Esitä väittämä, jota pidät totena, mutta moni muu taas ei
Minä aloitan. Väitän, että yksi syy työttömyysongelmaan on se, että yritykset palkkaavat liikaa opiskelijoita töihin ohi työttömien työnhakijoiden. Moni yritys palkkaa opiskelijan sellaiseenkin työhön, josta voisi suoriutua moni tavallinen työtön työnhakija. Esim markettien kassat ovat täynnä opiskelijoita ja moni heistä ei edes opiskele kaupanalaa, mutta annas olla jos joku 50-vuotias hakee sinne kassalle töihin ja ei omaa alan koulutusta, niin ei varmasti pääse. Tässä tulee se ongelma, että opiskelijat, jotka eivät välttämättä edes tähtää sille alalle, jossa opiskelujen ohella työskentelevät, vievät paikkoja oikeasti työttömiltä.
Kommentit (70)
Huomattava osa Kokoomuksen äänestäjistä on sellaisia duunareita, että he ovat todellisuudessa kokoomuspolitiikan häviäjiä, mutta eivät itse ymmärrä sitä, koska luulevat olevansa parempaa sosiaaliluokkaa kuin ovatkaan.
Vierailija kirjoitti:
Ilmastonmuutos on torjuttu tämän vuosisadan loppuun mennessä.
Nykytiedon valossa ilmastonmuutos on välttämätöntä maailman elinkelpoisuudelle. Ja sitten... kun ilmasto lakkaa muuttumasta, se lakkaa olemasta.
Tämä on ihan vain vastaus, ei erillinen väittämä.
Vierailija kirjoitti:
Paha ei todellakaan saa palkkaansa.
Päin vastoin, pahuus voittaa aina.
Pahan palkka on raha ja valta.
Monet sellaiset sairaudet, joita moni pitää ihmisen omana syynä (esim. riippuvuudet, mielenterveysongelmat) ovat osittain kiinni asioista, joihin ihminen itse ei pysty juurikaan vaikuttamaan, esim. aivokemian häiriöt, suolistobakteerien epätasapaino jne. Tällainen ihminen voi muuttaa elämäänsä parempaan suuntaan mutta se on järjettömän paljon vaikeampaa kuin muilla, minkä vuoksi ihmiset, jotka eivät kyseisistä sairauksista kärsi, eivät ymmärrä, millaisen taistelun takana paraneminen on. Uskon myös, että taustalla on myös geenit. Siis että alttius sairastua on toisilla geenien vuoksi suurempi kuin toisilla. Uskon, että muutaman sadan vuoden päästä tätä aikaa kauhistellaan muun muassa siksi, miten epäinhimillisesti ihmisiä tämän vuoksi kohdeltiin.
Vierailija kirjoitti:
Huomattava osa Kokoomuksen äänestäjistä on sellaisia duunareita, että he ovat todellisuudessa kokoomuspolitiikan häviäjiä, mutta eivät itse ymmärrä sitä, koska luulevat olevansa parempaa sosiaaliluokkaa kuin ovatkaan.
Tunnen paljon tällaisia ihmisiä. Lisäksi on ihmisiä, jotka äänestää Kokoomusta siksi, että voivat sanoa äänestävänsä Kokoomusta ja siten antaa ymmärtää olevansa varakkaampia kuin ovat.
Internet suljetaan vähitellen vuonna 2021.
Ihmiset menettävät lähivuosina kiinnostuksensa someen.
Syrjäytyneisyys on osittain itse aiheutettua
Suurin osa (avio)eroista tapahtuu henkilökohtaisten ongelmien vuoksi. Ne vain saattavat muuttua parisuhteen ongelmiksi, kun toinen osapuoli reagoi tietyllä tavalla ja syntyy noidankehä. Mutta yleensä ihmisen pitäisi aina tarkastella itseään ja selvittää, miksi on tiettyjä tarpeita, ennen kuin syyttää toista.