Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lumenauraaja avautuu raskaasta työstään

Vierailija
31.01.2021 |

Onpa silmät avaava juttu. En tiennytkään, että työ on noin raskasta. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000007773818.html

Kommentit (44)

Vierailija
41/44 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierestä seurannut sukulaismiehen auraustyötä ja kyllä pistää ihmetyttämään, että mikä hitto ihmisiä vaivaa, kun kuvittelevat aura miehen olevan omille tunteille kaatopaikka? Nyt kun lunta on tullut normaalia enemmän, on sukulaismievenikin joutunut tekemään yli 16 tuntisia päiviä ja kiitokseksi haukkumista. Miettikää oikeasti miten rankkaa tuo työ on ja sitä miten omaa turhautumista LUNTA kohtaan purkaatte viattomiin jo loppuun palaneisiin työ miehiin. Kohta tuolle työlle ei löydy miehiä kun kukaan ei halua olla ihmisten sykykuppina päivästä toiseen. Oikeasti tekevät hyvää ja arvokasta työtä.

Kuka niille muka valittaa? Eihän sinne traktoriin mitään valitusta kuulekkaan. Palautetta pitää voida antaa ja voida ottaa vastaan, eihän asiat muuten kehity.

Sun pitää itse kokeilla tehdä sitä työtä niin ehkä ymmärrät. Ihmiset tulevat kyllä siihen koneen viereen huutelemaan ja haukkumaan. Nyt ei ollut kyse rakentavasta palautteesta vaan henkilökojtaisuuksiin meneminen haukkumalla. Aivan siis tarha meininkiä. Kenenkään ei työssään tarvitsisi joutua kuulemaan kirosanojen saattelemana miten p@ska ihminen on. Vai oletko eri mieltä?

"Kenenkään ei työssään tarvitsisi joutua kuulemaan kirosanojen saattelemana miten p@ska ihminen on. Vai oletko eri mieltä?"

Tervetuloa kokeilemaan sosiaalialaa.

No sulla sentään koulutus siihen miten kohdata vattumaisia ihmisiä ja ammattisi puolesta ymmärrät, että ihmisen käytöksen takana vaikuttaa joku trauma tai persoonallisuuhäriö. Auraamaan tulleella miehellä taas koulutus siihen lumen luontiin ja on haka siinä.

Vierailija
42/44 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä mä ihmettelen kun täällä etelä-suomessa(ainakin vantaa/helsinki/espoo) ei osata aurata. Kaikkialla ajetaan aura 10cm maanpinnan yläpuolella, jää ihan älytön lumikerros siihen.  Kun olen asunut rovaniemellä, oulussa, kuopiossa, siellä on osattu aurata maata pitkin. Miksei täällä? 

Mä oon ihmetellyt samaa. Ehkä se on harjoituksen puutetta ja kalusto on liian kevyttä. Selviäisi yhdellä aurauksella, kun ottaisi kerralla kunnolla. Nyt teiden pintaan jää niin paljon lunta, että pitää kohta aurata uudestaan.

Jos jää auraamaton kerros, se polkeutuu jääksi, johon ei pure mikään aura.

Ilman lämmetessä polanne sitten pettää ja autot juuttuvat kiinni keskelle tietä.

Kerran kävi tällainen tilanne eräässä pikkukylässä sivukujilla, urakoitsijalla ei ollut lupaa aurata, jos lunta ei ole yli 3cm.

No, sitten satoikin pari viikkoa sentin- pari päivässä ja tiellä oli 20cm polanne.

Sään lämmettyä polanne petti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/44 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä mä ihmettelen kun täällä etelä-suomessa(ainakin vantaa/helsinki/espoo) ei osata aurata. Kaikkialla ajetaan aura 10cm maanpinnan yläpuolella, jää ihan älytön lumikerros siihen.  Kun olen asunut rovaniemellä, oulussa, kuopiossa, siellä on osattu aurata maata pitkin. Miksei täällä? 

Kosteus, säätilan vaihtelut, jne..Siitä tulee kuin luistinrata, jos maata pitkin nuollaan.

Tätähän nää himoauraajat tekee omassa pihassaan, vedetään maata myöten ja kolataan vaikka olis sentti tullut yöllä lunta. Sitten kannetaan auton perä väärällään hiekoitussepeliä rautakaupasta.

Vierailija
44/44 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierestä seurannut sukulaismiehen auraustyötä ja kyllä pistää ihmetyttämään, että mikä hitto ihmisiä vaivaa, kun kuvittelevat aura miehen olevan omille tunteille kaatopaikka? Nyt kun lunta on tullut normaalia enemmän, on sukulaismievenikin joutunut tekemään yli 16 tuntisia päiviä ja kiitokseksi haukkumista. Miettikää oikeasti miten rankkaa tuo työ on ja sitä miten omaa turhautumista LUNTA kohtaan purkaatte viattomiin jo loppuun palaneisiin työ miehiin. Kohta tuolle työlle ei löydy miehiä kun kukaan ei halua olla ihmisten sykykuppina päivästä toiseen. Oikeasti tekevät hyvää ja arvokasta työtä.

Omien tunteiden kaatopaikka! Hyvä ilmaisu. En tajua mikä somekiroiluhaukkumistauti ihmisiin on levinnyt.

Jos on oikeasti reklamoinnin aihetta niin toki reklamoidaan asiallisesti palveluntarjoajalle ja sen pystyy ihan hyvin tekemään ilman keskaria ja kiroilua. Silloin se otetaan todennäköisesti asiallisesti vastaankin.

Mutta että keskarit heiluu ja kiroillaan ilman että tiedetään mitään taustojakaan (esim auraajan työhön kuuluvat alueet), kertoo näistä ruutitynnyreistä omaa kieltään. Miksi nämä ruutitynnyrit pursuavat niin paljon vihaa, kiukkua ja negatiivisuutta?

Eihän se toisten haukkuminen omaa elämää ja oloa yleensä perustavanlaatuisesti kohenna, vaan oma hyvä käytös ja muiden hyvä kohtelu tulee hyvänä takaisin itsellekin.