Hinnat ovat hurjasti nousseet tässä vuoden aikana! Ei varaa syödä!
Vaikka olen töissä, niin ostan kokoajan yhä vähemmän ja halvempaa :(
Mitä järkeä elää näin?! Ja joo me kaikki emme voi olla juristeja tai lääkäreitä!
Kommentit (10)
Enpä ole huomannut. Viimeksi käytiin kaupassa (Lidl) viime viikon tiistaina, ostettiin siis tyhjiin kaappeihin mm. kasviksia, hedelmiä, jauhelihaa, säilykkeitä, koiranruokaa, shampoota, pyykinpesuainetta, perunoita, pekonia, salaatti-aineksia, ruisleipää, jauhoja, olutta, juustoja, yrttejä, pähkinöitä,talouspaperia ja jogurttia.
Ja mulle ripsiväriä.
Lasku 86,20.
Huomisellekin on vielä sapuskaa. Ja mun mies syö PALJON, fyysistä työtä kun tekee.
Mä en saa tällä hetkellä kuin Tt-tukea, että ei tässä rahoilla juhlita. Ja hyvin pärjätään.
Ruoka on todella kallista Suomessa, 20:lla eurolla ei saa oikeastaan yhtään mitään kaupasta. Markka-aikaan 100 markalla sai paljon ruokaa kaupasta. 200 markalla osti isot viikonlopun ruoka-ostokset kevyesti. Nykyään menee sitten se 100 euroa eli 600 markkaa. Euro on täyttä kusetusta. Kaupat senkun rikastuvat, Pirkkalan Citymarketin omistaja jäi sapattivapaalle, ilmeisesti tienasi miljoonansa toisten selkänahasta, jäi vapaille, voi todellakin kysyä mitä nämä kaupppiaat oikein tienaavat. Ylihintaista ruokaa suomalaisille, todella törkeää kusetusta. Esimerkiksi, Saksassa ruoka on paljon halvempaa ja palkat ovat hyvät.
Ei ruoka paljon maksa. Satasella jo aikuinen pärjää kuukauden. Mutta kaikki muu maksaa kohtuuttomasti.
Ne mitään ole nousseet. Ja mä olen köyhä.
Pölyimuripussit 1e enemmän. Jotain ruokatuotteisiin tullut 20-70 senttin korotuksia. Tämä on aika paha!
Vierailija kirjoitti:
Ruoka on todella kallista Suomessa, 20:lla eurolla ei saa oikeastaan yhtään mitään kaupasta. Markka-aikaan 100 markalla sai paljon ruokaa kaupasta. 200 markalla osti isot viikonlopun ruoka-ostokset kevyesti. Nykyään menee sitten se 100 euroa eli 600 markkaa. Euro on täyttä kusetusta. Kaupat senkun rikastuvat, Pirkkalan Citymarketin omistaja jäi sapattivapaalle, ilmeisesti tienasi miljoonansa toisten selkänahasta, jäi vapaille, voi todellakin kysyä mitä nämä kaupppiaat oikein tienaavat. Ylihintaista ruokaa suomalaisille, todella törkeää kusetusta. Esimerkiksi, Saksassa ruoka on paljon halvempaa ja palkat ovat hyvät.
Vaihda kauppaa tai muuta Saksaan. Älä täällä valita.
Tänään kävin saksalaisomisteisessa kaupassa. Nimi alkaa L-kirjaimella.
Ostin 5 kauppakassillista ruokaa. Perunaa, porkkanaa, kaalia, sipulia, paprikaa, tomaattia, kurkkua, banaania, kiiviä, kanaa, linssejä, pastaa, riisiä, tomaattimurskaa, leipää, margariinia, maitoa, ranskaviikoilta ostin monta pussia valmisratatouillea ja vihreitä pakastepapuja. Vielä oli myös tarjolla xxl-viikoilta pakastemansikoita. Herkuiksi ostin Pepsiä ja karkkia.
5 kauppakassillista ruokaa maksoi noin 70 euroa.
Lisäksi olen aiemmin tällä viikolla ostanut toisesta kaupasta tarjouksesta paistinjauhelihaa, silakkafileitä ja tarjousappelsiineja noin 20 eurolla. Nyt onkin meillä syötävää kahdelle hengelle noin 14 päiväksi. Hieman täytyy viikon päästä käydä ostamassa lisää maitoa, mutta siinä se.kahden viikon ruoat noin satasella, kun ajattelee, että sitten viikon päästä täydennetään kympillä maitotuotteita.
Vierailija kirjoitti:
Enpä ole huomannut. Viimeksi käytiin kaupassa (Lidl) viime viikon tiistaina, ostettiin siis tyhjiin kaappeihin mm. kasviksia, hedelmiä, jauhelihaa, säilykkeitä, koiranruokaa, shampoota, pyykinpesuainetta, perunoita, pekonia, salaatti-aineksia, ruisleipää, jauhoja, olutta, juustoja, yrttejä, pähkinöitä,talouspaperia ja jogurttia.
Ja mulle ripsiväriä.
Lasku 86,20.
Huomisellekin on vielä sapuskaa. Ja mun mies syö PALJON, fyysistä työtä kun tekee.
Mä en saa tällä hetkellä kuin Tt-tukea, että ei tässä rahoilla juhlita. Ja hyvin pärjätään.
Joo mut tuo on sitä et aina täytyy tyytyä halvimpaan lihaan. Yleensä just siihen jauhelihaan. Sitä tulee korvistakin jo.
Jos haluaa kunnon pihvin laatulihasta niin kahden pihvin pakkaus maksaa 15-20 euroa.
En jaksa kun näihin aina rynnii vastaamaan vain nämä kauraryyni ja halvin paistijauheliha tyypit. Kyllä me tiedetään, että perunoita ja sipulia syömällä pyayy just ja just budjetissa. Mut jos haluaa jotain vähänkin laadukkaampaa herkkua, niin summa kohoaa heti taivaisiin. Joku savustettu lohikin on niin kallista, että meinaa pyörtyä, ja se olisi niin herkkua. Samoin kaikki kunnon punainen liha maksaa järkyttävästi.
Paljonkos ne hinnat prosenteissa sinun mielestäsi ovat nousseet?