Onko ammattikorkeakoulututkinnon jälkeen pelkän maisteritutkinnon suorittanut silti maisteri?
Eli ei ole suorittanut alempaa korkeakoulututkintoa yliopistossa, vaan ammattikorkeakoulussa. Sen jälkeen mennyt suoraan maisteriopintoihin ja valmistunut. Onko tällainen siis ihan oikea maisteri?
Kommentit (14)
Mun entisen tuttavan mielestä ei ole. Olen itse juuri tuollainen muka-maisteri. Mielestäni olen ihan maisteri, mutta ilmeisesti kaikkien mielestä näin ei ole.
Sama jos on suorittanut ammattikorkeakoulussa alemman ja ylemmän tutkinnon ja sen jälkeen saanut opinto-oikeuden jatko-opintoihin ja väittelee tohtoriksi. Ei ole "oikea" tohtori entisen tuttavani mukaan.
No, hän on entinen tuttavani syystä.
Onko AMK hullu muistanut lääkityksen? Näköjään ei.
Vierailija kirjoitti:
Ei vaan se on ammattimaisteri
Eikun ahmattimaisteri
Lol kysyykö emäläkolulaine hhhoooh
Niin, mietitäänpä, valmistuuko MAISTERIohjelmasta maistereita? Mitenhän mahtaa olla?
Tottakai on maisteri :D yliopistossahan se maisteritutkinto tehdään.
Just päätin etten ota riskiä koluta amk ta ettei vaan maisterin tittwöi joka puolet arvokkaampi mee vaa hukkaan.
Vierailija kirjoitti:
Just päätin etten ota riskiä koluta amk ta ettei vaan maisterin tittwöi joka puolet arvokkaampi mee vaa hukkaan.
Anteeksi nyt en ihan ymmärtänyt? Puhutko suomea?
Minä suoritin ammattikorkeakoulussa 240 opintopisteen laajuisen tutkinnon. Tästä huomattava osuus oli yliopisto-opintoja, koska niin voi tehdä. Hyväksiluin monia kursseja yliopistokursseilla ja kaikki vapaavalintaiset kurssit olivat yliopistossa suoritettuja. Alempi korkeakoulututkinto on yliopistossa 180 op, eli opiskelin 60 opintopistettä enemmän ammattikorkeakoulututkintooni, vaikka ne rinnastetaan samanarvoisiksi.
Alemman korkeakoulututkinnon jälkeen opiskelin ylemmän korkeakoulututkinnon yliopistossa ja sitä suoritin pari pojoa vaille 200, vaikka maisterintutkinto on vain 120 opintopistettä.
Olen siis opiskellut lähes 440 opintopisteen verran maisterintutkintoni eteen, vaikka 300 pistettäkin olisi riittänyt. Ehkä minulla on lupa kutsua itseäni maisteriksi.
Nyt etsikääs tuoli allenne, kun kerron järkyttävän totuuden: mä olen maisteri ilman amk:ta tai kandia!
Vierailija kirjoitti:
Minä suoritin ammattikorkeakoulussa 240 opintopisteen laajuisen tutkinnon. Tästä huomattava osuus oli yliopisto-opintoja, koska niin voi tehdä. Hyväksiluin monia kursseja yliopistokursseilla ja kaikki vapaavalintaiset kurssit olivat yliopistossa suoritettuja. Alempi korkeakoulututkinto on yliopistossa 180 op, eli opiskelin 60 opintopistettä enemmän ammattikorkeakoulututkintooni, vaikka ne rinnastetaan samanarvoisiksi.
Alemman korkeakoulututkinnon jälkeen opiskelin ylemmän korkeakoulututkinnon yliopistossa ja sitä suoritin pari pojoa vaille 200, vaikka maisterintutkinto on vain 120 opintopistettä.
Olen siis opiskellut lähes 440 opintopisteen verran maisterintutkintoni eteen, vaikka 300 pistettäkin olisi riittänyt. Ehkä minulla on lupa kutsua itseäni maisteriksi.
Ei ne opintopisteet, vaan opintojen sisältö. Amiksen leikkiä ja laulua ei voi verrata yliopisto-opintoihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ne opintopisteet, vaan opintojen sisältö. Amiksen leikkiä ja laulua ei voi verrata yliopisto-opintoihin.
Et sisäistänyt vissiin mitään. Siis AMK:n opiskelija VOI SUORITTAA YLIOPISTON KURSSEJA, jos haluaa. Opintojen SISÄLTÖ PYSYY SAMANA olit sitten AMK tai yliopisto-opiskelija.
-eri
Tietysti.