinia. Meillä auttaa Medikinet-lääkityksen kera.

Vierailija
27/32 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska ne jäkisharkat on? Luultavasti liian myöhään illalla, ja kroppa käy kierroksilla pitkään sen jälkeen. Iso ongelma nuorten urheilussa.

Ei missään seurassa. Ihan kaverien kanssa. Viimestään puoli ysiltä on kotona. Ap

Vierailija
28/32 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei missään seurassa. Ihan kaverien kanssa. Viimestään puoli ysiltä on kotona. Ap

Höhöö lestoja :D

Vierailija
29/32 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höhöö lestoja :D

Mene roskikseen, kiitos :)

Vierailija
30/32 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä iso perhe ja esimerkiksi kolme alle kouluikäistä. Ei voi oikein täyttä hiljaisuutta vaatia. Tahallaan ei kyllä kukuta. Mutta hyvä ehdotus! Ap

Vai 3 alle kouluikäistä! Teini-parka. Järjestäkää hänelle mahdollisimman hiljainen huone asunnostanne. Ostakaa korvatulpat. Lisäksi kuppikuulosuojaimet.voi sitten vaihdella. On mukavampi olo, kun tietää, että ne laittamalla saa hiljaisuutta.

Teininkin elämä on tärkeää. Opettakaa ne alle kouluikäiset olemaan hiljaa yöllä. Älkää laittako liian aikaisin nukkumaan jne.

Vierailija
31/32 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lestadiolaisuus on tässä se ongelma. Sano mun sanoneen

Vierailija
32/32 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää harjoitusta pojalle tulevaan, pian se alkaa :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kahdeksan