Onko sinulle tehty koronatesti?
Tunnetko montakin jolle on tehty? Miltä tuntui? Kuinka kauan kesti vastauksen saaminen? Miten vastauksen sait?
Kommentit (19)
Ei oo tehty. Noudatan aika hyvin suosituksia, koska olen kotihiiri luonteeltani. Siksi varmaan ei ole ollut mitään oireita koko.
Tunnen aika montakin testin ottanutta, eri aikoihin pandemiaa ja eri puolilla Eurooppaa. Tunnen kolme koronan sairastanutta.
Kerran, viime toukokuussa. Se tuntui inhottavalta, kirvelevältä, mutta kesti vain hetken. Sain vastauksen seuraavana aamuna, tekstiviestinä.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Kerran, kesti hetken, eikä se tuntunut niin ikävältä (ei todellakaan niin ikävää, että pitäisi huutaa kuin teurastettava) ja tulos tuli samana päivänä negatiivisena
Joo kerran kun olin ihan muusta syystä sairaalassa. Ottivat vähän silleen "No katsotaan nyt tämäkin sitten". Vastaus tuli parissa tunnissa, negatiivinen.
Toista kertaa en suostu, niin veemäiseltä se tuntui.
Mulle tehtiin tällä viikolla, toisen hengitystieinfektion testauksen yhteydessä terveyskeskuksessa. Helppo nakki, ei sattunut eikä ahdistanut. Vastaus tuli noin puolessatoista vuorokaudessa.
Kahdesti tehty ja kamalaltahan se tuntuu. Ensimmäisellä kerralla tulos kesti 1,5 vrk ja toisella kerralla 7 tuntia. Negoja.
Kolme kertaa. Kokemus ei ole miellyttävä. Itse testi kestää kolme neljä sekuntia, ett kyllä siitä selviää. Joka kerta vastaus tuli alle 24h.
Mikä siinä testissä tuntuu kamalalta tai veemäiseltä? Kun eihän se ainakaan satu. Onko se tilanne vaan yleisesti järkyttävä?
Ei ole tehty mutta kahdelle sukulaiselle on. Toisen mielestä ihan hirveetä, toinen sanoi, että vähän epämiellyttävää mutta nopeasti ohi.
Menen toki testiin, jos oireita ilmenee.
Viidesti.
Olen terveydenhuollossa töissä ja hoidan syöpäpotilaita. Itse olen astmaatikko ja lisäksi kärsin helposti hengitystieoireista joita osittain aiheuttaa työpaikkani tietyissä tiloissa olevat sisäilmaongelmat; myös normaalistikin korkea ruumiinlämpöni (36,9) nousee helposti kolmekasiin ihan vaan siitä että olen syönyt jotain sopimatonta tai kun kesällä ihoni paloi auringossa. Joten sitten taas koronatestiin. Aina on ollut negatiivinen, ja ikinä en ole mitään tekstiviestejä saanut vaan käynyt katsomassa Omakannasta.
Vierailija kirjoitti:
Mikä siinä testissä tuntuu kamalalta tai veemäiseltä? Kun eihän se ainakaan satu. Onko se tilanne vaan yleisesti järkyttävä?
Se on paljon pahempaa kuin kipu.
Se on ennen kokematonta ja äärimmäisen vastenmielistä: tuntuu kuin joku ronkkisi aivojasi kepillä, kuin kipinöivä tornado yltyisi lähes pääsi keskellä. Ei sitä kestäisi sekuntiakaan pidempään... Näytteenottaja laskee kolmeen, mikä lievittää tuskaa ja luo uskoa siihen, ettei taju lähde.
Ei kannata mennä testiin, ellei joku vaadi.
Itse menin vain exän pyynnöstä, että tietää, onko altistunut. Muuten olisin vain sairastellut normaaliin tapaan, mitä ikinä onkin.
Viidellä tuttavalla oli korona. Kysyin mikä siinä oli pahinta ja sanoivat että se kun oli tikku nenässä.
Olen sairastanut influenssan vuosia sitten ja käynyt kaksi kertaa koronatestissä altistumisen takia ja voin sanoa että 10 sekuntia influenssaa oli 1 000 000 000 kertaa pahempi kuin koronanäytteenotto.
Muuten tilanne ei ollut yhtään järkyttävä. Sain istua autossa, ja näytteenottaja oli mukava ja ammattitaitoinen.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä sattui niin s**tanasti ekalla kerralla. Normaali, pitkä pumpulipuikko tökättiin voimalla molempiin sieraimiin, niin että taju meinasi lähteä. Silmistä valui vesi ja silmien taakse pakotti tunnin verran oton jälkeen.
Toisella kerralla tikku oli hyvin ohut ja harjapäinen. Hoitaja työnsi varovasti tikun nenä-nieluun ja käänteli sitä hetken. Ei sattunut ollenkaan, vaikka etukäteen pelkäsin aika kovasti.
8 testiä takana. Sisäilmaongelmista johtuvia pieniä flunssia vähän väliä. Negatiivinen testitulos on tullut seuraavana tai sitä seuraavana päivänä. Välillä testi sattuu hetken, välillä on täysin kivuton. Riippuu testaajasta. Kannattaa mennä testiin, jos on oireita. Saadaan mahdolliset altistuneet kiinni ja tartuntaketjut katkeamaan.
Tainnu nuokin testit jo kehittyä alkuajasta.
Yritin päästä huhtikuussa testiin, kun pojalla oli kuumetta, karsea yskä, kurkku kipeä ja kaikkea muuta tylsää ja minullekin tuli osa oireista, mutta en päässyt. En edes yksityiselle, vaan sain chat-lääkäriltä vain kolmen päivän saikun.
Huhtikuun jälkeen minulla ei ole ollut edes nuhaa.