Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko ammattikorkeakoulututkinnon jälkeen pelkän maisteritutkinnon suorittanut silti maisteri?

Vierailija
01.02.2021 |

Eli ei ole suorittanut alempaa korkeakoulututkintoa yliopistossa, vaan ammattikorkeakoulussa. Sen jälkeen mennyt suoraan maisteriopintoihin ja valmistunut. Onko tällainen siis ihan oikea maisteri?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti.

Vierailija
2/14 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaan se on ammattimaisteri

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun entisen tuttavan mielestä ei ole. Olen itse juuri tuollainen muka-maisteri. Mielestäni olen ihan maisteri, mutta ilmeisesti kaikkien mielestä näin ei ole. 

Sama jos on suorittanut ammattikorkeakoulussa alemman ja ylemmän tutkinnon ja sen jälkeen saanut opinto-oikeuden jatko-opintoihin ja väittelee tohtoriksi. Ei ole "oikea" tohtori entisen tuttavani mukaan.

No, hän on entinen tuttavani syystä.

Vierailija
4/14 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko AMK hullu muistanut lääkityksen? Näköjään ei. 

Vierailija
5/14 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei vaan se on ammattimaisteri

Eikun ahmattimaisteri

Vierailija
6/14 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lol kysyykö emäläkolulaine hhhoooh

Vierailija
7/14 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, mietitäänpä, valmistuuko MAISTERIohjelmasta maistereita? Mitenhän mahtaa olla?

Vierailija
8/14 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai on maisteri :D yliopistossahan se maisteritutkinto tehdään.

Vierailija
9/14 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just päätin etten ota riskiä koluta amk ta ettei vaan maisterin tittwöi joka puolet arvokkaampi mee vaa hukkaan.

Vierailija
10/14 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Just päätin etten ota riskiä koluta amk ta ettei vaan maisterin tittwöi joka puolet arvokkaampi mee vaa hukkaan.

Anteeksi nyt en ihan ymmärtänyt? Puhutko suomea?

Vierailija
11/14 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä suoritin ammattikorkeakoulussa 240 opintopisteen laajuisen tutkinnon. Tästä huomattava osuus oli yliopisto-opintoja, koska niin voi tehdä. Hyväksiluin monia kursseja yliopistokursseilla ja kaikki vapaavalintaiset kurssit olivat yliopistossa suoritettuja. Alempi korkeakoulututkinto on yliopistossa 180 op, eli opiskelin 60 opintopistettä enemmän ammattikorkeakoulututkintooni, vaikka ne rinnastetaan samanarvoisiksi.

Alemman korkeakoulututkinnon jälkeen opiskelin ylemmän korkeakoulututkinnon yliopistossa ja sitä suoritin pari pojoa vaille 200, vaikka maisterintutkinto on vain 120 opintopistettä.

Olen siis opiskellut lähes 440 opintopisteen verran maisterintutkintoni eteen, vaikka 300 pistettäkin olisi riittänyt. Ehkä minulla on lupa kutsua itseäni maisteriksi.

Vierailija
12/14 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt etsikääs tuoli allenne, kun kerron järkyttävän totuuden: mä olen maisteri ilman amk:ta tai kandia!

Vierailija
13/14 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä suoritin ammattikorkeakoulussa 240 opintopisteen laajuisen tutkinnon. Tästä huomattava osuus oli yliopisto-opintoja, koska niin voi tehdä. Hyväksiluin monia kursseja yliopistokursseilla ja kaikki vapaavalintaiset kurssit olivat yliopistossa suoritettuja. Alempi korkeakoulututkinto on yliopistossa 180 op, eli opiskelin 60 opintopistettä enemmän ammattikorkeakoulututkintooni, vaikka ne rinnastetaan samanarvoisiksi.

Alemman korkeakoulututkinnon jälkeen opiskelin ylemmän korkeakoulututkinnon yliopistossa ja sitä suoritin pari pojoa vaille 200, vaikka maisterintutkinto on vain 120 opintopistettä.

Olen siis opiskellut lähes 440 opintopisteen verran maisterintutkintoni eteen, vaikka 300 pistettäkin olisi riittänyt. Ehkä minulla on lupa kutsua itseäni maisteriksi.

Ei ne opintopisteet, vaan opintojen sisältö. Amiksen leikkiä ja laulua ei voi verrata yliopisto-opintoihin.

Vierailija
14/14 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ne opintopisteet, vaan opintojen sisältö. Amiksen leikkiä ja laulua ei voi verrata yliopisto-opintoihin.

Et sisäistänyt vissiin mitään. Siis AMK:n opiskelija VOI SUORITTAA YLIOPISTON KURSSEJA, jos haluaa. Opintojen SISÄLTÖ PYSYY SAMANA olit sitten AMK tai yliopisto-opiskelija.

-eri

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi yhdeksän