Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kirjoja ei saa enää mistään (paitsi tilaamalla ja odottamalla tuskastuttavan kauan!)

Vierailija
31.01.2021 |

Aivan älytöntä että kirjoista kauppoihin ilmestyy mitätön murto-osa ja kauppoihin päätyvät kirjat ovat lähinnä ruotsalaisia dekkareita ja elämäntapaoppaita.
Edes kirjakauppaketjuja ei ole kuin tuo Suomalainen joka on täysin keskittynyt Teini fantasiaan ja reseptikirjoihin. Kyllä on kirjaharrastajalla vaikeaa!
Muistan nuo ajat kun markettien kirja osastoilta saattoi tehdä hämmästyttävä löytöjä ja kirjat eivät vain olleet muutaman kustantajan hypetetyimpiä versiointeja kuuluisista rikollista, murhista tai huumekauppiaista!
Kyllä on jotain pahasti pielessä suomalaisessa kirja maailmassa kun Boris Hurtan uutuuskirja ei edes mainosteta missään ja Oulun kokoisesta kaupungista on lähdettävä ajamaan satoja kilometrejä kirjan saadakseen tai odotettava USEITA PÄIVIÄ kirjan postitse saadakseen.
Mainitsin kaupungin siinä toivossa että joku osaisi kertoa lähialuilta jonkun salatun mutta kirjaharrastajien tunteman kauppapaikan mistä Hurtan voisi käsiinsä saada!

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalainen on ihan pska nykyään ja ”Akateeminen” eli Bonnierskin huonontunut.

Yllätyin iloisesti, kun hain erästä kymmenisen vuotta sitten ilmestynyttä kotimaista runoteosta ja löysin sen Helsingin keskustan Rosebudista. Ostin verkossa ja noudin paikan päältä.

Myös Niteessä tykkään käydä, mutta mikään laajan skaalan kirjakauppa se ei tietenkään ole.

Vierailija
2/4 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytä nettikirjakauppoja & antikvaareja (näissä usein myös uusia kirjoja myytävänä, mm. arvostelukappaleina). Nyk. kirjakaupoissa ei enää ole juuri kirjoja - kaikkea roinaa kyllä, mutta ei itse pääartikkeleita. Hyvänä olen itse kokenut mm. Finlandiakirja https://www.finlandiakirja.fi/fi/ ja Adlibris https://www.adlibris.com/fi näin esimerkkeinä. Käytän myös paljon Huuto.net . Divareita on toki paljon muitakin, myös netissä.

Käytän itse kirjastoa silti eniten eli aina on se 50 kpl:n varausllista käytössä, noudan n. 5 - 8 kirjaa viikossa ja täydennän taas listaa uutuuksista. Toimii erittäin hyvin! :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua harmittaa myös tämä! Yritin ostaa joululomalla uutta kirjaa Operaatio punainen kettu. Sitä ei ollut myynnissä missään pk-seudulla. Lopulta tilasin sen adLibriksestä, josta ilmoitettiin vasta 2,5 viikon päästä, että kirjaa ei ole saatavilla. Kirjastossa kuitenkin satojen tai tuhansien ihmisten jonot. Ei ihme, että lukeminen hiipuu, kun kirjoja ei saa ostettua mistään.

Vierailija
4/4 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän ihmiset lukevat, nimittäin e-kirjoina.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kaksi