Lapsi oltiin tänään tönäisty tarhassa liukumäestä alas. Nyt itkee että peppuun sattuu
Ei mulle sanottu tätien toimesta mitään. Lapsi itse kertoi. Ei voi istua tuolilla, tyyny auttaa. Voi helkkari
Kommentit (33)
Eikö se liukumäki ole sitä varten että siitä lasketaan alas?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsellani oli naama raavittu joka päivä, kukaan ei puhunut minulle mitään. Kysyin miksi näin oli niin sanoivat että heillä on yksi lapsi joka raapii. Kyllä tuosta pitäisi sanoa. Lapsi pissasi koko 2 kk kun oli siellä hoidossa ja viimeinen niitti oli kun silitin illalla lapsen päätä niin löytyi kunnon kuhmu. Eikä tästäkään kukaan puhunut mitään. Kaikki loppui kun vaihdettiin päiväkotia.
Meillä sama. Lopulta kyllästyin, otin lapsesta kuvan siinä hoitajan vieressä ja kysyin, että mitä on tapahtunut ja saanko nauhoittaa vastauksen, koska vien lapsen nyt lääkäriin. Hoitaja ilmoitti, että hän ei kerro mitään. Vastasin, että ei toki tarvitse, otan tämän vastauksen esille, kun vien lapsen kuvan ja hoitajan vastauksen päivähoitojohtajalle.
Jostain syystä raapiminen loppui siihen.
Kamalaa toimintaa puolin ja toisin. Ihme riehumista.
Puhumalla voi kertoa epäkohdat mitä on huomannut. Puhumalla voi myös vaatia niihin reagointia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsellani oli naama raavittu joka päivä, kukaan ei puhunut minulle mitään. Kysyin miksi näin oli niin sanoivat että heillä on yksi lapsi joka raapii. Kyllä tuosta pitäisi sanoa. Lapsi pissasi koko 2 kk kun oli siellä hoidossa ja viimeinen niitti oli kun silitin illalla lapsen päätä niin löytyi kunnon kuhmu. Eikä tästäkään kukaan puhunut mitään. Kaikki loppui kun vaihdettiin päiväkotia.
Kaikesta terkkarin todistus. Mikään ei harmita niinkuin mennyt trauma, josta ei ole todistusta.
Joskus voi valvonta piristyä, jos teet kantelun aluehallintovirastoon.
Paremmin se huono hoitaja oppii, kun sanoo hänelle mitä mieltä asioista on. Jos asia on vakava, niin pyytää päiväkodin johtajaa keskustelemaan asiasta.
Vierailija kirjoitti:
Eikö se liukumäki ole sitä varten että siitä lasketaan alas?
Ja eikös siitä saa paremmat kyydit, kun kaveri vähän pukkaa selästä vauhtia? Näin me ainakin tehtiin penskoina.
Jos lapsi on pudonnut sieltä korkeasta päästä alas.
Lasten kanssa sattuu kaikenlaista. Mä taas olin aikoinaan ihan hämmästynyt, kun pienestäkin kuhmusta tuli kauhean suurieleinen selitys, pahoittelu ja hätä. Itse olin aina, että joo, lapset on lapsia, kaikeka voi sattua. Kai niitä painajaisvanhempia sitten on, jotka nostaa hel vetillisen metelin ihan kaikesta mistä vaan voi...
Lapsille sattuu ja tapahtuu, sitä ei täysin voi estää. Mutta tosi ikävää, ettei päiväkodista sanottu mitään :( mahdollista toki on, ettei kukaan ole nähnyt tilannetta kunnolla ja lapsi ei ole siellä valitellut kipuaan. Kysyisin asiasta päiväkodista ja käyttäisin varalta lääkärissä (päiväkodin pitäisi tehdä tapaturmailmoitus). Meille on aina sanottu jos on jotain kuhmuja tullut, ettei sitten ihmetellä. Ja niitähän tulee, tulee kotonakin kun on melkoisen ehtivä lapsi kyseessä. Vähän aikaa sitten se päätti ihan itse hypätä liukumäen ylhäältä mahalleen alas, ei onneksi ollut kovin korkea mäki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä aikuinen ei nähnyt tilannetta tai jos näki niin lapsi ei päiväkodissa kertonut että peppuun sattuu, ehkä huomasi vasta kun istui autoon. Turha tuosta on nyt lähteä kauheita kierroksia ottamaan.
Kyllä minä luotan kun lapseni hoitoon vien että saan ne ehjinä päivän päätteeksi takaisin
Hmm..näin kolmen pojan äitinä vaan sanon, että tätä elämää on tosi hankala elää ilman yhtään kaatumista, tippumista, mustelmaa, kuhmua. En pysty äitinäkään estää vahinkoja tapahtumasta ja noin suuressa ryhmässä jokaiselle varmasti sattuu haaveri vuorollaan. Tai tietenkin jos lapsi istuu paikallaan tekemättä mitään, mutta kyllä normaaliin elämään kuuluu kaikenlaiset muksahdukset! Eri asia on tietenkin, jos lasta on tahallaan satutettu!
Yhden lapsen vanhemmat valitti kun 2-v kaatui juostessaan ja polveen tuuli naarmu. Pitäis paremmin katsoa perään. Katsottu on kyllä kaatumiset, mutta en tiedä mitä se siinä auttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä aikuinen ei nähnyt tilannetta tai jos näki niin lapsi ei päiväkodissa kertonut että peppuun sattuu, ehkä huomasi vasta kun istui autoon. Turha tuosta on nyt lähteä kauheita kierroksia ottamaan.
Kyllä minä luotan kun lapseni hoitoon vien että saan ne ehjinä päivän päätteeksi takaisin
Hmm..näin kolmen pojan äitinä vaan sanon, että tätä elämää on tosi hankala elää ilman yhtään kaatumista, tippumista, mustelmaa, kuhmua. En pysty äitinäkään estää vahinkoja tapahtumasta ja noin suuressa ryhmässä jokaiselle varmasti sattuu haaveri vuorollaan. Tai tietenkin jos lapsi istuu paikallaan tekemättä mitään, mutta kyllä normaaliin elämään kuuluu kaikenlaiset muksahdukset! Eri asia on tietenkin, jos lasta on tahallaan satutettu!
Näin juuri. Kyllä sitä sattuu ja tapahtuu ihan vanhempienkin valvonnassa - saati sitten päiväkodissa, jossa on paljon enemmän härdelliä.
Vierailija kirjoitti:
Yhden lapsen vanhemmat valitti kun 2-v kaatui juostessaan ja polveen tuuli naarmu. Pitäis paremmin katsoa perään. Katsottu on kyllä kaatumiset, mutta en tiedä mitä se siinä auttaa.
Elääkö se lapsi kotona jossain lasikuvussa, ettei vaan vahingossa pyllähtele? Hyvänen aika...
Kaikesta terkkarin todistus. Mikään ei harmita niinkuin mennyt trauma, josta ei ole todistusta.
Joskus voi valvonta piristyä, jos teet kantelun aluehallintovirastoon.