Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sanokaa mitä yksinasuva tekee 100m2 talolla??

Vierailija
30.01.2021 |

Tuttava osti 2 kerroksisen talon. Hieman alle 40v nainen. Ja tulee asumaan YKSIN. En tajua. Mukava varmaan siivota tuollaista hallia..

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sata neliötä on pieni omakotitalo.

Vierailija
2/37 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäpä kukaan tekee talolla. Jos vaikka asuu siellä? 

Asia ei kuulu sulle eikä kellekään toiselle yhtään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kateus vie kalatkin vedestä...

Vierailija
4/37 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elää mukavasti.

Vierailija
5/37 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ö, sataan neliöön mahtuu kaksi makuuhuonetta ja sauna. Toinen makuuhuone punttisaliksi ja työhuoneeksi, niin sehän on käytännössä saunallinen kaksio.

Vierailija
6/37 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuu siellä.

Vierailija
7/37 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ex naapuri oli myös aivan närkästynyt miten lapseton pariskunta voi rakentaa 200 m2 kahdessa kerroksessa olevan talon, kun eiväthän he tarvitse sitä mihinkään.

Naapuri itse ahtautui 100 m2 viisihenkisen perheen kanssa.

Naurattaa nämä muiden puolesta harmistujat 😂

Vierailija
8/37 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän se sinulle kuuluu? On ihan normaalia haluta omakotitalo ja oma piha, ei siihen perhettä tarvita. Pienen ostaminen (<60m2, koppi jossa ilmeisesti mielestäsi yksinäisen kuuluisi asua) taas on pöljää paitsi siksi että se ei oikein taitu perheen laajenemisen lisäksi esimerkiksi isompiin juhliin tai sukulaisten majoitukseen, sellaista on tulevaisuudessa vaikea myydä jos tarve on.

Jos vielä tässä elämäntilanteessa olisin yksin, toimisin juuri kuten tuttusi. Oma talo ja oma piha, toimisto, erillinen taidetila ja tarvittaessa tilaa myös vieraille muutenkin kuin olkkarin sohvalta. Ei niitä huoneita tarvitse koko ajan olla siivoamassa, jos niitä käyttää vähemmän tai ei ollenkaan. Pieni hinta se vähäinen työnlisäys on omasta rauhasta.

Vierailija
9/37 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öö, jos vaikka yksin eläminen tuntuu vähemmän yksinäiseltä, jos on sentään vähän tilaa ympärillä hengittää eikä tunnu että seinät puristuu niskaan.

Vierailija
10/37 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on 141 neliötä ja asun yksin. Avioeron jälkeen lunastin tämän (2009) itelles ja nyt lapset aikuisia asuu omillaan.

Vierailija
11/37 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä harvinaisempaa naiselta. Miehethän jäävät aina erojen jälkeen yksinään isoihin taloihin. Ja naiset muuttavat lasten kanssa pikkukoppiin. 

Vierailija
12/37 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla 90 neliön talo, rakennettu 1930 ja ihan yksin hankittu ja maksettu. Keittiö, olkkari, makuuhuone ja työhuone, ihan sopivasti yhdelle.

N48

Vierailija
13/37 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuuko joku muka alle sata neliöisessa kämpässä?En usko!Ja siivoaja hoituu kotitalousvähennyksellä eli tulee tarjottua ihmiselle vielä töitä!

Vierailija
14/37 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on pieni ok-taloksi. Tuon kokoiseen mahtuu 2 makuuhuonetta, oh, kylppäri, sauna, keittiö, ehkä jopa khh.

Meitä asuu 3 tuon kokoisessa eikä meinata mahtua. Yksin asuvalle tuohan on just sopiva.

Vierailija
15/37 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon helpompaa itse asiassa siivota 100 neliötä vähän avarampaa tilaa kuin vaikka 50 neliötä, joka on täyteen survottu tavaraa.

Vierailija
16/37 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tällä asialla ole ap mitään tekemistä sen kanssa tajuatko sinä asiaa vai et. Jokainen päättää itse miten haluaa asua ja jos hänellä on varaa ja haluaa tuon kokoisen niin hänellä on varmasti sille käyttöä ja tarvetta.

Vierailija
17/37 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla nyt 60 neliötä ja tarvitsisin tähän 20-40 neliötä lisää eli kuulostaa ihan hyvältä, haluaisin ehkä yhteen kerrokseen tai sitten pitäisi ehkä olla vielä suurempi, että huoneet olisivat riittävän suuria. 

Siivooja auttaa tarvittaessa. 

Vierailija
18/37 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset ovat tottuneet kanikoppiasumiseen ja pitävät sitä normaalina.

Vierailija
19/37 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä asun yksin isossa talossa. Lapset ja lapsenlapset käy usein luonani. Kauempana asuvat sukulaiset on myös tervetulleita pitemmäksikin aikaa. Korona kyllä nyt on rajoittanut vierailuja , mutta toivottavasti pian taas voivat tulla.

Vierailija
20/37 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asuuko joku muka alle sata neliöisessa kämpässä?En usko!Ja siivoaja hoituu kotitalousvähennyksellä eli tulee tarjottua ihmiselle vielä töitä!

Tolla logiikalla ihminen voi olla työttömänä sen takia kun se työllistää virkailijoita.