Paljonko voi paino nousta menkkojen aikaan?
Olen laihdutuskuurilla ollut kuukauden, joka viikko on tippunut n.600g mutta nyt tulikin sitten (menkkojen takia). yhtäkkiä 2,5kg lisää!
En ole ennen kiinnittänyt tähän huomiota, toki olen huomannut turvonneen olon ja esim mulla tulla todella paha ripuli menkkojen alkaessa.
Paljonko voi tulla painoa? Miksi sitä turvotusta tulee? Miten pian se lähtee?
En ole ennen siis näin tiuhaan punninnut itseäni ja koko painonnousu on tainnut jäädä huomaamatta.
Kommentit (11)
Kyllä mullekin on tullut tuo 2-3kg juuri ennen menkkoja /niiden ollessa. Lähtee itsekseen n. kolmeksi viikoksi vain ilmestyäkseen uudelleen. Ja on todella turvonnut olo ja se myös näkyy ulospäin, se alavatsan turvotus. Mekanismia en tiedä.
Mulla ainakin se pari kiloa tulee, mutta lähtee myös pois. Turvotuksen huomaa niin selvästi työvaatteissa kun ei meinaa haalariin mahtua ja alaspäin kurottelu on lähes mahdotonta. Laihduttaessa kyttäänkin painoani vain parina viikkona kuukaudessa. Toiset pari viikkoa on turvotuksen kehittelyä, turvotusta ja sen laskeutumista.
Useilla naisilla paino nousee menkkojen aikaan useita kymmeniä kiloja ja ne kilot ei ikinä poistu.
mulla nousi pahimmoilleen turvotusta melkein 5 kg.. Ja siis mä en menkkojen aikana voi ees syödä kunnolla, kun maha on niin tajuttoman kipeä, ettei tosissaan ollu siitä kiinni :D kyllä se aina laski sitten menkkojen jälkeen takaisin..
Mutta miten nopeasti se laskee? Katoaako turvotus heti kun menkat loppuu vai meneekö siinä vielä viikko? Tää on mahdotonta seurata painon tippumista kun tällalailla paino heittelee. Ap
En useinkaan punnitse itseäni, mutta kyllä menkkojen aikaan farkut kiristää. Vaikka olen hoikka ja urheilullinen.
Tuntuu että kasvoistakin huomaa. Ja viimeksi saunottiin perheen kanssa ja huomasin nilkoissani turvonneet alueet, olivat hyvin selkeät. Miehenikin ne huomasi. Se oli sitä poistuvaa menkkaturvotusta.
Vierailija kirjoitti:
Mutta miten nopeasti se laskee? Katoaako turvotus heti kun menkat loppuu vai meneekö siinä vielä viikko? Tää on mahdotonta seurata painon tippumista kun tällalailla paino heittelee. Ap
Mulla menee viikko turvotuksen keräämiseen ja toinen sen sulamisen, eli noin viikko ennen menkkoja alkaa se painonnousu hiljakseen, on pahimmillaan päivä ennen menkkojen alkua ja alkamispäivänä ja siitä se sitten lähtee alenemaan ja noin viidessä päivässä turvotus on poissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla menee viikko turvotuksen keräämiseen ja toinen sen sulamisen, eli noin viikko ennen menkkoja alkaa se painonnousu hiljakseen, on pahimmillaan päivä ennen menkkojen alkua ja alkamispäivänä ja siitä se sitten lähtee alenemaan ja noin viidessä päivässä turvotus on poissa.
No joo, eli kuukaudessa on siis vain 2 vkoa jonka aikana voi arvioida aktuaalisesti onko se paino putoamaan päin vai ei :)
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No joo, eli kuukaudessa on siis vain 2 vkoa jonka aikana voi arvioida aktuaalisesti onko se paino putoamaan päin vai ei :)
Ap
Justiinsa näin. Mutta. Painoa voi pudottaa myös menkkaturvotuksen aikana. Kyllä se ihra siellä nesteen alla sulaa kun sulatetaan. Ilahduttava yllätys ollut monta kertaa kun turvotuksen loputtua se paino onkin vähemmän kuin ennen turvotuksen kerääntymisen alkamista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep tutulta kuulostaa, riippuu myös kierrosta.
Ei meille tarvitse valehdella.