Korkeakouluopiskelijoiden terveydenhoitomaksu
Kommentit (48)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Råtta69 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka tiukilla ihminen voi taloudellisesti olla jos neljäkymppiä/ lukukausi on liikaa pyydetty terv. huollosta.
No opiskelija voi olla. Esim. minä saan rahaa vain about 500e/kk. en nosta lainaa. Toki voi tehdä töitä opintojen ohella.
Miten ihmeessä maksaisit sitten YTHS:n ulkopuolisen hoidon? Pari terveyskeskuskäyntiäkin on useimmissa kunnissa enemmän kuin tuo yhden lukukauden maksu.
Itse sain luottotiedottomana opiskelijana ilmaiset tk-käynnit, tk-laskut lähetin Kelan maksettavaksi, lääkkeisiin tietysti sain maksusitoumuksen.
Eli vastuuttomuus elämässä kannattaa. Kaikki vaan muiden hoidettavaksi. Sylettää.
Jep, vituttaako? Nami nami. :D Kävin myös poistattamassa pari viisaudenhammasta ja muutaman kerran hammaskivet poistattamassa lähihammashoitolassa. :)
Onneksi ei tarvinnut lisää velkaa pankista ottaa, toimeentulotuella ja asumistuella sai hyvin käytyä opinnot loppuun. Vielä pari vuotta odotettava niin luottotiedot palautuu.
Ei vain voi ymmärtää tällaista itsekkyyttä. Oletko mielestäsi joku erityistapaus jolla on oikeus hyväksikäyttää muita? Vai pitäisikö kaikilla opiskelijoilla olla toimeentulotukioikeus, eli maksaisitko mielelläsi enemmän veroja? Tämä olisi minulle ok, aika monelle ei. Tuet kuuluu niitä oikeasti tarvitseville, ja kaikille samoilla säännöillä.
Siksi pitäisi olla perustulo, niin purkautuu tuo saakelinmoinen Kela-suojatyöpaikkahimmeli. Häviäisi täysin turhat etuuskäsittelijän työt, ihan helposti olisi tuollainen automatisoitavissa, kaikille kilahtaisi kuun alussa rahat tilille ja kaikki olisivat tyytyväisiä (paitsi ne työttömäksi jäävät täysin turhat etuuskäsittelijät).
Enpä usko, että perustuloa voisi asettaa niin suureksi, että se kattaisi kaikille sen saajille kaikki mahdolliset välttämättömät kulut. Aina tarvitaan joku harkinnanvarainen osa ja siten työvoimaa, toki nykytilannetta vähemmän.
Kelalle koituu aivan turhia kuluja näistä suojatyöntekijöistä, ja maksaahan se noiden virastotalojen ylläpito ja kunnostuskin valtiolle maltaita.
Miksi työterveyshuollon käyttäjän pitää maksaa? Miksei napata suoraan opintotuesta?
Eli vastuuttomuus elämässä kannattaa. Kaikki vaan muiden hoidettavaksi. Sylettää. [/quote] Jep, vituttaako? Nami nami. :D Kävin myös poistattamassa pari viisaudenhammasta ja muutaman kerran hammaskivet poistattamassa lähihammashoitolassa. :)
Onneksi ei tarvinnut lisää velkaa pankista ottaa, toimeentulotuella ja asumistuella sai hyvin käytyä opinnot loppuun. Vielä pari vuotta odotettava niin luottotiedot palautuu. [/quote]
Kaikenlaisia vastuuttomia luusereita.... Noh, odottele rauhassa luottoja, mä olen napsinut asunnon omarahoituksen kasaan päivystyksillä ja pääsen kevään aikana muuttamaan omaan asuntoon, kunhan sopiva löytyy. :D Niin ja turha on kadehtia, ihan itse töitä tekemällä mennään elämässä eteenpäin. :) Alkuperäiseen kysymykseen: Maksu on oikein hyvä!!
Vierailija kirjoitti:
Opiskelen työn ohessa ja asun yli 200 kilometrin päässä opiskelupaikkakunnalta. Minulla on kattava työterveyshuolto. Maksan siis täysin turhasta.
