Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tyroksiinin kanssa ongelmia..

Vierailija
30.01.2021 |

Eli labrat on aina ollut viitteissä, olo ei todellakaan, annosta säädelty suuntaan ja toiseen mutta ei vaikutusta. Jos otan annoksen aamulla, olen kuoleman väsynyt viiteen asti, pyörryttää, silmissä vilkkuu, hengästyttää... Jos otan puolet tyroksiinista aamulla, puolet neljän-viiden aikaan, olo on samanlainen koko päivän, ehkä vähän lievempänä mutta siis aamusta iltaan huono. Nyt viimeinen oljenkorsi on ottaa koko annos illalla. Ekat päivät olleet ok, ei aivosumua mutta väsyttää silti. Illalla lääkkeen jälkeen veto täysin pois ja aivosumua. Onko tässä nyt tultava siihen tulokseen, että tyroksiini ei vaan sovi mulle ja tarvitsen t3:n rinnalle? Kuusi vuotta elämästä mennyt tässä säätäessä, sitäkö tämä nyt on hautaan asti...

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko kokeillut olla ilman kokonaan, jos arvot viitteissä kuitenkin? Voisiko olla raudan puute oireiden takana? Onko ferritiini mitattu?

Vierailija
2/13 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko kokeillut olla ilman kokonaan, jos arvot viitteissä kuitenkin? Voisiko olla raudan puute oireiden takana? Onko ferritiini mitattu?

Kilpirauhanen leikattu pois, pakko pärjätä pillereillä. Ferrit yli 100 ja hemppa ylärajoilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä aloitin tänä aamuna ensimmäistä kertaa tuon lääkityksen.Vatsa meni ainakin sekaisin.Sen ymmärsin ,että tyhjään vatsaan pitää ottaa.Puolen tunnin päästä saa vasta syödä aamupalan ? Maitotuotteitta ei saa käyttää? Saako kahvin kanssa kauramaitoa mitä olen tähänkin asti käyttännyt.Mistään en ole saannut mitään tietoa.Lääkitys on nyt puolikas tabletti.

Vierailija
4/13 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos arvot pysyy lääkityksellä viitteissä, ei ratkaisu missään nimessä ole lääkityksen lopettaminen.

Itsellä iltaotto toimii hyvin. Otan Thyroxinin aikaisintaan tuntia ennen nukkumaanmenoa, uni tulee nopeasti ja aamulla olen ihan ”normaalin” virkeä. T3 arvo olisi tietysti hyvä mitata, jotta muunnon voisit varmistaa.

Vierailija
5/13 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos arvot pysyy lääkityksellä viitteissä, ei ratkaisu missään nimessä ole lääkityksen lopettaminen.

Itsellä iltaotto toimii hyvin. Otan Thyroxinin aikaisintaan tuntia ennen nukkumaanmenoa, uni tulee nopeasti ja aamulla olen ihan ”normaalin” virkeä. T3 arvo olisi tietysti hyvä mitata, jotta muunnon voisit varmistaa.

Okei, mulla on siis vielä yksi oljenkorsi, tuo myöhäisillan otto. Siinä vaan se, ettei iltapalaa tai alkoa paljon nautiskella... Mutta kokeillaan jos ei tämäkään toimi. Ap

Vierailija
6/13 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä aloitin tänä aamuna ensimmäistä kertaa tuon lääkityksen.Vatsa meni ainakin sekaisin.Sen ymmärsin ,että tyhjään vatsaan pitää ottaa.Puolen tunnin päästä saa vasta syödä aamupalan ? Maitotuotteitta ei saa käyttää? Saako kahvin kanssa kauramaitoa mitä olen tähänkin asti käyttännyt.Mistään en ole saannut mitään tietoa.Lääkitys on nyt puolikas tabletti.

Vatsa voi alkuun "herätä" tyroksiinista, mutta pitkäaikaista ongelmaa ei ole (sisältää kyllä laktoosia). Aamupalan vedän 10-20 min lääkkeestä, tärkeää syödä aamupala joka päivä samoihin aikoihin lääkkeestä ja mielellään samaa ruokaakin, ettei imeytymisessä tule heittoja. Ja vedä kauramaitoa ihan rauhassa, labroista sitten näkee jos tarvitsee annosta nostaa. Ja kun menet labraan, älä ota sinä aamuna lääkettä, ja koe otettava mahdollisimman nooeasti heräämisen jälkeen (TSH laskee aamun aikana). Mutta rutiinit samanlaisiksi joka aamu, niin pysyy tasaisena myös lääkitys. Ap

Vierailija
7/13 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja T3 ollut 3-5, eli viitteissä mutta alaosissa kuitenkin. Nyt oli tsh noussut 1,7 (ennen 0.5) vaikka annos ollut sama ja t4v pysynyt samana.

Vierailija
8/13 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites jodi, seleeni ja d-vitamiini? Ja soija pois, kokonaan.

Vierailija
9/13 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistään mitään tietoa?

Lääkkeen pakkausselosteesta?

Netistä?

Vierailija
10/13 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Okei, mulla on siis vielä yksi oljenkorsi, tuo myöhäisillan otto. Siinä vaan se, ettei iltapalaa tai alkoa paljon nautiskella... Mutta kokeillaan jos ei tämäkään toimi. Ap

Iltapalaa syön itse harvemmin, mutta jotkut ilmeisesti syö puoli tuntia lääkkeen oton jälkeen kevyesti. Lääkärin suositus mulle oli joskus, että vähintään kaksi tuntia pitää olla aterian ja lääkkeenoton välillä. Alkoholin en ole huomannut imeytymiseen vaikuttavan millään tavalla.

Vierailija
11/13 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mites jodi, seleeni ja d-vitamiini? Ja soija pois, kokonaan.

20 lääkäriä vuosien ajan etsinyt syytä, nuokin on poissuljettu, kuten useimmat muutkin sairaudet, joissa on samoja oireita mitä mulla on. Ap

Vierailija
12/13 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla huhtikuussa seuraavan kerran tuo verikoe.Yrittännyt lukea mitä tämä kilpirauhasen vajaatoiminta nyt muuttaa elämää.Täytyy sanoa ,että oli kyllä apteekissa fiksumpi ihminen kun lääkäri kenen kanssa puhuin puhelimessa.Illalla voin ottaa jatkosssakin mangnesium ja d vitamiini.

Vierailija
13/13 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ongelma ei ole tyroksiinissa vaan joku muu?