Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä on pisin kuulemasi aika, jonka joku on ollut kuntoutustuella ennen eläkepäätöstä tai kuntsiksen katkaisua?

Vierailija
01.02.2021 |

Olitpa se sinä tai joku muu, mikä on pisin myönnetty aika kuntoutustukea ennen ”toistaiseksi”-päätöstä, tai vaihtoehtoisesti ensimmäistä ja viimeistä kielteistä päätostä?

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut kuntoutustuella 5vuotta. En tiedä pitäisikö hakea pysyvää eläkettä kun tilanteeni ei todennäköisesti tästä kyllä muutu. Kukaan ei ole ehdottanut tätä mulle vielä.

Vierailija
2/24 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

11 vuotta olen ollut kuntiksella. Eläkkeelle yrittänyt päästä, liian terve siihen, mutta henkisesti liian mäsä että pystyisin töihin joten pallutellaan sitten milloin missäkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini on kohta roikkunut 8 vuotta työkkärin ja kelan välissä. Ei millään päästetä sairaseläkkeelle vaikka kaikissa työkokeilussa on käynyt ilmi että kroppa ei kestä minkäänlaista työtä. Taistelu jatkuu yhä...

Vierailija
4/24 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menkää töihin.

Menisin erittäin mielelläni töihin mutta ikävä kyllä en pysty siihen fyysisesti enää tapaturmani jälkeen. Jos olisin työkykyinen niin saisin ihan heti töitä, alani on erittäin hyvin työllistävä. Minua on pyydetty useamman kerran töihin näiden viiden vuoden aikana. T. 1

Vierailija
5/24 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveri on ollut 11 vuotta. Ikää n. 60. Selkä täysin sökö, koulutausta kansalais- ja kansakoulu, rekkahommista joutui selän vuoksi pois. Pallottelevat kaiketi kuntoutuksen ja työkkärin väliä vanhuuseläkkeelle saakka.

Vierailija
6/24 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taisin olla 1,5-2v ennenkuin sain työeläkekortin. Tosin sitä ennen kelan maksimin 200pv ansiosidonnaisella saikulla ja sitä ennen liiton maksimin. En laskenut.

Lääkäri sanoi sitten kerran että hän on kyllästynyt kirjoittamaan sairaslomaa, mitä sanoisit jos haettaisiin eläkettä. Tuumin että aivan sama minulle.

B-lausunto lähti työeläke vakuutusyhtiöön ja 2vk päästä tuli kortti ja päätös.

Vierailija
7/24 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolen vuoden määräaikaisissa pätkissä kolme ja puoli vuotta. Sitten tuli hylky

Vierailija
8/24 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menkää töihin.

Menisin erittäin mielelläni töihin mutta ikävä kyllä en pysty siihen fyysisesti enää tapaturmani jälkeen. Jos olisin työkykyinen niin saisin ihan heti töitä, alani on erittäin hyvin työllistävä. Minua on pyydetty useamman kerran töihin näiden viiden vuoden aikana. T. 1

Minäkin menin vaikka fyysisesti en kykyinen. Menin ja tein. Ei kiinnosta sinun tai muidenkaan selittelyt. Haluatte vain äidin syliin ja äiti tässä tapauksessa koko maapallo tai ainakin Suomi. En kunnioita. Sinun mentaliteetilla ei rakennettu tätä maata, länsimaista kulttuuria eikä mitään muutakaan.

Vierailija
9/24 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menkää töihin.

Minäkin menin vaikka fyysisesti en kykyinen. Menin ja tein. Ei kiinnosta sinun tai muidenkaan selittelyt. Haluatte vain äidin syliin ja äiti tässä tapauksessa koko maapallo tai ainakin Suomi. En kunnioita. Sinun mentaliteetilla ei rakennettu tätä maata, länsimaista kulttuuria eikä mitään muutakaan.

Sinun mentaliteetilla ei rakenneta rakentavaa keskustelua. Ketään ei kiinnosta kunnioituksesi, keskity vaikka siihen menemiseen ja tekemiseen.

T. Eri

Vierailija
10/24 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menkää töihin.

No, jos sinä kerran menit ja teit, niin silloinhan sinä olet työkykyinen. Pölö.

Kaikki ei ole.

Vierailija
11/24 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä kesti 19 vuotta ja alunperin keskivaikea masennus kroonistui vaikeaksi ja hoitoresistentiksi, kunnes Kelasta otettiin yhteyttä että ei taida musta enää tulla tuottavaa työntekijää, että eiköhän vaihdeta toistaiseksi voimassaolevaksi. Yritin mä vuosien aikana parikin kertaa hakea terapiaan mutta sitäkään ei myönnetty.

Vierailija
12/24 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menkää töihin.

Jos kykenit "menemään ja tekemään", OLIT "kykyinen".

Ihan turhaan kadehdit - sillä kateudesta ja kaunasta tekstisi viestii - niitä, jotka eivät oikeasti kykene. He vaihtaisivat mieluusti paikkaa kanssasi koska tahansa.

Vierailija
13/24 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menkää töihin.

