Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten selvitä puolison valehtelusta?

Vierailija
01.02.2021 |

Ei siis sinänsä valehtele isoista asioista vaan sellaisista jotka saavat hänet näkymään paremmassa valossa. Esim tupakointi on tällainen. Ennen en tykännyt hänen tupakoinnistaan, nyt ei kiinnostaisi muu kuin ettei lapsen vieressä polttaisi mutta tästäkin lupaa silmiin katsoen ettei tee niin ja seuraavassa hetkessä taas tekee.

Hänen tyylinsä on että mun täytyisi osata käyttää juuri oikeita sanoja, muuten hän ei valehtele. Esim. "En ole koskaan vaunuja työntäessä polttanut" tarkoittaa ettei hän ole koskaan eteenpäin kävellessä polttanut samaan aikaan vaunuja työntäen, kuitenkin polttaa vaunujen vieressä mutta ei koske vaunuihin. Tai heijaa edestakaisin mutta ei työnnä eteenpäin. Siis ymmärrättekö pointin? Musta toi on ihan hullua ja varmaan sekoan kohta kun täytyisi osata määritellä täydellisesti kaikki asiat, muuten hän kiertää kaiken.

Olen siis myös nähnyt hänet polttamassa, mutta hän kieltää niin tehneensä (vaikka mä näin) ja selittää mustaa valkoiseksi. Aluksi vielä uskoin häntä ja luulin itseäni hulluksi (niin hän kutsui minua noina kertoina).

En enää tiedä mikä on totta ja mikä ei hänen sanomisistaan. Luulin jotenkin kuuden vuoden jälkeen tuntevani hänet mutta nyt viimeisen vuoden hän on harrastanut tätä valehtelua, kieltämistä ja sanojen kiertelyä. Miten tästä voi selvitä? Ja siis kun koko tupakoinnilla ei olisi edes väliä jos voisi ystävällisesti polttaa silloin kun lapsi ei ole vieressä. Mutta ei.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up. Kirjoitin ehkä huonosti mutta pointti on siis valehtelun outo tapa eikä niinkään itse valehtelun aihe.

Vierailija
2/3 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa manipuloivalta puolisolta, ei terveellistä sinulle. Tuo jatkuva valehtelu on tuttua täälläkin, olen puolisollani on narsistinen ph. Hän ei siis tietenkään omasta mielestään valehtele, mutta vääntää totuutta aina oman mielensä mukaiseksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea uskoa että kyseessä olisi narsisti kun on muuten ihan normaali. Tuntuu että hänellä saattaisi olla huono itsetunto jonka peittelee sitten näin.

Joka tapauksessa käytös on raastavaa. Ei voi myöntää valehteluaan ja puhuu vaan puuta heinää. Lopulta alkaa myöntää jotain vanhoja valheitaan, joita on samalla lailla niiden ilmi tullessa peitellyt. Ihan kuin se vanhojen valheiden myöntäminen jotenkim helpottaisi tämän hetkistä tilannetta. Kun huomautan että onko mies huomannut tämän saman kaavan; kieltää valheen A. Kun myöhemmin valhe B tulee ilmi, kieltää sen mutta myöntää että aikoinaan valhe A olikin totta. Mutta B ei missään nimessä ole. Valhe C tulee ilmi. No oli se valhe B totta mutta tämä valhe C ei missään nimessä ole.

Mies kommentoi tähän että ymmärtää kyllä epäilykseni kun on aiemmin käyttäytynyt tyhmästi mutta _tällä kertaa_ juuri hän on täysin rehellinen. Kunnes tulee taas seuraava valhe..

Ap