Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä on oikea naisten voimaantuminen?

Vierailija
30.01.2021 |

Jos unohdetaan naistenlehti-bosslady -voimaantumiset?

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulla toimeen itsensä kanssa, ei välitä siitä mitä muut ajattelevat, ei koe paineita ulkonäön tai elämäntapojensa suhteen...

Vierailija
2/36 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin av:lla voimaantuminen on kielletty tankotanssin, twerkkauksen tai burleskin avulla. Muistaakseni kerran joku sanoi, että hankkimalla ammatin, jossa saa paljon rahaa, on oikeaa voimaantumista. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyllybikinit. Arvokas pylly.

Vierailija
4/36 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaamalla ja/tai opettelemalla hoitamaan asiat itse. Tai tienaamalla sen verran että rahalla saa. Pärjääminen ihan itte on parasta voimaantumista.

Vierailija
5/36 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hyväksy olla kusetettavana tai syrjittävänä...

mies52v

Vierailija
6/36 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä olen voimaantunut täällä. Kun harva se päivä lukee täältä mies 52:n ja muiden palstarunkkareiden kyykytysyrityksiä, niin niihin kyllästyy sen verran ettei yksikään ukko pääse enää ihon alle millään haukkumisilla. Nauran vain paskaisesti :D.

Vierailija
7/36 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi kieltää koko sana. Todella ärsyttävä.

Vierailija
8/36 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se että lihoo ja pääsee eroon hennosta tyttömäisestä heikosta vartalosta

Silloin voimaantuu, tulee kehopositiiviseksi

Vierailija
9/36 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeaa voimaantumista on esim. se, että on töissä ja elättää itsensä eikä ole riippuvainen miehestä. Itsetuntoboosti esim. tankotanssitunnilta ei ole sama asia kuin voimaantuminen. Ja harrastan siis itse tankotanssia.

Yksi helppo ja mukava tapa on myös lukea naistutkimusta ja feminististä kirjallisuutta! Oikeasti perehtykää naiset feministiseen teoriaan esim. 70-80-luvuilta ja lukekaa esim Who Cooked The Last Supper yms naisten historiaa. Tieto on voimaa ja parantaa omaakin itsetuntoa kummasti kun tietää paremmin mitä kaikkea naiset ovat tehneet historian saatossa ja millainen tämä meitä ympäröivä kulttuuri onkaan.

Vierailija
10/36 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitään voimaantumista ei ole olemassakaan. Voimaantuminen on termi, jotka huonolla itsetunnolla varustetu naiset ovat keksineet huomionkipeytensä naamioimiseksi. Sellaiset naiset, jotka tarvitsevat koko ajan ulkopuolista validointia itselleen.

Tasapainoinen kyvykäs aikuinen ei tarvitse mitään voimaantumista.

Vierailija
11/36 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väärä ja harhainen tapa hoitaa mt-ongelmia.

Onhan se nähty, millaisia ulkonäköpaineista kärsiviä kehopositiivisuus-diabeetikkoja nämä voimaantujat ovat.

He vain etsivät oikeutusta jollain harhahuudolla, että ovat voimaantuneita, vaikka ovat herkkiä ihmisiä.

Vierailija
12/36 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma kokemukseni on, että jotain 'voimaantumista' tai itsetunnon kohenemista tai miksi sitä kukin haluaa nimittääkään tapahtui viimeinkin kun lähestyin 40-vuotispäivääni.

Tajusin, että olen ihan hyvä ja ok omana itsenäni. Ettei tarvitse olla yhtään kummempi tai erikoisempi, vaan näinkin on ihan hyvä.

Tajusin olevani pätevä työssäni, hyvä äiti lapsilleni, hyvä puoliso miehelleni, kiva ja luotettava kollega työpaikalla, hyvä tyyppi harrastuksissa. Mitä muuta pitäisi olla? Ja joskus hyvilläkin tyypeillä on huono hetki, huono päivä, joskus kiva ja luotettava kollega on myös tiukka ( luotettavana seison sanojeni ja tekojeni takana, vaikka kaikki eivät siitä pitäisikään) ja periksiantamaton, enkä pyytele sitä anteeksi.

Minun ei tarvitse miellyttää kaikkia ja se, että olen kiva, kiltti, reilu jne. ei tarkoita kynnysmattona olemista.

Nämä oivallukset vapauttivat energiaa ja elämänhalua ja toivoin, että olisin tajunnut nämä jutut jo paljon nuorempana.

On kuitenkin ihanaa nähdä, että omat teinityttäret omaavat tälläisen asenteen jo nyt, eivät suorita elämäänsä hampaat irvessä, vaan nauttivat hyvistä asiosta ja hoitavat tylsät jutut alta pois ilman uhriutumista tai valitusta. Osaavat pyytää apua tarvitessaan ja myös antavat apua toisilleen, ystävilleen, joukkuekaverille, jopa äidilleen.

Eivät mieti mitä muut ajattelevat, vaan ovat omia itsejään, eivätkä yritä miellyttää vastakkaista sukupuolta sen kummemmin. Pojat tai miehet ovat ihan ihmisiä siinä kuin tytöt ja naiset, kaikilta vaaditaan ja edellytetään samaa ja jos joku käyttäytyy huonosti, syitä ei mietitä, eikä analysoida, eikä ainakaan itse aleta korjaamaan jotain rikkinäistä sielua, vaan mennään reippaasti eteenpäin, kohautetaan olkia, että kaikenlaisia sitä onkaan.

