Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Edelliset kuukautiset olleet monta kuukautta sitten

Vierailija
30.01.2021 |

ja nyt yhtäkkiä tiputteluvuotoa. Luulin jo että kk olis loppuneet kokonaan.
Kuuluuko tällainen vaihdevuosiin?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuluu

Vierailija
2/13 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäinen olet? Voit olla myös raskaana!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä ihan hyvä käydä tsekkaamassa ettei mikään kasvain siellä tiputtele. Niiden riski kasvaa vaihdevuosien myötä.

Vierailija
4/13 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 45 v. Raskaana en kyllä voi olla.

Vierailija
5/13 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä ihan hyvä käydä tsekkaamassa ettei mikään kasvain siellä tiputtele. Niiden riski kasvaa vaihdevuosien myötä.

Ultra tehty syyskuussa viime vuonna.

Vierailija
6/13 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen 45 v. Raskaana en kyllä voi olla.

====

Vaihtarit häämöttää.

Vierailija
7/13 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö 45 ole vähän nuori vaihdevuosille? Minun suvussani ne ovat aina alkaneet yli viisikymppisinä, joten luulin tuon olevan se "normaali" ikä. Kai siinä on sitten vaihtelua.

Vierailija
8/13 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Papa-koe?

Vierailija
9/13 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovulaatiota ei tapahdu ja kierto pitkittyy pitkittymistään kunnes alkaa tiputteluvuoto ja kun kunnon vuoto alkaa niin voi vuotaa pitkään ja paljon. Jos häiritsee niin hormonikierukka tai keltarauhaskuurit kerran kuussa kiertoa tasaamaan. Suosittelen kyllä kierukkaa, hoitaa ehkäisynkin samassa kun se ovulaatio voi sinun ikäisellä ihan hyvin sieltä joskus tapahtua aika ajoin. Ja raskaudessa iän tuomat riskit sitten kromosomihäiriöihin, rypäleraskauteen ym. Mutta käy gynellä, tarvittaessa ottavat sen kohdun limakalvonäytteen samalla ettei ole mitään limakalvon liikakasvua joka johtuu siitä että ovulaatiota ei tapahdu (tai etenkin jos olet ylipainoinen, rasvakudos tuottaa ylimääräistä estrogeenia ja kasvattaa kohdun limakalvoa, voi johtaa pahimmillaan pitkittyessään kohtusyöpään vuosien saatossa).

Vierailija
10/13 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Papa-koe?

On otettu kaksi vuotta sitten ja tehty se HPV-testi joka oli negatiivinen ja gyne sanoi, että papaa ei tarvitse ottaa nyt.

Vierailija
11/13 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö 45 ole vähän nuori vaihdevuosille? Minun suvussani ne ovat aina alkaneet yli viisikymppisinä, joten luulin tuon olevan se "normaali" ikä. Kai siinä on sitten vaihtelua.

No on vaihtelua, tuon ikäisenä mullakin tuli vaihdevuodet. Mulla viimeiset, niukat kuukautiset oli ihan järkyttävän kivuliaat, vastasivat pahimman luokan synnytystä. Sitten jonkin aikaa kuumat aallot, nekin kyllä sitä tasoa, että hyvä kun töissä pystyi käymään. Menin heti gynelle, hormonipillerit kehiin ja heti helpotti.

Vierailija
12/13 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No on vaihtelua, tuon ikäisenä mullakin tuli vaihdevuodet. Mulla viimeiset, niukat kuukautiset oli ihan järkyttävän kivuliaat, vastasivat pahimman luokan synnytystä. Sitten jonkin aikaa kuumat aallot, nekin kyllä sitä tasoa, että hyvä kun töissä pystyi käymään. Menin heti gynelle, hormonipillerit kehiin ja heti helpotti.

Eikä vaihdevuodet välttämättä pamahda päälle kerralla. Ne alkaa vaivihkaa esioireilla. Esioireet voi kestää jopa useita vuosia. Itse olen 45v. ja olen huomannut että vaihdevuodet on alkaneet oireilla. Itsellä hormonikierukka, joten se tasaa oireita, mutta silti niitä huomaa. Pms on pahentunut, rinnat aristaa, mieliala vaihtelee, nukkuminen on hankalampaa. Saas nähdä miten pahaksi tää vielä menee. Onneks noi oireet on vielä lieviä eivätkä haittaa elämää.

Vierailija
13/13 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei todellakaan ole nuori vaihdevuosiin. Valot päälle nyt. Aivan normaali-ikä vaihdevuosien alkamiselle, oireet voivat kestää vuosia ennen kuin menopaussi on ohi.