Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ylipainoinen *vain asialliset keskustelut*

Vierailija
01.02.2021 |

Asiallista keskustelua lihavuudesta kiitos. Trollaajat ja kiusaajat voi perustaa oman ketjun.

inä reilusti tai vähän ylipainoinen oletko käynyt psykiatrilla tai pohtinut syitä mikä on johtanut ylensyömiseen?

Suurin osa lihavuusohjelmien ihmisistä omaa jonkun traumataustan mikä on johtanut ylipainoon. Voiko kaikkien ylipainoisten painonnousun alkusyy olla jossakin käsittelemättömässä traumassa? Entä jos laihdutus ei autakkaan vaan ensin pitäisi käsitellä päänasiat?
Onko suurin osa tunnesyöjä ihmisistä vain sisältä niin rikki tai tiedoton niin syistä mitkä ajaa syömiseen?

Itse olen vasta viimeaikoina havahtunut siihen että entä jos lihavuutta hoidetaan väärin laittamalla ihmiset dieetille. Pitäisikö ensin selvittää ja hoitaa syyt mitkä tilanteeseen on johtanut?
Voiko ihmiselle olla käsittelemättömiä tunteita esim lapsuuden trauman mitä ei muista?
Itse "hoidin" lihavuuden sairastumalla laihduttaessa anoreksiaan. Onko molemmat vaan psyykkeen keino olla käsittelemättä mitään?

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole enää ylipainoinen, mutta olin yli 10 vuotta BMI > 40 eli sairaalloisen ylipainoinen. 

Ei mulla ainakaan ollut mitään ihmeempiä psyykkisiä syitä tai traumoja. Vain äärimmäinen mukavuudenhalu, herkkupersous ja laiskuus laittaa itse ruokia. Stressaava ja kiireinen työ, sinkkuus ja hyvät tulot tekivät sen, että oli varaa syödä pelkästään ravintoloisssa ja valmisruokaa / herkkuja ja niin myös tein. 

Ja kyllä ne kilot minulta lähti ihan vaan dieetillä. Ensimmäiset 22 kg pussikuurilla sairaalan painonhallintaryhmässä, loput kaloreita rajoittaen.

Vierailija
22/27 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Läskit pois kunnon ihmisten palstalta

Ja mulkerot. Hej då! 👋

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Zeid kirjoitti:

Miten kestätte itseänne?

Kiitos kysymästä: hyvin. Ei lihavalla automaattisesti ole huonoa itsetuntoa. Tunnen itseni kauniiksi ja seksikkääksi edelleen, mutta en ole ajatellut pysyä lihavana koko elämääni, koska tiedän miten se rasittaa kehoa pidemmän päälle. Aika jännä, että (oikeasti) alipainoisia, huumeidenkäyttäjiä ja alkoholisteja jopa enemmän säälitään kuin halveksutaan, mutta lihavana olet pahempi ihminen kuin pedofiili.

Vierailija
24/27 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ajattelet, että jopa 3/4 suomalaisista olisi psykiatrista hoitoa vaativa traumatausta?

Vierailija
25/27 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli ajattelet, että jopa 3/4 suomalaisista olisi psykiatrista hoitoa vaativa traumatausta?

En, pohdin vaan ääneen voiko suurin osa lihavuudesta olla tai johtua psyykkisestä oireilusta. Tietysti on niitäkin jotka syö vaan huvikseen eikä liiku.

Vierailija
26/27 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koulukiusaajien ja läskivihaajien luvatussa maassa en sinällään niin hirveästi ihmettelisi. Psykiatrista hoitoa vaativa on hieman liian pitkälle viety, mutta ihan oikeasti kyllä sillä henkisellä puolella on paljonkin merkitystä siihen miksi ihminen päästää itsensä lihomaan. Ja siihen miksi laihduttaminen on niin hankalaa.

Vierailija
27/27 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön herkkuja välillä ahdistukseen, masennukseen ja tylsyyteen. Joskus myös itseinhoon ja siihen että herkku on vähän "kaveri" minulle eli yksinäisyyteen jne. Joskus syön herkkuja ihan hyvään mieleen ja joskus se on palkitsemista jostakin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän viisi