Kävin äsken tossa lähellä pienessä K marketissa
Ja vain yhdellä mun lisäks oli maski.
Idioottien takia me ei ikinä päästä tästä koronasta.
Käynkin tavallisesti isommissa kaupoissa missä maskiton on poikkeus.
Terveisiä Jyväskylästä.
Kommentit (36)
Voisi olla erikseen maskillisia kauppoja tai aikoja. Ei huvita käyttää maskia, mutta mielelläni kävisin eri aikaan kuin maski-intoilijat.
No oliko siellä edes muita asiakkaita?
täälä kans lähiön kaupasta kaljaansa ja tupakkaansa haeskelevat eivät useimmiten piittaa tai ymmärrä koronaohjeista mittään
👎
Ihmisiin on iskostunut vahvasti se, että korona vaatii tarttuakseen n. 15 minuutin oleskelun samassa tilassa tartuttajan kanssa. Pikkukaupassa harvalla menee noin pitkään.
Onko muka todettu, että virus erityisesti juuri ruokakaupoista tarttuu? Yskiikö ja aivasteleeko ihmiset siellä yhtenään? Etkö pidä turvaväliä muihin?
Vierailija kirjoitti:
Onko muka todettu, että virus erityisesti juuri ruokakaupoista tarttuu? Yskiikö ja aivasteleeko ihmiset siellä yhtenään? Etkö pidä turvaväliä muihin?
Yskivät ja avaistelevat, niistävät nenäänsä, eivätkä pidä turvaväliä.
Just yks akka siellä yski oikeen rajusti, kiersin sen ja tein ostokset nopsaan että kerkeen ennen sitä kassalle. ap.
Saman olen todennut ja nimenomaan Jyväskylässä. Täällä ei porukka paljon maskeja käytä. Luulevat vieläkin ettei korona voi levitä tänne korpeen.
Ostitko paljon karkkia ja keksejä ja sanoit sen klassisen "hihihi lapsilla juhlat tänään"
Sitte ahmimaan.
Isossa kaupassa enemmän asiakkaita. Virusta jää leijaileen ilmaan.
FFP3 syytä olla molemmissa, suojaa tartunnalta riippumatta siitä monellako muulla on maski.
Meidän lähikaupassa ei kellään ole koskaan ollut maskia, edes myyjillä kaikki osaa pitää välit kyllä hyvin. Menepä isoon kauppaan niin nää kuonokopalliset tunkee syliin. Äly se on mikä erottaa ....
Olen jo niin tympääntynyt tähän tilanteeseen, että olen alkanut toivomaan että saisin sen koronan.
Olit juuri nyt kuolemassa nälkään ja sinun oli ihan pakko mennä sinne kauppaan?
Mun mielestä on aika rohkeaa mennä K-ryöstöpirkkaan. Jäikö sulle yhtään rahaa?
No Jyväskylä ei nyt ihan korpea ole. Sentäs yliopistokaupunki.
Mutta jos kyläläiset käy jossain Soinissa kaupassa ilman maskia, niin ei sillä tällä hetkellä ole merkitystä. (muuta kuin psykologisesti)
Tilanne voi kyllä pahentua kuukaudessa...
Vierailija kirjoitti:
Meidän lähikaupassa ei kellään ole koskaan ollut maskia, edes myyjillä kaikki osaa pitää välit kyllä hyvin. Menepä isoon kauppaan niin nää kuonokopalliset tunkee syliin. Äly se on mikä erottaa ....
Tämä ja ovat myös laajentaneet aukiolojaan, että varmasti löytyy jokaiselle se rauhallinen hetki käydä.
Jos laitat kuonokopan pidä välit , ei tule mieleen että ne kellä ei ole kuonokoppaa ei välttämättä voi sitä edes käyttää ? Seuraava kuonokoppa joka tunkee liian lähelle saa yskän suoraan naamaan, ois pitänyt väliä ;))
Vierailija kirjoitti:
Virus tarttuu erityisesti juuri sieltä, missä se viruslinko sattuu käyskentelemään, ja häntä "ei huvita" käyttää maskia.
Käyn pienessä lähikaupassa iltamyöhällä juuri siksi, että silloin siellä ei ole ap:n kaltaisia maksihulluja, vaan saa rauhassa olla ilman maskia.