Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mulle laitettiin kierukka, ei sattunut yhtään

Vierailija
31.01.2021 |

Pelkäsin etukäteen, että kierukan laittaminen tekee kipeää. Se ei sattunut ollenkaan. Tunsin alavatsassa vain vähäistä kipristelyn tunnetta kun lääkäri mittasi kohtua ennen asennusta. Itse kierukan laittaminen ei tuntunut missään. Lopuksi lääkäri katkaisi langat sopivan pituisiksi eikä sekään tuntunut kuin vähäisesti.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko synnyttänyt ennen tai harrastanut seksiä?7

Vierailija
2/24 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi, en uskalla! 1 vahinkolapsi ja 1 abortti takana. Harmi kun sitä ei saa nukutuksessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mullakaan laittaminen ole sattunut vaan ottaminen pois sattui ihan älyttömästi.

Vierailija
4/24 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa, että uskaltauduit operaatioon.

Minullakin kaksi kertaa laitettu kierukka. Ei tuntunut juuri missään. Pientä "menkkamaista" kipua tuntui parin tunnin ajan alavatsalla kierukan asennuksen jälkeen, mutta sekin oli lievempää kuin menkkojen aikainen kipu.

Eli kun joku sanoi, että abortti on kuin "vähän normaalia runsaammat menkat", niin voin sanoa, että kierukan asentaminen on kivuttomampi operaatio kuin ihan normaalit menkat. Ja nyt ei ole kierukan aikana niitä menkkakipujakaan.

Vierailija
5/24 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ootko synnyttänyt ennen tai harrastanut seksiä?7

Kyllä, kaksi lasta on tullut maailmaan sektiolla.

Vierailija
6/24 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ensimmäinen kierukan laitto sattui jonkin verran, ei ollut todellakaan mukavaa mutta ei hirveästi normaaleja menkkakipuja pahempaa. Toisella kertaa kohdunkaula kramppasi, kun lääkäri otti siitä instrumentilla kiinni ja voin kertoa että se sattui kyllä. Kramppi ei sitten hellittänyt ja nyt odotan kauhulla uuttaa yritystä, toivotaan että kohdunkaula olisi kuukautisten takia jo valmiiksi vähän vähemmän tiukasti kiinni...

Vierailija
7/24 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla ensimmäinen kierukan laitto sattui jonkin verran, ei ollut todellakaan mukavaa mutta ei hirveästi normaaleja menkkakipuja pahempaa. Toisella kertaa kohdunkaula kramppasi, kun lääkäri otti siitä instrumentilla kiinni ja voin kertoa että se sattui kyllä. Kramppi ei sitten hellittänyt ja nyt odotan kauhulla uuttaa yritystä, toivotaan että kohdunkaula olisi kuukautisten takia jo valmiiksi vähän vähemmän tiukasti kiinni...

Niin kierukan laittaminenhan tehdään aina kuukautisten aikana. En tiedä miksi näin on. Onko syy se, että halutaan varmistaa se ettei ole raskaana.

Vierailija
8/24 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on laitettu kolme eikä laittaminen tai poistaminen ole sattuneet. Yksi synnytys. Olen valinnut aina kokeneen ja hyväksi kehutun gynekologin joka osaa varmasti hommansa, ja ottanut vahvan buranan etukäteen. Olen kipuherkkä.

Vierailija
9/24 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin kierukan laittaminenhan tehdään aina kuukautisten aikana. En tiedä miksi näin on. Onko syy se, että halutaan varmistaa se ettei ole raskaana.

Ei tehdä aina. Jos käyttää hormonaalista ehkäisyä ja vaihtaa siitä kierukkaan, niin voi laittaa milloin vain.

Vierailija
10/24 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En edes hengästynyt

Vierailija
11/24 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ole koskaan tuntunut miltään.

Vierailija
12/24 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on laitettu kierukka 5-6 kertaa. Aina eri lääkärin toimesta.

Sattuminen on lääkärisidonnaista, vähän kuin verikokeen otto. Toiset on hellempiä kuin toiset. Ja kokemus näkyy. Nuoret räpeltävät ja se sattuu.

Vierailija
13/24 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on laitettu kierukka 2 kertaa. Ensimmäisellä kerralla sattui tosi paljon, lääkärinä oli vanhempi mies. Toisella kerralla ei tehnyt lainkaan kipeää, lääkärinä oli vanhempi nainen.

Vierailija
14/24 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillakin yksityisillä lääkäriasemilla on mahdollista saada kohdunkaulan puudute ennen kierukan asetusta.

Vierailija
15/24 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli pahempaa kuin synnytys! Itkin ja huusin. Olen kolme kertaa synnyttänyt ilman kivunlievitystä ja synnytys oli helppoa tuohon verrattuna.

Toisekseen, kierukka irtosi itsekseen 2 vuoden jälkeen.

Ei koskaan enää! En suosittele kenellekään.

Vierailija
16/24 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se satukaan.

Vierailija
17/24 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä ole koskaan tuntunut miltään.

Älä valehtele netissä.

Vierailija
18/24 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joillakin yksityisillä lääkäriasemilla on mahdollista saada kohdunkaulan puudute ennen kierukan asetusta.

Sain puudutuksen ja silti sattui erittäin paljon.

Vierailija
19/24 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää laitattako kierukkaa, se on epäeettinen ehkäisymenetelmä,

Vierailija
20/24 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän se satukaan.

Joillekin sattuu niin paljon, että asettaminen täytyy lopettaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi yksi