Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako vanhuksen ilkeilystä loukkaantua?

Vierailija
31.01.2021 |

Äitini sivaltaa säännöllisesti jotain ilkeää vaikka yritän auttaa ja käydä katsomassa. Yleensä vertaa minua isääni josta on eronnut ja vihannut koko ikänsä. Tänään pahoitinmieleni ja lähdin itkien pois. Ja joo, olen aikuinen mutta sairas riippuvuussuhde äitiini piinannut minua koko elämäni. Pysyäkö poissa vai kuitata leikkisästi nämä ilkeilyt.

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos äidin käytös saa itkemään, kannattaa miettiä, miksi edes vierailet hänen luonaan. Turha valittaa

Vierailija
22/25 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helppo täältä on sanoa. Mutta älä välitä. Se riittää, että näytät isältäsi, ja muistutat olemassaolollasi miestä, jota äitisi vihaa, niin käytös tulee jatkumaan aina.

Äitisi ei näköjään ole niin fiksu, että ymmärtäisi, ettei vanhat tapahtumat ole sinun vikasi. Koita jaksaa, tsempit täältä.

Ikävä tuoda tätä ilmi mutta isoäidilläsi ja sinulla ei ole koskaan ollutkaan mitään napanuoraa, ellei isäsi ole tehnyt sinua oman äitinsä kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rakkaus on myös kärsivällisyyttä. Isoäitini ja minun napanuora ei katkennut koskaan. Hän huolehti, hoivasi ja opasti, mutta muistisairaus vei hänen sota-aikoihin ja samalla katosi kaikki lempeys ja hänestä tuli ilkeä.

Ikävä tuoda tätä ilmi mutta isoäidilläsi ja sinulla ei ole koskaan ollutkaan mitään napanuoraa, ellei isäsi ole tehnyt sinua oman äitinsä kanssa.

Vierailija
24/25 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mahtava video! Selittää paljon. Olenkin ihmetellyt miksi jotkut ihmiset eivät ole oppineet edes ruokakaupassa käymään ja kassalla maksamaan, vaikka ovat jo ikivanhoja. Luulisi että jos on jo 80 vuotta käynyt kaupassa niin olisi jo oppinut. Mutta jotkut ei näköjään ikinä opi. Tai siis mitään hyvää ja hyödyllistä ne ei opi. Ne oppii vain lisää pahoja tapoja.

Vierailija
25/25 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhuus ei oikeuta v*ttumaisuuteen.

Ei ikä, mutta vanhuus tuo monia sairauksia esim. dementtia, verenkiertohäiriöt, virtsatietulehdus, kipu jne. jotka muuttavat ihmisen persoonallisuutta, eikä hän siksi ilkeyttään loukkaa muita.

Yksi dementian ensioireista on persoonan muutos, joka vaikuttaa kielenkäyttöön.

Esim. voimakas kipu synnytystilanteessa muuttaa porsoonallisuutta, vaikka olisi nuori, kyllä kätilötkin saavat kuulla vittui.. kun niin herttaisesta ja ihanasta rouvasta, voi puhjeta kiroileva ja solvaava tyyppi. Eikä millään pahalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kahdeksan