Käytätkö maskia pelkästään sosiaalisen paineen takia?
Kommentit (15)
En käytä maskia. Muut taudinvälttämisrituaalit ovat kyllä käytössä. Jos jonnekin menemiselle on ehtona maski, jätän menemättä.
En käytä, asioin suuressa kauppakeskuksessa. Kasvattakaa itsetuntoa.
Olen vähentänyt itsekin maskin käyttöä kaupassa. En vaan pysty sitä pitämään. En ole nykyään ainoa ilman maskia.
En käytä maskia ollenkaan. Mitään sosiaalista painetta en ole havainnut. Kukaan ei ole esim. kommentoiinut maskittomuuttani mitenkään.
En käytä enää. Ihanan vapautunut olo kaupassa ilman. Ei tarvitse pelätä pyörtyvänsä eikä sydän hakkaa miten sattuu.
En käytä, välttelen ihmismassoja ja kauppojen ruuhka-aikoja.
Mieluiten en käyttäis mutta vammasten keuhkojeni takia käytän julkkisissa ja kaupoissa. Se mitä muut ajattelee mun maskittomuudesta/maskillisuudesta ei todellakaan kiinosta mua tippakaan.
Kebabia hakiessa sain halveksivia katseita henkilökunnalta kun oli kunnon ppf3 jonka katsoin tarpeelliseksijonottaessa ahtaassa mamuraflassa.
Ainut missä käytän on ruokakauppa. Ajattelin ruveta tilaamaan ruoatkin niin ei tarvii enää edes sinne mennä kaikenmaailman räkijöiden sekaan.
Immuunipuolustus ratkaisee ja pelko heikentää immuniteettiä. Käytän ainoastaan sairaalassa.
En sosiaalisen paineen takia, mutta jos se auttaisi kuitenkin jonkin verran ettei esim. iäkkäät ihmiset saisi tartuntoja esim. kaupassa.
En käytä ollenkaan. Käyn mieluiten kaupassa muulloin, kun ruuhka-aikana ja pidän turvaväliä muihin. En usko maskien auttavan yhtään ja onhan nuo päättäjätkin todennut, ettei niistä kirurginmaskeista tai kangas ole hyötyä, kun pohditaan järeämpien maskien käyttöä.
Olin syksyllä pitkään kipeänä influenssassa ja silloin käytin maskia varmaan ekojen joukossa. Käytän ihan suojaamaan itseäni ja muita.
Sosiaalinen paine aiheuttaa maskin pitämistä minulla. Kaikki muutkin käyttää, ainakin lähikaupassani, niin minäkin käytän.