Oletteko ajatelleet ettei ikävien ihmisten kanssa ole pakko olla tekemisissä
Kommentit (29)
Toki ja vältänkin heitä niin pitkään kuin pystyn. Joskus on vain pakko.
Ikäviltä ihmisiltäkin voi oppia tai saada jotain muuta hyötyä kun pitää varansa. Nämä ikävien ihmisten nollatoleranssit kuuluvat lapsuuteen.
Yleensä sellaiset ihmiset, jotka ovat minulle ikäviä, eivät pidä minusta, eivätkä niin ollen juurikaan halua olla tekemisissä kanssani. Joten ei tule ongelmia. Työssä joutuu olemaan joskus tekemisissä ihmisten kanssa, joitten kanssa ei oikein synkkaa, mutta onhan se itsestäkin kiinni, ei se voi olla aina vain sen toisen vika.
Vierailija kirjoitti:
Ikäviltä ihmisiltäkin voi oppia tai saada jotain muuta hyötyä kun pitää varansa. Nämä ikävien ihmisten nollatoleranssit kuuluvat lapsuuteen.
Kyllä seuransa valitseminen ja omasta hyvinvoinnista huolehtiminen on yksi aikuisuuden tärkeimmistä merkeistä. Rajattomuushan näitä ongelmia aiheuttaa eli ei olisi koskaan edes pitänyt ystävystyä tyyppiin, jonka kanssa ei ole mitään yhteistä tai joka kohtelee huonosti. Sukulaisten kohdalla aikuisuuteen kuuluu se aikuistuminen eli sen ymmärtäminen, että aikuiset valitsevat itse seuransa ja vetävät rajansa. Jos kaltoinkohtelija on läheinen sukulainen, se on tietysti vaikeampaa, koska jo pienestä saakka on tottunut rajojen rikkomiseen.
Vierailija kirjoitti:
Kerropas esimerkki, mitä saat ihmiseltä, joka hymyssäsuin heittää muille harmittomalta kuulostavan kommentin, mutta joka on tarkoitettu kohteensa mitätöimiseen ja lyttäämiseen, ja johon ei voi reagoida negatiivisesti, koska kommentoija saa siitä syyn ihmetellä muille, että mikäs sille nyt tuli, ootko ihan hullu? Ja kun ei reagoi, niin kokee tulleensa täysin alistetuksi ja haluaisi lähinnä oksentaa.
Ei, olet tainnut itse olla ikävä ihminen, joka kuvittelee kouluttavansa muita ikävällä käyttäytymisellä. Nollatoleranssi on ainoa oikea tapa toimia. Minä opin paljon enemmän elämästä mukavien tuttavieni kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Ikäviltä ihmisiltä oppii sen millaisista varoitusmerkeistä kannattaa jatkossa jättää väliin lähempi tutustuminen. Nimittäin mitä ikävämpi ihminen, sitä vaikeampi hänestä on päästä eroon, koska sellainen ei luovuta helposti. Parempi siis ehkäistä ennalta kuten monessa muussakin ikävyydessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ikäviltä ihmisiltä oppii sen millaisista varoitusmerkeistä kannattaa jatkossa jättää väliin lähempi tutustuminen. Nimittäin mitä ikävämpi ihminen, sitä vaikeampi hänestä on päästä eroon, koska sellainen ei luovuta helposti. Parempi siis ehkäistä ennalta kuten monessa muussakin ikävyydessä.
"Nimittäin mitä ikävämpi ihminen ,sitä vaikeampi hänestä on päästä eroon, koska sellainen ei luovuta helposti." Se on just noin. Vaikka kuinka toivoisi toisen muuttuvan niin se ei auta. Täytyy itse muuttua ja pitää etäisyyttä.
Kyllä minä ajattelin näin ja sen takia karsin fb-kavereistani melkein puolet.
Jos joku tekee rikoksia sinua kohtaan, niin ota yhteyttä poliisiin. Lähestymiskielto voimaan, mutta ensin kerää tarvittavat todistukset.