Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vastaamon tietomurto - ”Vastuullista journalismia” suomalaisittain

Vierailija
29.01.2021 |

”Pahin tapahtui” -uutisoi IS 28.1.2021.

Media lietsoo Vastaamossa epäonnekseen asioineiden ihmisten tuskaa.

Aamulehti, IS ja YLE edesauttivat potilastietojen leviämistä mainostamalla 28.1.2021, että potilastietoja oli kirjoitusaikaan ladattavissa jopa julkisen verkon puolelta. Eli kaikki itse pahasti terapian tarpeessa olevat luuserit saivat tästä kehoituksen ladata koneelleen paskaa, jolla pilata muiden elämiä. Miltä tuntuu uhreista tieto siitä, että informaatio leviää verkossa hallitsemattomasti, samalla kun Suomen valtio ei ota asiakseen uhrien yksityisyyden suojaamisen parantamista tehokkaasti? Hetun saa vaihtaa, mutta ajokortit, passit ja muut kustannukset jäävät uhrin omalle vastuulle.

Keski-Uusimaan uutisoi, että virkamiesten työsähköpostiosoitteita olisi yhdistetty tor-verkossa levitettäviin potilastietoihin. Mitä yhteiskunta meinaa tehdä asialle? Ei kenenkään kuuluisi joutua vaihtamaan nimeään tai muuttamaan muualle tämän takia. Ihan Suomelle tyypillinen tilanne tämä tuntuisi olevan, kärsiä saavat ne, jotka koittavat pärjätä rehellisin keinoin.

MTV3 ja IS uutisoivat STT:n ja Ylen nähneen tor-verkossa leviävän potilastietopaketin tiedostonimineen ja toteavat tiedostojen olevan oikeiden henkilöiden nimillä. MTV3 mainitsee _osan_ potilastiedoista olevan aitoja. Miten asia on tarkistettu?
Ne yksityishenkilöt, joiden tietoja on levitetty, eivät ole näitä kuitenkaan itse nähneet. Media jatkaa uhrien yksityisyyden päälle kusemista tältäkin kantilta. Eikö ole selvää, että uhrien pitäisi itse nähdä nämä asiat ennen mediaa.

Keskustelupalstoilla juorutaan, että asiakkaiden nimiä on yhdistetty vääriin potilastietoihin. Hyvä Suomi!

Odotetaanko, että uhrien on itse syyllistyttävä rikokseen käymällä itse lukemassa minkälaista paskaa nimeen on yhdistetty tor-verkossa?

Yleisesti mediassa voivotellaan, että ”kun nyt on uhreja niin lyöty”, samalla aiheuttaen suurimmat traumat vastaamon entisille asiakkaille.

Mikä on vastuullista journalismia?
Odottaako Suomen valtio, että Vastaamon uhrit nostavat kanteen myös mediaa vastaan avunannosta identiteettivarkauksiin, avunannosta törkeään yksityiselämään kohdistuvan tiedon levittämiseen ja avunannosta kunnianloukkauksiin?

Mitään tilannetta edistävää tässä yhteiskunnassa ei ole osattu uhrien näkökulmasta tehdä, päinvastoin. Ainoa asia mitä vastaamon ja pullaposkihakkereiden uhreille on tässä kohtaa tarjottu on terapia. Mitäpä luulette, moniko tässä vaiheessa kokee hyötyvänsä terapeuttien päänsilityksistä?

Tietomurron uhreille koko sirkus maksaa saatanallisen henkisen kärsimyksen lisäksi huomattavan määrän rahaa, yksityisyyden ja identiteetin.

Joku taho neuvoo, mistä uhrit voivat nyt lähteä anelemaan korvauksia. Kuten joku joskus sanoi, HAISTAKAA PASKA.

Tämä luusereiden paapomiseen ja voivotteluun keskittävä takapajuinen yhteiskunta ei nyt yhtään ymmärrä mitä on tekemässä.

Se, miten tämä asia hoidetaan määrittää hyvin pitkälle sitä, mihin suuntaan ”hyvinvointivaltiomme” kehittyy. Haluammeko jatkaa hyvinvointivaltion kehittämistä vai olla valtio, jossa oikeutta saa parhaiten ottamalla sen omiin käsiinsä?

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä niitä pääsee katsomaan, kiinnostaisi kyllä ja paskat nakkaan millekään vastuullisuudelle ja muullekaan sensuurille?!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kaksi