Oletko käynyt rippikoulun?
Se leiri oli kiva kokemus! Tapasi mukavia tyttöjä, joiden kanssa poltettiin salaa tupakkaa.
Kommentit (28)
En tiedä opittiinko muuta kuin tupakointi.
Leiri maksoi, joten jouduin käymään talvella. Matkaa useita kilometrejä, 40 astetta pakkasta joten jätin kesken.
Kavereita siellä sai. Tavattiin myöhemminkin. Vähemmän kristillisissä merkeissä :)
Sinne ei tytärtä tarvinnut edes houkutella. Sai olla kerrankin erossa vanhemmista!
Kävin. Ei ollut kivaa. Miksi kyselet?
En käynyt ja erosin kirkosta heti kun täytin 18 vuotta. Ajatus rippikoulusta/leiristä tuntui vastenmieliseltä. Onneksi vanhemmat eivät pakottaneet.
Kävin. Oli niin kivaa, että taisin käydä jotain 7 kertaa uudestaan, ensin isosena, sit apuopettajana ja lopulta olin pari kesää töissä nuoriso-ohjaajana ja päävastuussa leireistä.
Iltaripari, oli pakko käydä enkä halunnut leirille.
Vierailija kirjoitti:
Sieltäkö se naimalupa irtoaa?
Jep.
En. Ihmettelin ysiluokan ekana päivänä (vuonna 1979), missä muut olivat olleet, kun jutut olivat niin kummallisia. Selvisihän se, että rippileirillä. Onneksi uskonnottomana olen säästynyt mokomilta riiteiltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sieltäkö se naimalupa irtoaa?
Jep.
Jos on pakana, niin vierailu maistraatissa eli nykyisessä Digi- ja väestötietovirastossa riittää.
https://dvv.fi/yhteystiedot-vihkitilat
Vihkiparin tulee ottaa tilaisuuteen mukaan henkilöllisyystodistukset. Vihkimisen voi tilata suomen-, ruotsin- tai englanninkielisenä. Vihkitilaisuuden pituus on noin viisi minuuttia.
Vihkitilassa saa valokuvata ja videoida, mutta jos haluat jakaa videota tai valokuvia sosiaalisessa mediassa, kysythän luvan kaikilta kuvissa näkyviltä.
Virka-aikaan maistraatissa järjestettävä vihkiminen on maksuton. Vihkiajan voit varata sähköisestä ajanvarauksesta. Varattavissa olevat vihkipäivät löydät kunkin paikkakunnan esittelystä.
En. Olin silloin ja olen edelleen lähes viiskymppisenä sitä mieltä että kyseessä on laillistettu herkässä iässä olevien nuorten aivopesuoperaatio.
Nuorilla tosin suurin kannustin on ne rahalahjat...
Kävin ja menin jopa leirille, kun sitä niin hehkutettiin. En viihtynyt ja kavereitakaan ei jäänyt siltä ajalta.
Vierailija kirjoitti:
En. Olin silloin ja olen edelleen lähes viiskymppisenä sitä mieltä että kyseessä on laillistettu herkässä iässä olevien nuorten aivopesuoperaatio.
Nuorilla tosin suurin kannustin on ne rahalahjat...
Ei minua ainakaan aivopesty. Ihan omilla aivoilla sai rippileirilläkin ajatella. Pappi jopa kannusti pohtimaan ja kyseenalaistamaan asioita. Lorut toki opeteltiin niin kuin muutkin, mutta eihän se tarkoita aivopesua. Osaan minä Pohjanmaan joetkin loruna, mutta ei se minusta pohjalaismielistä tee.
Juu, käytiin soutelemassa.