Tuleeko muille päänsärkyä light colasta?
Zeroa olen viime aikoina lähes päivittäin juonut ja jostain syystä se ei ole aiheuttanut särkyä päässä samalla tapaa mitä pepsi max, vaikka sama makeutusaine siellä? Voiko se tulla jälkikäteen, tai kun olen monta päivää juonut.
Kommentit (15)
Se sisältää aspartaamia, mikä voi aiheuttaa mm. päänsärkyä.
Kerran tuli. Olin kyllä juonut pelkkää kokis zeroa kaksi viikkoa. Tai kahvia join lisäksi. Mutta en siis pisaraakaan vettä.
Normaalijuonnissa ei tule ja juon paljon normaalistikin (0,5-1 litra päivässä).
Puhut light colasta ja sitten vaihdatkin sen Pepsi maxiin?
Aspartaami on hermomyrkky, joten ei mikään ihme, mikäli aiheuttaa päänsärkyä.
Etkö kuullut?! Pepsi hallinnoi sun aivoja Pepsillä. Juomista Pepsi, Pepsi Max ja Pepsi Max Lime löydetty hallinta-aineita
Vierailija kirjoitti:
Etkö kuullut?! Pepsi hallinnoi sun aivoja Pepsillä. Juomista Pepsi, Pepsi Max ja Pepsi Max Lime löydetty hallinta-aineita
Mitä helve*tiä?
Se vain johtuu siitä kun olet monta päivää juonut.
Ihan sama onko lantrinkeissa lightia tai ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä helve*tiä?
Eikös ne ollutkaan nanosiruja?
Ei ole tullut, yleensä juon max. kaksi lasia päivässä silloin kun olen sattunut ostamaan eli en kovin suuria määriä.
Aspartaami saattaa sille herkillä ihmisillä lisätä päänsärkyjen esiintymistä, jos käyttää todella paljon aspartaamia. Samaan aikaan ko. henkilöt todennäköisesti syövät ja juovat terveellisempiä ruokia ja juomia vähemmän, eli pääsäänsärky saattaa johtua siitäkin.
https://www.terve.fi/artikkelit/aiheuttavatko-makeutusaineet-syopaa-sel…
Ei se mikään hermomyrkky ole. Mille tahansa aineelle - siis myös ihan luonnonmukaiselle - voi olla allergiaa, myös viljoille ja vaikkapa maidolle.
Minulle ei aspartaamista tule mitään oireita, tosin käytän sitä vain parin kahvimukillisen makeuttamiseen. Parempi vaihtoehto joka tapauksessa näin laihduttavalle ylipainoiselle kuin sokeri.
Vierailija kirjoitti:
No ei todellakaan ole hermomyrkky. Lisäaine se on, ja hyvin tutkittu sellainen - EI hermomyrkky. Hermomyrkyt ovat tosi pieninäkin annoksina tappavia, esimerkkinä Navalnyille annettu Novitshok.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei todellakaan ole hermomyrkky. Lisäaine se on, ja hyvin tutkittu sellainen - EI hermomyrkky. Hermomyrkyt ovat tosi pieninäkin annoksina tappavia, esimerkkinä Navalnyille annettu Novitshok.
Kyllä on. Googleta hakusanoilla aspartaami hermomyrkky. Moneltakin sivustolta tämä selviää.
https://www.magneettimed ia.com/aspartaami-e951-hyvaksytty-jo-90-maassa-mutta-vahingoittaa-aivoja/
Ottakaa väli pois magneettimed ia-sanasta
Mites who sanoo sen jo aiheuttavan syöpää..
Mä en pysty juomaan aspartaamia tai asesulfaamia sisältäviä juomia, tai siis pystyn kyllä mutta seurauksena 2-4 tunnin pahoinvointi ja sydämentykytys. Huomaan sen jopa makeisissa jos niitä on vaikka tosi vähän, silti tulee paha olo. Ja en ole läski enkä foliohattuinen!
Sulla kasvaa siellä reikä päässä ja kysyt miksi särkee päätä?