Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En tiedä yhtään akateemista joka suhtautuisi koronaan

Vierailija
29.01.2021 |

vähitellen. Ainoastaan tiedän amistaustaisia koronan vähättelijöitä. Mistä tämä kertoo?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis vähitellen = vähätellen

Vierailija
2/22 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mun suhtautuminen on vähitellen muuttunut. Aluksi en ollut siitä huolissani, sitten olin tosi huolissani, kesällä taas melkein unohdin asian ja taas olen melko huolissani. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama huomio. Akateemiset ottavat hoitavat amskit kaupassa yms ihan normisti ilam hirvettä hössötystä. TIeteen mukaan mennään.

Vierailija
4/22 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertoo siitä että elät kuplassa. Itse tunnen sekä amistaustaisia että akateemisia koronahysteerikkoja ja vähättelijöitä, ja tietysti niitä keskitien kulkijoita. Akateemisissa ehkä ero on siinä että eivät pahemmin postaa mielipiteitään someen vaan koronavähättely tulee ilmi vasta keskusteltaessa.

Vierailija
5/22 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Akateemiset ottavat hoitavat amskit kaupassa yms ihan normisti ilam hirvettä hössötystä. "??

Vierailija
6/22 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Akateemiset on usein just hyvin vahvasti ryhmäpaineen alla mukautuvaa porukkaa, mihin viittaa jo heidän voimakas identifioitumisensa omaan akateemiseen viiteryhmäänsä.

Samalla tavoin akateemiset suhtautuvat yleensä maaha nmuuttoon yksiselitteisen myönteisesti ja kannattavat ilmastonmuutoksen torjuntaa stereotyyppisen vihreän keinovalikoiman avulla.

Vierailija
7/22 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla sama huomio. Akateemiset ottavat hoitavat amskit kaupassa yms ihan normisti ilam hirvettä hössötystä. TIeteen mukaan mennään.

https://www.suomenmaa.fi/uutiset/stmn-maskiselvitys-maskien-hyodyista-e…

Selvitykseen osallistunut emeritaprofessori Marjukka Mäkelä sanoi selvityksen luovutustilaisuudessa, että kansainvälisen saatavilla olleen tutkimusnäytön perusteella kasvosuojusten käytön vaikutus hengitystieinfektioiden leviämiseen väestössä on vähäinen tai olematon.

Niin anteeksi, mihin salatieteisiin viittaat?

Vierailija
8/22 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Akateemiset ovat tottuneet kunnioittamaan auktoriteetteja ja uskomaan mitä sanotaan. Muuten ei pärjää pitkälle koulussa.

Vierailija
9/22 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen (tai ennemminkin tiedän) ”vähättelijöitä” sekä akateemisilla että ammatillisilla taustoilla. Tämä vähättely ei kuitenkaan ole kovin kärjistynyttä vaan ennemminkin sitä, ettei suosituksia aina täysin noudateta.

En tunne tai tiedä yhtäkään hysteerikkoa tai aivan toista ääripäätä (salaliittohöpöttäjää).

Suurinta sitoutumista omassa tuttavapiirissäni kuitenkin ovat osoittaneet terveydenhuollon parissa työskentelevät (lääkärit, sh:t, sosiaaliohjaaja jne.) ja yksityisyrittäjät, joiden elinkeino vaakalaudalla (kampaajat, kosmetologit jne.).

Vierailija
10/22 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai, itse työskentelen asiantuntijaorganisaatiossa, jossa valtaosa on akateemisesti koulutettuja (työntekijöitä n. 300) eikä kukaan käytä esim. maskia, hommat pyörii kuten ennenkin ja koronan saamia mittasuhteita seurataan lähinnä huolestuneena taloudellisesta näkökulmasta.

Vierailija
11/22 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai, itse työskentelen asiantuntijaorganisaatiossa, jossa valtaosa on akateemisesti koulutettuja (työntekijöitä n. 300) eikä kukaan käytä esim. maskia, hommat pyörii kuten ennenkin ja koronan saamia mittasuhteita seurataan lähinnä huolestuneena taloudellisesta näkökulmasta.

Niin, aloituksessa olisi ehkä pitänyt avata mitä tällä vähättelyllä tarkoitetaan. Skaala hysteriasta salaliittoteorioihin on aika laaja.

