Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Elämäni tärkein työhaastattelu tulossa. Nyt ei ole varaa mokata

Vierailija
01.02.2021 |

Siihen on vielä viikko, mut jännitän ja stressaan jo nyt. Haluan todella kovin tämän työn. Paperit on valmiina ja järjestyksessä. Siistit ja asiallliset vaatteet katottuna. Kevyt päivämeikki ja hiukset kuosiin. Ulkoisesti siis kaikki ok. Toivottavasti en päästele hermostuksissani sammakoita suustani. Onko antaa neuvoja?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ala? Hankala antaa ilman tietoja neuvoja.

Vierailija
2/7 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joo. Minun neuvoni olisi, että yritä välttää tuota: ”Tämä on elämäni työ. Pakko saada tämä.” Olen nimittäin joskus mennyt tuohon ansaan. Olen niin kovasti halunnut pari työtä, että olen tietyllä tavalla ylisuorittanut. Luulen, että olen saattanut vaikuttaa jopa hitusen ylimieliseltä silloin. Parasta olisi kai olla mahdollisimman rento, aito ja oma itsensä. Helpommin sanottu kuin tehty, tiedän. Saat sen jos niin oli tarkoitettu. Jos tämä ei ole se elämäsi työ, niin ehkä seuraava onkin. Tsemppiä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koeta rentoutua nyt kuitenkin. Ihan oikeasti paras vinkkini on, että ole oma itsesi ja usko ja luota omiin kykyihisi, silloin muutkin uskovat.

Kukaan ei jaksa näytellä pidemmän päälle töissä muuta kun mitä oikeasti on, ainakaan missään sellaisessa työssä, jossa joutuu yhtään esiintymään ja olemaan vähääkään näkyvämmässä roolissa. Toki ihan kaikkia pahimpia puoliaan ei tarvitse työelämään tuoda.

Vastaa haastattelijan kysymyksiin, älä mieti hirveästi etukäteen mitään valmiita esimerkkivastauksia. Se on aika tympeää, kun kymmenestä haastateltavasta kahdeksan latelee ulkoa opetellut litaniat niihin peruskysymyksiin.

Tsemppiä työhaastatteluun, hyvin se menee!

Vierailija
4/7 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä ala? Hankala antaa ilman tietoja neuvoja.

Terveydenhuoltoalalle haen yliopistolliseen sairaalaan.

Vierailija
5/7 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin firmaan olet menossa? Putoaako taivas niskaasi, jos et saakaan sitä työpaikkaa?

Vierailija
6/7 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

-älä ole epätoivoinen, tyyliin pakko saada joku työpaikka

- kerro selvästi että olet kiinnostunut vain tästä paikasta ja kerro miksi olisit siihen sopiva

-tuo esille ettet ole hakemassa muita paikkoja

- vastaa kyssäreihin lyhyesti ja napakasti

- kerro jos jännittää

Muista että tämä on myös sinun tilaisuutesi selvittää onko työpaikka oikeasti se mitä ajattelet sen olevan. Tilaisuus on tavallaan molemmille osapuolille, asiaa selvittävä tilaisuus. Suhtaudu haastattelijaan kuten tasa-arvoiseen kanssakeskustelijaan.

Vierailija
7/7 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varaudu paremmin. Minä olin tuossa tilanteessa kolme vuotta sitten, intoa täynnä ja kaikki valmiina aikaiseen herätykseen. Nukuin hyvin, heräsin pirteänä aamuneljältä, kävin suihkussa ja istuin kahvikupin kanssa meikkaamaan. Sähköt katkesivat. Meikkasin kynttilän ja tietokoneen ruudun valossa ja lähdin ajamaan hiukset märkinä muutaman tunnin matkaa haastattelupaikalle. Pysähdyin aamukahdeksan jälkeen levikkeille soittelemaan ja ottamaan selvää siitä, mitä sähköille oli tapahtunut. En saanut työpaikkaa ja olen muuten yhä työtön.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan viisi