2 menkat kuussa
Onko muita vaihtoehtoja kuin vaihdevuodet tai kasvain?
Kommentit (10)
Mulla vaihdevuosien lähestyminen aiheutti tuota. Toisten jälkeen tuli sitten taas pidempi väli kunnes palautui joksikin aikaa ennalleen. Ikää oli silloin 51 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Kahvi tai joku muu hormonihäiritsijä. Oletko vegaani?
En käytä ehkäisyä(ei seksiä), en juo kahvia, enkä teetä. Syön kalaa, mutta en muita lihoja. Vitamiinit syön.
Vierailija kirjoitti:
Mulla vaihdevuosien lähestyminen aiheutti tuota. Toisten jälkeen tuli sitten taas pidempi väli kunnes palautui joksikin aikaa ennalleen. Ikää oli silloin 51 vuotta.
Olen 41, toki aikaiset vaihdevuodet ovat mahdolliset. Jatkuiko tuo vaihtelu sinulla kuukausia vai vuosia?
Mun lapsella oli kerran noin jotain 13-vuotiaana.
Minulla tuollainen oli stressistä johtuvan hormonihäiriön aiheuttamaa.
Vierailija kirjoitti:
Ok, tuo voi olla kyseessä. Jatkuiko pitkään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ok, tuo voi olla kyseessä. Jatkuiko pitkään?
Taisi kestää nelisen kuukautta, kunnes kävin gynellä tsekkaamassa että paikat on ok ja juttelemassa. Minun tapauksessani päätettiin aloittaa ns. nopeana ratkaisuna e-pillerin käyttö, kun ehkäisy oli minulle muutoinkin tarpeellinen. Nämä kuukautishäiriöt loppuivat sitten kuin seinään. Gyne muistutteli myös, että stressiä pitää silti lieventää.
Aina kannattaa käydä gynekologilla tarkistuttamassa paikat, jos on pitkään jatkuvaa omituista vuotoa.
Minulla ikää 46v. ja nyt on alkanut olemaan ilmeisesti jotain vaihdevuosi oireita. Menkat tulee ihan miten sattuu ja tuntuu ettei ikinä helpota. Eli mm. tissit aina kipeenä vaikka menkat ois jo loppu, kun ennen kaikki turvotus ym. yleensä rauhoittui menkkojen alkamisen jälkeen. Tuntuu, että tää on nykyään jatkuvaa turvotusta ja sen myötä hermojen kiristystä.
Kahvi tai joku muu hormonihäiritsijä. Oletko vegaani?