Ehkä voidaan todeta, että mitä kouluttamattomampi ihminen on, sitä suuremmalla todennäköisyydellä hän lähtee mukaan erilaisiin vaihtoehtoisiin teorioihin (NWO, korona on huijaus, Bill Gates ja 5G).

Mutta jos vähättely tarkoittaa sitä, että tapaa joitakin kavereita silloin tällöin ja ei aina käytä maskia, niin tilanne on toinen.

Vierailija
12/22 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Akateemiset ovat tottuneet kunnioittamaan auktoriteetteja ja uskomaan mitä sanotaan. Muuten ei pärjää pitkälle koulussa.

Yliopistossa on pakko mennä vihervasemmistolaisen valtavirran mukana, jos haluaa päästä kunnon asemiin opiskeluyhteisössä ja myöhemmin työelämässä. Jos luennolla lähtee kyseenalaistamaan Ohisalon sanomisia, niin puoli salia rupeaa itkemään ja toinen puoli syyttää vihapuheesta.

Vierailija
13/22 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän persoonallisuus kuin koulutuskysymys. Pelkkä akateemisuus ei tee ihmisestä fiksua, eikä vähän kouluja käynyt välttämättä ole tyhmä tai tietämätön.

Vierailija
14/22 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minäpä tunnen nuoria "akateemisia" jotka pyytävät kylään ystäviä sankoin joukoin. Joka päivä ramppaa jotakin ystäviä kylässä eikä kellään ole maskia jne. Ei niinkuin millään malteta olla tapaamatta ihmisiä fyysisesti vaikka luulisi että hallittaisiin kaikki somevälineet jne varsin hyvin.

Vierailija
15/22 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän perheessä on sekä akateemisia että amiksia ja kaikki suhtaudumme vakavasti tilanteeseen. Ei riipu koulutustaustasta tämä asia.

Vierailija
16/22 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No minäpä tunnen nuoria "akateemisia" jotka pyytävät kylään ystäviä sankoin joukoin. Joka päivä ramppaa jotakin ystäviä kylässä eikä kellään ole maskia jne. Ei niinkuin millään malteta olla tapaamatta ihmisiä fyysisesti vaikka luulisi että hallittaisiin kaikki somevälineet jne varsin hyvin.

Sama juttu, toinen osapuoli on vieläpä lääkäri, ramppaavat lusäksi ympäri Suomea ja ullomaillakin käyneet. Tunnen myös amispariskunnan, joka toimii samalla tavalla.

Vierailija
17/22 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tunnen paljon. Olen itsekin sellainen, matemaattis-luonnontieteellisen alan FM joka en ole kertaakaan tehnyt mitään koronan ehkäisemiseksi, en pessyt käsiä tai käyttänyt maskeja tai mitään. Kannatan että antaa taudin mennä väestön läpi ja karsia kenet karsii. En pidä yleensäkään kuolemista mitenkään ei-toivottuna asiana ylikansoitetussa maailmassa.

Vierailija
18/22 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän perheessä on sekä akateemisia että amiksia ja kaikki suhtaudumme vakavasti tilanteeseen. Ei riipu koulutustaustasta tämä asia.

Pistää epäilemään onko kyseessä sittenkin AMK-hullun ovela naamioitumisyritys 😀

Vierailija
19/22 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä juurikin siitä auktoriteettiuskosta, jota ehkä akateemisilla enemmän esiintyy. Tästä kielii myös se, että valtaosa minun tuntemistani myöntää tottelevansa suosituksia vain ryhmäpaineen vuoksi. Ikään kuin näön vuoksi kaivetaan se viidesti käytetty kirurginen suunenäsuojus taskusta kun hypätään bussiin tai mennään kauppaan. Kuitenkin käydään laskettelureissuilla ym., eli todellisuudessa ei niin vakavasti oteta. Hassu tapa kyllä.

Vierailija
20/22 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tieteen? Naamalla maski joka ei suojaa ketään, varsinkaan kun niitä ei osata käyttää oikein. Ja suojaudutaan virukselta, joka ei koskaan ikinä milloinkaan tule häviämään mihinkään ja johon ainoa keino on laumauoja, koska silloin virus itse lähtee laimentumaan. Just. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kaksi