Self-made-man -ilmiö
Korostetaan huonoja lähtökohtia joko rehellisesti tai vähän liioitellen. Painotus siinä että itse tehden ja yrittäen päästy huipulle. Kukaan ei kirjoita kirjoja, kuinka on syntynyt kultalusikka suussa ja perinyt valtavan oakesalkun.
Kommentit (9)
No, oikeastihan noita on. Mutta on myös paljon tuuria matkassa ja monesti toistuu että joku auttoi alkupääoman kanssa. Mieluummin noita luen kuin perityt rikkaudet-juttuja. Mikäs siinä on kun voi mennä suoraan isäpapan firmaan töihin, kaikki on katettu valmiiksi.
Tai sitten päästy julkisuuteen jollain verukkeella ja sen julkisuuden takia pystytty alkaa ihmisiä rahastamaan.
Suomessa on enemmänkin vallalla elämäm kolu- ilmiö. Kukaan ei haluakaan menestyä missään eikä kenenkään muunkaan pitäisi.
Miten kenenkään mielenmaisemat voivat olla niin latteita, että kykenee tällaisten aloitusten kirjoittamiseen.
Eikä Ikean perustaja aloittanut tyhjästä? Entä Maskun perustaja? Onhan noita.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa on enemmänkin vallalla elämäm kolu- ilmiö. Kukaan ei haluakaan menestyä missään eikä kenenkään muunkaan pitäisi.
Suomessa on lyttäyskulttuuri. Älä kuvittele olevasi joku.
joku elämämkallu voisi kirjoittaa elämästään työttömänä, miten mitään ei koskaan kannata yrittää koska muuten voisi vaikka onnistua jossain
Kaikki perustuu alun alkaenkin sattumaan. Kvanttitasolla tapahtunut odottamaton fluktuaatio on syy sille, että materiaa ylipäätään on olemassa. Teoriassa antimateriaa ja materiaa olisi pitänyt syntyä yhtä paljon, ja toisensa kohdatessaan nämä tuhoutuvat.
Onneksi äidilläni ei ollut pää kipeänä sinä päivänä, kun minut siitettiin. Koska muuten minua ei olisi. Itse asiassa jos vanhempani olisivat touhunneet eri asennossa, todennäköisesti jokin toinen miljardeista siittiöistä olisi päässyt ensimmäisenä perille eikä minua olisi.
Yllä olevaan viitaten väitän, että SELF MADE on todella korskea väite kenen tahansa suusta.
No kun niille rikkaan perheen kasvateille heidän elämänsä on normitoimintaa, he eivät edes hoksaa että siitä kannattaisi tehdä mitään numeroa. Heikommista lähtökohdista elämä on ollut enemmän taistelua.