Millä koulutuksella ja mitä työtä teette te, joilla on yli 3000 euron palkka?
Olen tuplamaisteri, enkä pääse millään urallani eteenpäin. Junnaan suorittavissa töissä, eikä mikään asiantuntijan paikka aukea minulle. Ikää on jo kohta 40v ja pelkään, että jään tällaiseksi ylipalkatuksi assistentiksi lopun iäksi.
Uranvaihto pohdinnassa.
Nimi. Humanisti
Kommentit (128)
Et taida kuitenkaan olla ylipalkattu.
3001e palkka on iha huono jos asuu Helsingissä. 3000e palkka Joensuussa vastaa 4000e palkkaa Helsingissä halvempien asumiskustannusten vuoksi.
Olen vanhan tutkinnon fil.kand. (pääaine yleinen historia), mutta nelikymppisenä opiskelin logistiikkainsinööriksi (AMK). Nyt töissä kv. metsäalan yrityksessä neljättä vuotta, kk-palkkani 4800 euroa. Vuosittaiset tulospalkkiot vaihdelleet 2000 eurosta 8000 euroon.
web-suunnittelija ja koulutus medianomi
Korkeakoulututkinto ja FM, kauan roikuin assarihommissa, nyt vihdoin asiantuntija, mutta ikääkin 59 v. Ei pääse tälläkään liksalla juhlimaan, 3600 e ja verojen jälkeen 2200.
Sosionomi amk ja ratkaisukeskeisen lyhytterapeutin pätevyys.
Insinööri ja teen tuotetiedonhallintaan liittyviä asiantuntijatöitä.
Pankissa töissä, palkkani on nipin napin yli 3000 e/kk nyt myyntipäällikkötittelin myötä. Tradenomi.
Vävy tekee koodaushommia ylioppilaspohjalta. 21v ja 3400€/kk.
Mies tekee koodaushommia teekkaripohjalta. 52v ja 10060€/kk.
YTM, ison konsernin hankinnassa päällikköduunissa. Palkka reilu neljä tonnia + bonarit.
Konetekniikan insinööri.
Bruttopalkka 4500€-5000€/kk. Suunnitteilla hankkia DI:n paperit, että palkkakehitys olisi edelleen positiivinen.
Humanisti minäkin mutta olen onnistunut (osin tuurillakin) rakentamaan iteslleni uran jonka jälkeen saan nyt noin 6000e/kk eli humanistiksi todella hyvin. Toki olen löytänyt sellaisen todella harvinaisen työtehtävän joka osaajia on vain alle 10 koko maassa joten se vaikuttaa. Kannattaa siis yrittää oman alansa jonkun sektorin erityisasiantuntijaksi niin palkkakin paranee.
Sairaanhoitaja isohkon kaupungin keskussairaalassa, 2-vuorotyö.
Bio- ja elintarviketekniikan insinööri amk, tuotekehitystyötä.
Vapaaehtoisesti työtön hupisijoittaja, koulutus KTM.
Auttaisi jos tietäisi mitkä nämä maisterinpaperisi ovat. Tuplamaisteristahan ei ole mitään hyötyä, jos ei muuten tee oikeita urapäätöksiä, mutta sen varmaan jo tiesitkin