Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Selittäkää minulle, miten lastensuojelu muka olisi bisnestä Suomessa?

Vierailija
31.01.2021 |

Törmään tähän jatkuvasti. Ihan outo ajatus. Hehän ovat viranomaisia!

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska sillä samalla hinnalla, jolla kunta tuottaisi palvelut pystyy yksityinen taho tekemään voittoa. Toisin sanoen veronmaksajat maksaa liikaa julkisista palveluista. ja yksityinen voi tehokkaammalla toiminnallaan pystyä hoitamaan samat tehtävät halvemalla paremmin tai vähintään yhtähyvin. Jos kunta siis järjestäisi ne samat palvelut ostopalvelujen sijaan itse, pitäisi veroja nostaa.

Tehokkaammalla ja tehokkaammalla... palkat ovat samoja julkisissa ja yksityisissä hoitolaitoksissa. Erot syntyvät siitä, että yksityispuolella käytetään enemmän epäpäteviä ja jätetään sijaistamatta. Eli työvoimaa on liian vähän ja heikosti osaavaa.

Se on laadun laskemista siis.

Olen ollut yksityisellä ja kunnallisella samassa hommassa.

Yksityisellä palkka oli 20% isompi ja edut paremmat .

Vierailija
22/23 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa kuunnella yle puheen Huostassa dokumenttisarja liittyen suomalaiseen lastensuojeluun ja siihen, miksi se on bisnestä nykyään ja miksi se ei pitäisi olla bisnestä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska sillä samalla hinnalla, jolla kunta tuottaisi palvelut pystyy yksityinen taho tekemään voittoa. Toisin sanoen veronmaksajat maksaa liikaa julkisista palveluista. ja yksityinen voi tehokkaammalla toiminnallaan pystyä hoitamaan samat tehtävät halvemalla paremmin tai vähintään yhtähyvin. Jos kunta siis järjestäisi ne samat palvelut ostopalvelujen sijaan itse, pitäisi veroja nostaa.

Miten yksityinen voi toimia tehokkaammin? Yksityinen voi toimia tehokkaammin ainoastaan jos työntekijäkustannukset ovat alhaisempia ja ne voivat olla alhaisempia ainoastaan jos työntekijöitä on alimitoitetusti. Se ei ole asiakkaan etu.