Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pidätkö lapsista?

Vierailija
29.01.2021 |

On ihmisiä, jotka rakastavat lapsia ja viihtyvät heidän seurassaan ja hakeutuvat tiettyihin ammatteihin tämän tuntemuksensa vuoksi.

On ihmisiä, jotka eivät voi sietää lapsia (vaikka sitä eivät koskaan ääneen sanoisikaan).

Kumpaan ryhmään sinä kuulut? Vai jonnekin näiden kahden välille?

Mä pidän vain omista lapsistani. Muiden lapset ei kiinnosta ehkä saa mitään "aww ihqq" -tuntemuksia vauvojen näkemisestä. Esim. opettajana tai päiväkodin "tätinä" työskentely olisi hirveää painajaista.

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin kasvatetut lapset voivat olla suloisia, vaikka ei niiden jutut mua kiinnosta. Huonosti kasvatettuja en voi sietää. Omasta varmasn pidän, kun se syntyy. Voinhan kasvattaa sen juuri sellaiseksi, kuin haluan.

Vierailija
2/29 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaukseni tähän on suora lainaus Viivi & Wagnerista. Sama kuin kysyisit pidänkö aikuisista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pidä. Olen huono lasten kanssa. Lapset ovat vähän pelottavia jopa, ikinä ei tiedä mitä niiden suusta tulee ulos ja ne tuijottaa oudosti välillä :D Toki olen ollut tekemisissä sukulaisieni lapsien kanssa ja heidän kanssa ihan ok menee.

Vierailija
4/29 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään tosi paljon lapsista ja vauvat on niin suloisia. Oon aina pitänyt lapsia suloisina ja pidän edelleen sekä mun on helppo olla lasten kanssa. :) Mun on helpompi olla lasten kanssa usein kun aikuisten. :D Vauvat myös tykkää musta, tuijottaa, jne. :D Vauvat on niin hauskan näköisiä ja ihania, aina kun nään vauvan tekee mieli ottaa se syliin ja hoivata. :) Ihan sama kenen vauva on. :D

Ja joo, siks oon myös lastenhoitaja että lapsista tykkään joskaan työ muuten ei oo niin ihanaa kaikilta osin mutta ne lapset on. :)

Vierailija
5/29 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukulaisten ja kavereiden lapset ovat ihan kivoja. Heidän kanssaan on hauska leikkiä ja jutella. En kuitenkaan haluaisi omia lapsia, koska niistä olisi liikaa vaivaa ja vastuuta.

Vierailija
6/29 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun minulta kysytään pidänkö lapsista, joudun kysymään tarkennusta: keitettyinä vai paistettuina?

Vierailija
7/29 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihasin lapsia jo silloin, kun olin itse lapsi. Eikä se siitä ole mihinkään muuttunut, ovat niin lähellä apinoita. 15-vuotiaan kanssa voi alkaa jo jotenkin keskustella järkevästi.

Vierailija
8/29 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Minulle on painajaista jos joku tuo harrastuksissa tai työpaikalla ihasteltavaksi vauvan. En halua sitä syliin enkä osaa sanoa siitä mitään positiivista. Semmoiset alakouluikäiset jostain syystä imeytyy mun seuraan ja sitten koetan viihdyttää. Aaaapuva

Vierailija
9/29 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin kasvatetut lapset voivat olla suloisia, vaikka ei niiden jutut mua kiinnosta. Huonosti kasvatettuja en voi sietää. Omasta varmasn pidän, kun se syntyy. Voinhan kasvattaa sen juuri sellaiseksi, kuin haluan.

-Usein myös on ikäkausia, jollon joku "kokematon" voi luulla että kyse on huonosta kasvatuksesta jos lapsi vaikka väittää vastaan vaikka kyse olisi ikätason mukasesta käytöksestä. Itse taas nään enemmän vikaa aikuisissa, kun lapsissa, sekä yleisissä käytöstavoissa että kasvattajina kun että kohdistaisin sen "en tykkää"-mielipiteen niihin lapsiin.

Vierailija
10/29 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän kovasti, jos ovat saaneet kasvatusta kotona. Röyhkeitä älämölö kakaroita en voi sietää, vaikkei se heidän vikansa olekaan, vaan möllien vanhempiensa.

Vierailija
11/29 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, etenkään suomalaisista lapsista koska ovat yleensä huonokäytöksisiä.

Vierailija
12/29 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän lapsista, mutta en osaa olla luontevasti heidän seurassaan. Jos joku puhuu minulle oma-aloitteisesti, jutustelen kyllä takaisin. Silloin ahdistaa /on kiusaantunut olo, jos lapsen vanhempi on vieressä. Tuntuu, että he arvostelevat.

Olin nuorempana parempi lasten kanssa ja aina "leikkitätinä" sukujuhlissa. Haaveilin jopa lastentarhanopettajan ammatista. Vanhemmiten olen erakoitunut ja tullut ujommaksi.

Vierailija
13/29 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pidän lapsista, mutta en osaa olla luontevasti heidän seurassaan. Jos joku puhuu minulle oma-aloitteisesti, jutustelen kyllä takaisin. Silloin ahdistaa /on kiusaantunut olo, jos lapsen vanhempi on vieressä. Tuntuu, että he arvostelevat.

Olin nuorempana parempi lasten kanssa ja aina "leikkitätinä" sukujuhlissa. Haaveilin jopa lastentarhanopettajan ammatista. Vanhemmiten olen erakoitunut ja tullut ujommaksi.

Lisäksi töissä on vaivaannuttavaa, jos joku tuo vauvan tai lapsia näytille. En tiedä, mitä pitää sanoa. Mutta jos joku tuo koiran, sekoan täysin ja minut löytää lattialta istumassa koirulin kanssa. 😄

Vierailija
14/29 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsien tekeminen on ihan mukavaa touhua.

Vierailija
15/29 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

:D

Jep, juuri sellaiseksi kuin haluat. En tapaa ivailla toisenlaisen elämän eläneille ihmisille mutta tää kyllä vasta 16 vuoden vanhemmuuden jälkeen vähän naurattaa. Moni kokeneempi vanhempi saattaa nauraa vielä enemmän.

Jos haluat hyvää seuraa, se kannattaa valita aikuisista jotka myös haluavat olla seurassasi. Vinkkinä.

Vierailija
16/29 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään vauvoista, mutta noin 4-11 -vuotiaat ovat hirvittäviä.

Itselläni on kaksi aikuista lasta.

Vierailija
17/29 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Periaatteessa tykkään lapsista ja pidän heitä yleensä somina ja hauskoina, mutta en jaksaisi viettää aikaa heidän kanssaan kovin pitkään. En jaksaisi esim. vahtia lapsia. Vähän aikaa on ihan kiva jutella tai esim. pelailla lapsen kanssa.

Omia ei ole enkä halua.

Vierailija
18/29 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastaukseni tähän on suora lainaus Viivi & Wagnerista. Sama kuin kysyisit pidänkö aikuisista.

Just tää, koko kysymys on toivoton.

Vierailija
19/29 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pidä! Lapset sontii ja kuolaa. Pitävät ääntä. Juoksevat ja lällättävät! Hyi saaatana!

Vierailija
20/29 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suhtaudun lapsiin neutraalisti, vähän kuten tuntemattomiin ihmisiin yleensäkin. Mitään ihastuneita huudahduksia tai vastaavaa ne eivät kuitenkaan saa aikaan, edes vauvana. En tiedä loukkaantuiko yksi tuttu kun kysyi haluanko pidellä vauvaa ja hieman hämmentyneenä sanoin ihan rehellisesti, että en tarvii kiitos. :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän seitsemän