Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapseni saa yo-lahjaksi 1500 e. Kannattaako ostaa osakkeita.

Vierailija
01.02.2021 |

Siis yhteensä on saamassa 1500 euroa. Onko tjoll summalla järkevää osta esim Nordean osakkeita?

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos hän ei tarvitse rahaa mihinkään elämiseen niin mikäpä ettei. 

Tarkoitus oli siis ntsa pidemmäksi aikaa säilyvä lahja, mutta ei tavaraa.

Mitä mieltä olette, jos ostaisi Nordea?

Itse en tällä hetkellä pistäisi rahojani Nordean osakkeisiin.

Nordea ei ole voinut maksaa viime vuoden osinkoja, eikä todennäköisesti maksa tänäkään vuonna. Syy osingottomuuteen on EKP:n kehoitus jättää osingot maksamatta.

Edellä mainittu voi puolestaan alentaa osakkeen arvoa merkittävästi.

Mielummin ostatte jotain "varmaa" osaketta, joka maksaa osinkoa.

Esimerkkinä Orion, Fortum, Sampo (joka muuten pyrkii eroon Nordean omistuksesta).

Tämä ei ole sijoitussuositus. Omistan itse kaikkia edellä mainittuja osakkeita, myös sitä Nordeaa.

Vierailija
22/25 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Antaa nuoren itse sijoittaa.

T. Nyt myös lukiosta valmistuva sijoittamista harrastava 18v, joka on tässä puolen vuoden aikana onnistunut hankkimaan parin tonnin osakesijoituksilleen jo 50% tuottoa. Hyvältä tuntuu. :)

En olisi tykännyt, jos joku muu olisi ostanut huonosti tuottavia osakkeita.

Vain märissä unelmissasi. Mistä muka saa 50% tuoton?

Salkustani löytyy muun muassa Teslaa ja Arcimotoa, ne varmaan tuottavimmat kun nousseet yli 100% ostohetkestä. Muutama hutiostoskin toki mukaan mahtuu, siksi vain 50% noussut kokonaisarvo. Eiköhän nekin sieltä ajan kanssa lähde nousuun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Nyt myös lukiosta valmistuva sijoittamista harrastava 18v, joka on tässä puolen vuoden aikana onnistunut hankkimaan parin tonnin osakesijoituksilleen jo 50% tuottoa. Hyvältä tuntuu. :)

Salkustani löytyy muun muassa Teslaa ja Arcimotoa, ne varmaan tuottavimmat kun nousseet yli 100% ostohetkestä. Muutama hutiostoskin toki mukaan mahtuu, siksi vain 50% noussut kokonaisarvo. Eiköhän nekin sieltä ajan kanssa lähde nousuun.

Sijoittivatko vanhempasi lapsilisät? Olisipa itsellä ollut tuollaisia rahoja 18v.. yksi teslan osake maksaa yli 800 dollaria, joten kuulostaa siltä että sulla on isokin salkku?

Vierailija
24/25 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sijoittivatko vanhempasi lapsilisät? Olisipa itsellä ollut tuollaisia rahoja 18v.. yksi teslan osake maksaa yli 800 dollaria, joten kuulostaa siltä että sulla on isokin salkku?

Maksoi alle 400 dollaria kun ostin. Eivät vanhemmat sijoittaneet, vaan aloitin itse viime kesänä täytettyäni 18. Tienaan osa-aikatöissä 400-500€/kk ja olen pari vuotta töissä käynyt. Nuo kaikki rahat olen säästänyt ja nyt sijoitin kesällä ne noin 10 000€.

Vierailija
25/25 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku matka parempi, nuorena kannattaa nauttia.

vanhana voi säästellä eikä enää pysty ees bailaan ja reissaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi seitsemän