Voiko yleistää, että introvertit pysyvät parisuhteessa kauemmin kuin ekstrovertit?
Että ekstrovertti on se joka kyllästyy ja etsii jotain parempaa? Ja introvertti on vähempään tyytyväinen.
Siis olettaen, että parisuhteessa ei ole väkivaltaa tai pettämisiä.
Kommentit (11)
En ole "vähempään tyytyväinen" vaan löytänyt hyvin itseni kaltaisen kumppanin.
Olemme molemmat introvertteja, jotka eivät jaksa sosiaaliperhosia. On meillä sellaisia kavereita, ovat pienissä annoksissa kivoja, mutta parisuhde sellaisen kanssa... juu ei.
Tuli vain mieleen, kun tajusin, että kaikki tuntemani miehet, jotka ovat nuorena sitoutuneet, ovat introvertteja.
Ap
Noin yleisesti ottaen sanoisin, että kyllä.
Ei voi. Introverttiä voi parisuhde ahdistaa kovasti kun tarvitsee sitä omaa aikaa ja itsekseen oloa.
Olen intro enkä jaksa olla kokoajan jonkun kanssa. Parisuhteita pari vuotta, sitten aina lopetan kun en kestä enää.
En tyydy vähempään. Päinvastoin harkitsen erittäin tarkkaan kenen kanssa suhteeseen ryhdyn. Ehkä siksi se kestääkin.
Meillä on täällä introvertti-ekstrovertti pariskunta, ja on oltu tässä suhteessa yhtä kauan kumpikin.
Kyllä se melkein aina on noin. Minä olen ekstrovertti ja aina kun päädyn introvertin kanssa suhteeseen niin kyllästyn nopeasti. Toisen ekstrovertin kanssa suhteet ovat parempia, mutta lyhyempiä, koska ekstrovertit miehet ne vasta nopeasti kyllästyykin.. koko ajan tarvitsemassa virikkeitä ja uutta píllua.
No, en tarkoittanut, että introvertti tyytyisi huonompaan, mutta häneltä puuttuu ajatusmalli, että jossain on jotain parempaa, jotain pitäisi vielä kokeilla.
ap
Vierailija kirjoitti:
Meillä on täällä introvertti-ekstrovertti pariskunta, ja on oltu tässä suhteessa yhtä kauan kumpikin.
Meillä myös, 42 vuotta yhdessä.
Meillä meni niin että extrovertti mies kyllästyi minuun ja ylipäätään kokoajan oli muutenkin oltava joku uusi juttu/harrastus ja aina kyllästyi kaikkeen. Piti olla säpinää ja jotain jännittäviä seikkailuja ja uusia naisia tietenkin salassa. Introverttina olin hyvin sitoutunut suhteeseen josta ei mitään tullut kun mies vain etsii ja etsii jotain parempaa ja onnea itsensä ulkopuolelta eikä mikään riitä eikä kelpaa. Yhä edelleen etsii ja naiset senkun vaihtuu, kukaan ei kelpaa. Pitäisiköhän katsoa peiliin että missä vika.
Jos intro ja extro eivät tasapainota toisiaan, niin kyllä se se jälkimmäinen on joka lähtee.