Raivostuttavat työkaverit
Eli millaisia muilta löytyy?
Itsellä ärsyttää virkaintoinen naispuoleinen työkaveri joka jostain kummansyystä on ilmeisesti minulle kateellinen vaikka hän itse on ns. laihempi ja nätimpi. Joka asiasta tulee piilovittuilua ja käpy tuntuu palavan heti jos näkee että tulen juttuun jonkun asiakkaan kanssa. Halua edes tietää kuinka paljon pomolle jauhaa paskaa. Ja tiedän että pitäis löytää itseltä pallit ja sanoa asiasta.
Kommentit (6)
Jotkut kaatavat oman pahan olon ja kiireen muiden niskaan. Esim. soittavat mulle valittaakseen jostain asiasta työssään, joka on kyseisen henkilön esihenkilön päätettävissä oleva asia, ei minun. Mutta halutaan kai, että muillakin olisi p.ska fiilis eikä vain itsellä.
Kiukkupussit siis ärsyttää. Kyllä töissä pitäisi osata hillitä itsensä.
Henkilö toljottaa muita työntekijöitä. Oli sitten kerran kaapaalla työssä vuorostaan. Jäi toljottamaan jotakin ja huomaamatta veti sahan sormilleensa.
Moraalittoman vetelehtijät, joilla ei kiinnosta tekevätkö tulosta vai eivät. Valitetaan pomosta, vaikka eivät itse edes ansaitse palkkaansa.
Yksi työkaveri on sellainen ”olen aina paras versio itsestäni”-tyyppi. Syö kurinalaisesti ketoillen luomuruokaa. Treenaa, vaikka väsyttäisi. Eikä oikeastaan koskaan väsytä, koska se on vain mielentila jonka voi meditoida pois. Tunkee joka keskusteluun psykologisia teorioita ja maailmanparannusoppeja. Tekee paljon vähemmän töitä kuin muut, koska ”me ihmiset ihan itse luodaan se kiire ja stressi”.
Ei paljon tee mieli jutella. Onneksi nyt etänä yhteisiä kahvitaukoja on vain kerran viikossa(teamsissa) ja silloin voi laittaa mutelle aina, kun tänä ihminen avaa suunsa.
Vierailija kirjoitti:
Yksi työkaveri on sellainen ”olen aina paras versio itsestäni”-tyyppi. Syö kurinalaisesti ketoillen luomuruokaa. Treenaa, vaikka väsyttäisi. Eikä oikeastaan koskaan väsytä, koska se on vain mielentila jonka voi meditoida pois. Tunkee joka keskusteluun psykologisia teorioita ja maailmanparannusoppeja. Tekee paljon vähemmän töitä kuin muut, koska ”me ihmiset ihan itse luodaan se kiire ja stressi”.
Ei paljon tee mieli jutella. Onneksi nyt etänä yhteisiä kahvitaukoja on vain kerran viikossa(teamsissa) ja silloin voi laittaa mutelle aina, kun tänä ihminen avaa suunsa.
Kuulostaapa raivostuttavalta. Vähän tulee mieleen työkaveri entisestä elämästä joka oli sitä mieltä, että minun masennus paranee sillä, että alan syömään terveellisesti ja kuntoilemaan/ käymään lenkillä ja kaikki on vaan asenteesta kiinni. Sitten tivasi loput tauosta syönkö monipuolisesti kasviksia ja hedelmiä ym. shittiä.
Jos olisin ollut oikein pikkumainen niin olisin heittänyt nuo samat lätinät hänen naamalleen, kun itsellään oli monestakin syystä vaikea hetki elämässä ja masennusta...
Epäjärjestelmällisiä, ei siivota omia jälkiä, käytetään materiaalit loppuun eikä haeta lisää vaan jätetään täyttö aina seuraavalle. Eivät osaa käyttää koneita oikein. Kaavoihin kangistuneita, "on aina tehty näin", eivät osaa soveltaa oppimaansa saati ajatella maalaisjärjellä. Eivät ylipäänsä tunnu omaavan minkäänlaista aivotoimintaa tai ammattiylpeyttä.