Nuoret ovat kyllä viisaita ja fiksuja ja meillä pian keski-ikäisillä on oppimista!

Vierailija
13/36 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitään voimaantumista ei ole olemassakaan. Voimaantuminen on termi, jotka huonolla itsetunnolla varustetu naiset ovat keksineet huomionkipeytensä naamioimiseksi. Sellaiset naiset, jotka tarvitsevat koko ajan ulkopuolista validointia itselleen.

Tasapainoinen kyvykäs aikuinen ei tarvitse mitään voimaantumista.

Jotkut voivat tarvita voimaantumista tavoittaakseen tuon tasapainoisuuden ja kyvykkyyden. 

Vierailija
14/36 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihoamista,huooooraaamista,juopottelua

Vierailija
15/36 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Värjää ohuen tukkansa violetiksi, on lihava (kehopositiivinen) ja kehuskelee sillä. Harrastaa twerkkaamista.

Vierailija
16/36 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mä olen voimaantunut täällä. Kun harva se päivä lukee täältä mies 52:n ja muiden palstarunkkareiden kyykytysyrityksiä, niin niihin kyllästyy sen verran ettei yksikään ukko pääse enää ihon alle millään haukkumisilla. Nauran vain paskaisesti :D.

Tämä on kulta ollut tarkoituskin. Ettei ihan jokainen jonne laita neidon mieltä masentumaan. Olet tien alussa ja hyvässä sellaisessa...

mies53v

Vierailija
17/36 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimaantuminen on sitä kun mt-ongelmat ottavat vallan ja huonoa käytöstä voidaan sitten perustella voimaantumisella.

Vierailija
18/36 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma kokemukseni on, että jotain 'voimaantumista' tai itsetunnon kohenemista tai miksi sitä kukin haluaa nimittääkään tapahtui viimeinkin kun lähestyin 40-vuotispäivääni.

Tajusin, että olen ihan hyvä ja ok omana itsenäni. Ettei tarvitse olla yhtään kummempi tai erikoisempi, vaan näinkin on ihan hyvä.

Tajusin olevani pätevä työssäni, hyvä äiti lapsilleni, hyvä puoliso miehelleni, kiva ja luotettava kollega työpaikalla, hyvä tyyppi harrastuksissa. Mitä muuta pitäisi olla? Ja joskus hyvilläkin tyypeillä on huono hetki, huono päivä, joskus kiva ja luotettava kollega on myös tiukka ( luotettavana seison sanojeni ja tekojeni takana, vaikka kaikki eivät siitä pitäisikään) ja periksiantamaton, enkä pyytele sitä anteeksi.

Minun ei tarvitse miellyttää kaikkia ja se, että olen kiva, kiltti, reilu jne. ei tarkoita kynnysmattona olemista.

Nämä oivallukset vapauttivat energiaa ja elämänhalua ja toivoin, että olisin tajunnut nämä jutut jo paljon nuorempana.

On kuitenkin ihanaa nähdä, että omat teinityttäret omaavat tälläisen asenteen jo nyt, eivät suorita elämäänsä hampaat irvessä, vaan nauttivat hyvistä asiosta ja hoitavat tylsät jutut alta pois ilman uhriutumista tai valitusta. Osaavat pyytää apua tarvitessaan ja myös antavat apua toisilleen, ystävilleen, joukkuekaverille, jopa äidilleen.

Eivät mieti mitä muut ajattelevat, vaan ovat omia itsejään, eivätkä yritä miellyttää vastakkaista sukupuolta sen kummemmin. Pojat tai miehet ovat ihan ihmisiä siinä kuin tytöt ja naiset, kaikilta vaaditaan ja edellytetään samaa ja jos joku käyttäytyy huonosti, syitä ei mietitä, eikä analysoida, eikä ainakaan itse aleta korjaamaan jotain rikkinäistä sielua, vaan mennään reippaasti eteenpäin, kohautetaan olkia, että kaikenlaisia sitä onkaan.

Nuoret ovat kyllä viisaita ja fiksuja ja meillä pian keski-ikäisillä on oppimista!

En olisi ihan noin optimistinen nuorten suhteen. Nuoret ovat nuoria aina, oli vuosisata mikä tahansa. Nuoruuteen kuuluu usein epävarmuus, asioiden kokeilu ja itsensä etsiminen. Heillä ei millään voi olla samaa ymmärrystä kuin keski-ikäisellä, joka on kokenut huomattavasti enemmän. Kaikki on tietenkin yksilökohtaista. On olemassa keski-ikäisiä, jotka ovat eläneet vuosien läpi onnellisesti oppimatta yhtään mitään. 

Vierailija
19/36 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on kulta ollut tarkoituskin. Ettei ihan jokainen jonne laita neidon mieltä masentumaan. Olet tien alussa ja hyvässä sellaisessa...

mies53v

En usko karaisuun haukkumisen voimalla. Ei toimi. 

-eri

Vierailija
20/36 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veemäinen käytös, homssuinen olemus. Kyllä se siitä lähtee.

Valtavasti perusteetonta uhriutumista, jolla perustellaan veemäinen käytös, jota väitetään voimaantumiseksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi neljä