Ärsyttää kun puoliso ostaa kaupasta aina halvinta, esim. shampoot ja saippuat.
Ja sitten kun ostan itselleni toista, käyttääkin mielummin sitä. Eikö voi sitten käyttää sitä mitä haluaa ostaakin?
Kommentit (21)
Jotkut halvemmat saippuat, pesuaineet yms ovat ihan yhtä hyviä kuin kalliimmatkin.
Vierailija kirjoitti:
Jotkut halvemmat saippuat, pesuaineet yms ovat ihan yhtä hyviä kuin kalliimmatkin.
Joo niin varmasti onkin, mutta mä haluan käyttää tiettyjä ja ostan niitä. Puoliso ostaa jotain muuta, mutta kuitenkin käyttää niitä mun ostamia. Tätä en ihan ymmärrä, miksei sitten voi ostaa sitä mun merkkiä silloin kun ostaa, niin käytetään sit samoja.
Minäkin ostan halvimpia mahdollisia hyviä vaihtoehtoja.
Oletko kysynyt asiaa puolisoltasi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo niin varmasti onkin, mutta mä haluan käyttää tiettyjä ja ostan niitä. Puoliso ostaa jotain muuta, mutta kuitenkin käyttää niitä mun ostamia. Tätä en ihan ymmärrä, miksei sitten voi ostaa sitä mun merkkiä silloin kun ostaa, niin käytetään sit samoja.
Hän on opportunisti. Omassa puolisossani on toisinaan samaa piirrettä. Ärsyttävää se on.
Vie shampoo aina käytön jälkeen kaappiin. Saippuan kuljettaminen ei taida onnistua, mutta se ei ole niin tärkeä tuote mitä omille hiuksille sopiva shampoo.
Vaihda niiden pullojen sisältö keskenään :-D
Olen kysynyt, järkevää vastausta en ole saanut. Tarvii varmaan alkaa piilottamaan oma shampoo niin ei tarvii ärsyyntyä kun se on käytetty loppuun.
Tai jos sitten vaan ostat ihan itse kaupasta ne asiat, joissa merkki on tärkeä.
Halvin on usein parasta. Kuten Lidlissä.
Mun isä on ihan samanlainen. Se käyttää äidin kalliit kasvovoiteet kuivuneiden kantapäiden rasvaamiseen, ja äiti on vihainen.
Jos maksat itse oman shampoosi niin älä anna hänen käyttää shampootasi. Ostaako hän yhteisistä rahoista halvan vai ihan omistaan? Jos ihan omistaan niin on melkoinen huijari ja yhteisistä on myöskin outo tapaus. Yrittää hyötyä sinusta.
Kirjoita siihen omaan shampoo pulloon tussilla oma nimesi. Kerro miehelle että voidaan käyttää yhteistä shampoota jos tuo samaa mitä sinä käytät mutta jos ostaa jotain muuta niin käyttää sen itse sitten.
Meillä mies osti aina tiettyä kinkkumakkaraa ja minä ostin minun lemppariani. Mies maistoi minun makkaraa ja tykästyi siihen mutta edelleen osti kaupasta sitä omaa vanhaa lempparia vaikka aina söikin sitten vaihdilla minun makkaran ensin ja sitten vasta siirtyi syömään omaansa. Ja minä söin sitten leivät ilman makkaraa seuraavaan kaupassa käyntiin. Kysyin sitten kerran kotona ihan rauhallisesti miksi syö minun lempparin aina ekaksi. Kertoi tykkäävänsä siitä. No tietysti kysyin miksei osta sitä kaupasta. Selkeni että osti vain vanhasta tottumuksesta sitä entistä herkkuaan eikä ollut opetellut minkälaisessa paketissa se vielä parempi makkara on. Onneksi oppi rauhallisesta keskustelusta...
Salmiakkia pyytäessäni toi aina yhden tietyn salmiakkipussin josta olin sanonut että se on ainut josta en tykkää. Aina vaan vastasi ihmettelyyni että kauppalistassahan luki salmiakki. Kerran kaupassa sitten kysyin miksi ottaa aina sen samanlaisen pussin. Näytti että tässähän lukee ”salmiakki” sen takia. Kesti hetken katsoa ja miettiä kunnes näytin kaupassa hyllystä ainakin viisi muuta karkkipussia jossa luki myös salmiakki. Mies oli aivan hölmistynyt. Ja tykkkää sentään itsekkin syödä salmiakkia. Nykyään jos ostoslistassa lukee salmiakki niin tulee 3-5 erilaista salmiakkipussia.
Ja mieheni on monissa asioissa tosi fiksu. Ja on hellä ja huomaavainen. Mutta sitten on joskus tuollaisia mustia pisteitä että ei vaan tule ajateltua asiaa yhtään pidemmälle.
Meilläkin tätä tapahtuu usein, koska mies on pihi. Ei kyllä jaeta käyttötavaroita sinun ja minun kamppeisiin, mutta juuri noin että pyydän tuomaan Tropicana-omenamehua ja siivellisiä Libresse-yösiteitä, niin mies tuo Extra-tiivisteomenamehua ja siivettömiä Vuokkoset-yösiteitä, koska ”sama juttu mutta edullisempi”. Hänelle joka kerta erikseen valkenee, että ei se ollutkaan ihan sama juttu.
Jos muu ei auta, niin nimikoit shampoon permanent-tussilla. Oikein pahassa tilanteessa laitat samalla tussilla merkit siihen kohtaan, että kuinka paljo tuotetta on jäljellä käyttösi jälkeen. Pari kertaa kun toimii näin, niin luulisi menevän perille.
Laita piiloon omasi.