Niin minäkin, opiskelen yamkia. Mutta ei ole pakko käyttää opiskelupaikkakunnan yths:ää. Kävin jo kätevästi työpäivän lomassa hammaslääkärissä yths:llä ihan työskentelypaikkakunnallani 😊
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta huono homma, jos ei koko vuotena ole asiaa käyttää terveydenhoitopalveluja, niin maksan turhasta!
Sillä rahalla olisi saanut opiskelijana ruokaa kassillisen. Parempi olisi, että silloin kun käyt eka kerran vuoden aikana esim. lääkärillä, niin sillon vasta maksettaisiin se maksu ja jos et käy ollenkaan, niin et maksa ollenkaan.
Etkö ajatellut edes hammaslääkärin tarkastuksessa käydä?
Eri, mutta nyt se on vähän niin kuin pakko. Tähän mennessä saanut ilmaisen terveydenhoidon ja hammaslääkäripalvelut työnantajan kautta 30% omavastuulla, mutta pitääpi testata jos opiskelijana saa vielä halvempana. Eli tulen täysin turhaan tukkimaan YHTS:n palvelut, mutta maksava asiakkaana onhan minulla oikeus :)
Does not compute.
Mikä ilmainen se on jo jostain pitää maksaa 30%.... vai mikä tuo omavastuu on. 30% ilmaisesta on sama kuin 100% ilmaisesta...
Oletko käynyt hammaslääkärissä terveyskeskuksessa?
Ilmainen terveydenhoito = ilmainen terveydenhoito. Koskee sairastumista, perussairauksien hoitoa, labrat & lääkärikäynnit.
Hammaslääkäri on työnantajan tarjoama bonus, maksan 30% ja loput menevät firman piikkiin: tarkastukset, paikkaukset, huollot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta huono homma, jos ei koko vuotena ole asiaa käyttää terveydenhoitopalveluja, niin maksan turhasta!
Sillä rahalla olisi saanut opiskelijana ruokaa kassillisen. Parempi olisi, että silloin kun käyt eka kerran vuoden aikana esim. lääkärillä, niin sillon vasta maksettaisiin se maksu ja jos et käy ollenkaan, niin et maksa ollenkaan.
Etkö ajatellut edes hammaslääkärin tarkastuksessa käydä?
Eri, mutta nyt se on vähän niin kuin pakko. Tähän mennessä saanut ilmaisen terveydenhoidon ja hammaslääkäripalvelut työnantajan kautta 30% omavastuulla, mutta pitääpi testata jos opiskelijana saa vielä halvempana. Eli tulen täysin turhaan tukkimaan YHTS:n palvelut, mutta maksava asiakkaana onhan minulla oikeus :)
Does not compute.
Mikä ilmainen se on jo jostain pitää maksaa 30%.... vai mikä tuo omavastuu on. 30% ilmaisesta on sama kuin 100% ilmaisesta...
Oletko käynyt hammaslääkärissä terveyskeskuksessa?
Ilmainen terveydenhoito = ilmainen terveydenhoito. Koskee sairastumista, perussairauksien hoitoa, labrat & lääkärikäynnit.
Hammaslääkäri on työnantajan tarjoama bonus, maksan 30% ja loput menevät firman piikkiin: tarkastukset, paikkaukset, huollot.
Eli ei ole ILMAINEN kuten väitit ensin.
Vierailija kirjoitti:
YTHS ainakin aiemmin ollut yliopisto-opiskelijalle hyvä ja todella halpa.
Aiemmin se YTHS:n maksu perittiin ilmoittautumisen yhteydessä yo-kunnan jäsenmaksun kanssa. Uudessa systeemissä ammattikorkeakoulun opiskelijat tulevat ymmärtääkseni saman terveydenhuoltojärjestelmän piiriin ja maksutapaa vain muutettiin.
Hammaslääkäri oli ainakin edullinen YTHS:ssä.
Does not compute.