Sinun mentaliteetilla ei rakenneta rakentavaa keskustelua. Ketään ei kiinnosta kunnioituksesi, keskity vaikka siihen menemiseen ja tekemiseen.

T. Eri

Minua ei kiinnosta hevon-ittua miten suojatussa ja oikeutetussa asemassa koet olevasi jostain syystä. Tiukoissa paikoissa kunnon ihmiset venyy ja tekee parhaansa, ei heittäydy selälleen ja huuda mammaa avuksi. Minun ja meidän isovanhemmat kesti vaikka mitä jotta meidän ei tarvitsisi esimerkiksi puhua venäjää ja elää totaalikurjuudessa tänä päivänä. Kuka tahansa joka mussuttaa tätä vastaan on liian etuoikeutettu pulla jonka pitäisi pitää päänsä kiinni ja mielellään eilen.

Vierailija
14/24 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menkää töihin.

Jos kykenit "menemään ja tekemään", OLIT "kykyinen".

Ihan turhaan kadehdit - sillä kateudesta ja kaunasta tekstisi viestii - niitä, jotka eivät oikeasti kykene. He vaihtaisivat mieluusti paikkaa kanssasi koska tahansa.

Paskapuhetta. He eivät viitsineet tehdä sitä minä viitsin, enkä ole heille mitään velkaa.

Seuraavaksi varmaan sössötät että ns kyvyttömät eivät ole minulle mitään velkaa. Sikäli kun viimeksi tarkistin velkaa olevat on ne jotka maksaa eikä ne jotka nostaa toisten rahoja. Nyt stoppi sille että toisten rahoja tyhjää vastaan nostavat on jotain 'uhreja' tai heidän 'oikeutensa' on jotenkin kaiken yläpuolella.

Vierailija
15/24 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menkää töihin.

No, jos sinä kerran menit ja teit, niin silloinhan sinä olet työkykyinen. Pölö.

Kaikki ei ole.

Kaikki ei ilmoita olevansa.

Ihan tässä juttelin yksi päivä sellaisen ihmisen kanssa joka ilmoitti olevansa semi-ehkä-olen-niin-masentunut-että-en-voi-tehdä-töitä-mutta-olisko-sulla-jotain-töitä-mulle. Loputa selvisi että olisihan hän tehnyt töitä jos olisi ollut juuri hänen haluamansa tuntimäärä viikossa juuri hänen haluamansa kokoisena työnä ja juuri hänelle sopivaan aikaan ja juuri hänelle sopivan matkan päässä etc etc. Mitä minun pitäisi ajatella tuollaisesta? Olen työkyvytön jos en saa juuri optimaalista työtä juuri ihanteellisilla ehdoilla minulle itselleni? Tuohan on läpeensä naurettavaa. Ei tuo ole mitään työkyvyttömyyttä vaan patologista mukavuudenhalua. "No mä meen sit terapeutille kun ei nää työt oikein onnistu."

Vttu mitä paskaa. Ihmiset haluaa nykyään niin valmiiksi paketoituna kaikkea ja kun ei ilmesty niin heittäydytään että "en kykene työntekoon".

Vierailija
16/24 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en halua enää töihin. Bipo joka on lääkkeillä hallinnassa. 24v raadoin kuin hullu. Nyt vaan nautitaan elämästä. Eläke riittää omakotitalon ylläpitoon.

Vierailija
17/24 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menkää töihin.

Ai jaa, sinä siis lupaat tulla mun potilaaksi? Oikea käsi ei toimi, en pysty edes kahvikuppia pitämään kädessä ja oon suuhygienisti. Olis kiva potilaalle kun kivuissa käsi pettää vaikkapa kesken hammaskiven poiston. Joo, no mutta pistäpä numerosi mulle niin voit tulla mun potilaaksi 😁.

Vierailija
18/24 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt alkoi 11.vuosi työelälaitoksen kuntoutustuella toistuvan vakavan masennuksen ja traumataustan vuoksi. Pysyvälle eläkkeelle olen aivan liian "hyväkuntoinen" mutta kuntoutuminen työkykyiseksi erittäin epätodennäköistä

Vierailija
19/24 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menkää töihin.

T. Eri

Minua ei kiinnosta hevon-ittua miten suojatussa ja oikeutetussa asemassa koet olevasi jostain syystä. Tiukoissa paikoissa kunnon ihmiset venyy ja tekee parhaansa, ei heittäydy selälleen ja huuda mammaa avuksi. Minun ja meidän isovanhemmat kesti vaikka mitä jotta meidän ei tarvitsisi esimerkiksi puhua venäjää ja elää totaalikurjuudessa tänä päivänä. Kuka tahansa joka mussuttaa tätä vastaan on liian etuoikeutettu pulla jonka pitäisi pitää päänsä kiinni ja mielellään eilen.

Ei niihin sota-ajan ponnistuksiinkaan pystyneet kaikki samalla tavalla osallistumaan. Armeijastakin jäi osa ulkopuolelle kykenemättöminä.

Vierailija
20/24 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

14 vuotta kuntoutustuella. Olen 35-vuotias. Keväällä haetaan eläkettä.